مکمل بنزین
گوناگونخبر

کمپانی تویوتا در حال حاضر اعتقادی به تولید خودروهای کراس‌اوور برقی ندارد

بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی به دنبال توسعه و تولید خودروهای کراس‌اوور برقی هستند که برای مثال می‌توان به هیوندای اشاره کرد که چنین محصولی را تولید کرده است. با این وجود به نظر می‌رسد که کمپانی تویوتا در حال حاضر علاقه‌ای به تولید خودروهای کراس‌اوور برقی ندارد. در نمایشگاه خودرو نیویورک معاونت گروه و همچنین مدیر تولید بخش آمریکای شمالی تویوتا، جک هولیس اعلام کرد که تقاضای بالایی برای این گونه محصولات در بازار وجود دارد.

او در این زمینه گفته است:

ما می‌توانستیم نسخه برقی نسل جدید تویوتا RAV4 را تولید کنیم ولی این محصولات طرفداران زیادی در بازار ندارند. آیا واقعا در حال حاضر رانندگان علاقه‌ای به خرید یک خودرو کراس‌اوور برقی دارند؟

هولیس در ادامه گفت که کمپانی تویوتا قصد توسعه نسخه برقی RAV4 را داشته است ولی به علت طرفداران کم آن در بازار، از این تصمیم منصرف شده است. یکی از دلایل این اظهار نظر را باید مربوط به تجربه ناموفق این شرکت در بازار خودروهای کراس‌اوور برقی دانست.

در سال 2012 این برند ژاپنی یک نسخه از نسل دوم تویوتا RAV4 را که مجهز به موتور برقی تسلا بود، معرفی کرد. این نسخه به باتری 41.8 کیلووات ساعتی مجهز بود و موتور مورد استفاده در آن قدرتی برابر با 154 اسب بخار و 370 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کرد. این نسخه برقی با هر بار شارژ کامل قادر به طی مسافتی برابر با 165 کیلومتر (103 مایل) بود.

خریداران این خودرو توسط شارژ سریع قادر به شارژ این خودرو در مدت زمان 5 ساعت و در حالت عادی در مدت زمان 44 ساعت بودند. این محصول قیمتی برابر با 49800 دلار داشت. در آن زمان سهم محصولات پلاگین هیبریدی از صنعت خودروسازی در بازار آمریکا نزدیک به 1 درصد بود.

تولید چنین محصولی نشان می‌دهد که اگرچه کمپانی تویوتا در حال حاضر خودروی برقی در بازار ندارد ولی مخالف چنین تکنولوژی در این صنعت نیست. بنابر اعلام این برند قدرتمند در دنیای خودرو، در سال 2025 تمامی خودروهای تولیدی آن دارای یک نسخه برقی خواهند بود.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا