Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسخه برقی هیوندای کونا 2019 با یکبار شارژ می‌تواند 402 کیلومتر مسافت را طی کند

شرکت کره‌ای هیوندای در ایالات متحده آمریکا گزینه‌های مختلفی از خودرو کونا را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در این کشور خریداران علاوه‌بر امکان تهیه نسخه بنزینی این محصول، می‌توانند نمونه کاملا برقی آن را نیز خریداری کنند. در حقیقت نسخه برقی هیوندای کونا 2019 از اواخر سال جاری میلادی برای خرید در دسترس مشتریان ساکن در این کشور قرار خواهد گرفت.

نسخه برقی هیوندای کونا 2019 تفاوت چندانی با نسخه بنزینی این خودرو ندارد، البته در بخش ظاهری شاهد تغییرات کوچکی در این خودرو هستیم. در این نمونه طراحی چرخ‌ها تغییر کرده و همچنین جلو پنجره آن نیز بهبود پیدا کرده است. همانطور که می‌توان از نام این خودرو حدس زد، هیوندای کونا الکتریکی از یک موتور برقی به همراه باتری بهره می‌برد.

اولین کراس‌اوور کامپکت برقی هیوندای قادر به طی مسافتی برابر با 250 مایل (402 کیلومتر) است. این مسافت بالا به کمک استفاده از باتری 64 کیلووات ساعتی با فناوری لیتیوم یونی به دست آمده است. این میزان مسافت نسخه برقی هیوندای کونا 2019 را بالاتر از بسیاری از رقبای خود قرار می‌دهد.

نسخه برقی شورولت بولت قادر به طی مسافتی برابر با 238 مایل بوده که 12 مایل از نماینده هیوندای کمتر است. یکی دیگر از خودروهای مطرح در این حوزه تسلا مدل 3 بوده که نسخه استاندارد آن بردی برابر با 220 مایل دارد که 30 مایل از نسخه برقی هیوندای کونا 2019 کمتر است. در نهایت باید به خودرو ژاپنی نیسان لیف اشاره کرد که با هر بار شارژ می‌تواند تا 151 مایل راننده و سرنشینان را همراهی کند که این میزان 99 مایل از محصول هیوندای کمتر است.

نسخه برقی هیوندای کونا 2019

موتور مورد استفاده در نسخه برقی هیوندای کونا 2019 قادر به تولید قدرتی برابر با 201 اسب بخار (150 کیلووات) و گشتاوری برابر با 394 نیوتون متر است. این خودرو به صورت استاندارد با سیستم شارژ سریع جریان مستقیم (DC) عرضه می‌شود.

نسخه عرضه شده کونا در آمریکا تفاوت چندانی با نسخه اروپایی آن ندارد. در اروپا خریداران قادر به سفارش یکی از دو نسخه عرضه شده هیوندای کونا برقی در این کشورها هستند. این خودرو به همراه باتری 39.2 کیلووات ساعتی قادر به طی مسافتی برابر با 300 کیلومتر (186 مایل) است که البته در صورت استفاده از باتری 64 کیلووات ساعتی این مسافت به 470 کیلومتر (292 مایل) افزایش پیدا می‌کند. در آمریکا امکان انتخاب از مشتریان گرفته شده و آن‌ها تنها قادر به خرید نسخه قدرتمندتر این خودرو هستند.

نسخه برقی هیوندای کونا 2019 از سه ماهه چهارم 2018 در دسترس شهروندان آمریکا می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند این محصول را خریداری کنند. هیوندای تصمیم گرفته که در ابتدا این خودرو را به صورت انحصاری در بازار کالیفرنیا عرضه کند. بعد از کالیفرنیا این خودرو پس از وقفه‌ای کوتاه در ایالت‌های غربی و شمال شرقی آمریکا در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

در حال حاضر این برند کره‌ای قیمت نسخه برقی هیوندای کونا 2019 را اعلام نکرده است. با توجه به این موضوع که نسخه استاندارد این خودرو با قیمت پایه 19500 دلار به فروش می‌رسد، انتظار می‌رود که نسخه برقی آن قیمت پایه‌ای بیش از 20 هزار دلار داشته باشد.

یکی از مقامات هیوندای در آمریکا در رابطه با این خودرو اعلام کرده است:

نسخه برقی هیوندای کونا 2019 از طراحی زیبایی بهره می‌برد و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه است. این خودرو برای مشتریانی توسعه یافته که خواهان تصاحب محصولی مناسب محیط زیست هستند. با توجه به برد بالای خودرو تولیدی خود مطمئن هستیم که استاندارد جدیدی برابر کراس‌اوورهای برقی کامپکتی که در آینده روانه بازار می‌شوند، ایجاد می‌کنیم. نسخه برقی هیوندای کونا 2019 علاوه‌بر طراحی زیبا از امکانات ایمنی بی‌شماری نیز بهره می‌برد.

همانند نسخه بنزینی، نمونه برقی این خودرو نیز از امکاناتی که انتظار داریم در یک کراس‌اوور با این قیمت موجود باشد، بهره می‌برد. در کابین این خودرو از یک نمایشگر 7 اینچی به عنوان کیلومتر شمار استفاده شده است. یکی دیگر از امکانات این خودرو مربوط به صندلی‌های آن است که در هشت جهت قابل تنظیم بوده و دارای سیستم تهویه مطبوع است.

فضای صندوق عقب نسخه برقی هیوندای کونا 2019 در هنگامی‌که کابل شارژر را با خود حمل نکنید به 373 لیتر می‌رسد و در صورت حمل این کابل فضای صندوق کاهش پیدا می‌کند و به 332 لیتر می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.