مکمل بنزین
تماشاخانه

مسابقه درگ بی‌ام‌و M760Li و موتورسیکلت دوکاتی پانیگاله V4 (ویدئوی اختصاصی)

در بیشتر مسابقات درگ وسایل نقلیه مشابه به هم مورد بررسی قرار می‌گیرند ولی در این مسابقه درگ موتورسیکلت اسپرت دوکاتی پانیگاله V4 با خودروی سدان بی‌ام‌و 760Li آزمایش می‌شوند. کمپانی ایتالیایی دوکاتی یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت جهان یعنی مدل پانیگاله V4 را ساخته و برای اولین بار این نسخه را در نمایشگاه موتورسیکلت میلان ۲۰۱۷ به نمایش درآورد. از سوی دیگر بی‌ام‌و سری 7 نیز از سال ۱۹۷۷ میلادی در رده خودروهای لوکس سایز بزرگ وارد بازار جهانی شده و توانسته تا به امروز با ارتقا یافتن در بخش‌های مختلف هنوز در خط تولید این کارخانه آلمانی باقی بماند.

بی‌ام‌و M760Li مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر تویین توربوشارژ با گنجایش ۶.۶ لیتری قدرت خروجی و حداکثر گشتاور به ترتیب معادل ۶۰۲ اسب بخار و ۵۹۰ پوند فوت متصل به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با توزیع نیرو بر روی تمام چرخ‌ها است. این خودروی سدان تنها در ۳.۷ ثانیه می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و حداکثر سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۱۰.۶ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر پیمایش ۲۹۴ گرم دی‌اکسیدکربن وارد محیط بیرونی می‌کند. جنس بدنه بی‌ام‌و M760Li از استیل، آلومینیوم،‌ منیزیوم و فیبرکربن هست که حدود ۲۱۸۰ کیلوگرم وزن آن را تشکیل داده‌اند. این خودرو با قیمت حدودی ۱۵۰ هزار دلاری رقبایی در بازار مانند آئودی S8 پلاس و مرسدس S63 AMG دارد.

از سوی دیگر موتورسیکلت دوکاتی پانیگاله V4 دارای پیشرانه چهار سیلندری با گنجایش ۱۱۰۳ سی‌سی است که می‌تواند حداکثر قدرت خروجی معادل ۲۱۴ اسب بخار و گشتاوری برابر ۱۲۴ نیوتن متر داشته باشد. به گفته مسئولان دوکاتی این موتورسیکلت، یکی از ابرقدرت‌های موجود در جهان، از پیشرانه مخصوص مسابقات موتو GP و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند و تنها در ۳.۲ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند. قیمت این وسیله نقلیه اسپرت تنها ۱۲ هزار دلار است که نسبت به سدان بی‌ام‌و بسیار کمتر است ولی می‌تواند در مسابقه درگ بی‌ام‌و M760Li را به راحتی پشت سر بگذارد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا مسابقه درگ موتورسیکلت دوکاتی پانیگاله V4 و بی‌ام‌و M670Li را از نزدیک تماشا کنید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا