مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

کدام خودروهای داخلی کمترین افت قیمت را پس از یک سال دارند؟!

در بازار خودرویی ایران،  اغلب خریداران همواره به دنبال انتخاب خودرویی اقتصادی، ارزان و با طول عمر بالا هستند و این موضوع باعث آن شده تا این افراد در هنگام خرید اتومبیل مورد نظر خود، به مواری همچون بازار دسته دوم، امکانات رفاهی، طراحی ظاهری و داخلی، پیشرانه و … توجه کنند.

اما یکی از موضوعاتی که در محصولات اقتصادی بازار بسیار مهم تلقی می‌شود، افت قیمت این‌گونه خودروها پس از استفاده یکساله است و این نکته آن قدر حائز اهمیت بوده که اکثر خریداران در هنگام خرید، آن را به عنوان مهم ترین بخش در رابطه با خودرو مورد نظر قرار می‌دهند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی خودروهایی در بازار داخلی کشور بپردازیم که دارای بالا ترین ارزش قیمتی پس از یکسال استفاده هستند و با نگاهی جامع به این مدل‌ها، تفاوت قیمت نمونه دسته دوم آن‌ها را با نمونه صفر کیلومتر بیان و مقایسه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1-206 تیپ 5 (هاچ بک شهری)

به جرات می‌توان گفت که 206 تیپ پنج خودرویی است که دارای کمترین افت قیمت در استفاده یک ساله توسط مالک خود بوده و در بازار دسته دوم، حکم پول نقد را دارد. 206 تیپ پنج با توجه به طراحی و پیشرانه خود، اتومبیلی بسیار محبوب بین جوانان و افراد میان سال بوده و همین موضوع باعث فروش زیاد آن شده است.

حال اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین نمونه صفر کیلومتر و دسته دوم این خودرو پس از استفاده یکساله انجام دهیم، باید بگوییم که 206 تیپ 5 در نمونه صفرکیلومتر خود با مدل  1397، دارای قیمتی برابر با 40 میلیون و 700 هزار تومان است و در نمونه دسته دوم، این خودرو با مدل ساختاری 1396 و کارکردی کمتر از 8 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (رنگ سفید)، قیمتی برابر با 38 میلیون و 800 هزار تومان را دارا بوده که این خود گواهی بر اثبات این ادعا است.

2-تندر 90 (سدان اقتصادی)

یکی دیگر از خودروهایی که در بازار داخلی کشور پس از استفاده یکساله، دارای ارزش قیمتی بالا در نمونه‌های کارکرده است، رنو تندر 90 نام دارد. در این رابطه، باید گفت که این خودرو در حدود12 سال است که در ایران توسط دو شرکت ایران خودرو و سایپا (پارس خودرو) تولید و عرضه می‌شود و یکی از با کیفیت ترین محصولات در رده قیمتی خود است.

حال اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین نمونه صفر کیلومتر و دسته دوم این خودرو پس از استفاده یکساله انجام دهیم، باید بگوییم که تندر 90 E2 در نمونه صفرکیلومتر خود با مدل ساخت 1397، دارای قیمتی برابر با 44 میلیون و 800  الی 45 میلیون و 900 (پارس خودرویی) هزار تومان است و در نمونه دسته دوم، این خودرو با مدل ساختاری 1396 و کارکردی کمتر از 8 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (رنگ سفید)، قیمتی برابر با 41 میلیون و 800 الی 42 میلیون و 700 (پارس خودرویی) تومان را دارا است.

3-پراید 131 (سدان کوچک)

یکی دیگر از خودروهای تولید شده در داخل کشور که دارای بالاترین ارزش قیمت پس از استفاده یکساله توسط مشتریان است، پراید نام دارد. این خودرو یک اتومبیل نوستالژیک و در عین حال نا امن بوده که به عنوان ارزان ترین و پر فروش ترین خودرو کشور شناخته می‌شود.

حال اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین نمونه صفر کیلومتر و دسته دوم این خودرو پس از استفاده یکساله انجام دهیم، باید بگوییم که پراید 131 در نمونه صفرکیلومتر خود با مدل ساخت 1397، دارای قیمتی برابر با 22 میلیون و 500 هزار تومان است و در نمونه دسته دوم، این خودرو با مدل ساختاری 1396 و کارکردی کمتر از 8 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (رنگ سفید)، قیمتی برابر با 20 میلیون و 500 هزار تومان را دارا است.

4-پژو پارس سال (سدان اقتصادی)

یکی دیگر از خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو که در این لیست نام آن به چشم می‌خورد، پژو پارس سال نام دارد. این خودرو به عنوان یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت در بازار داخلی به شمار می‌آید و دارای طرفداران بی‌شماری در سطح کشور است.

حال اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین نمونه صفر کیلومتر و دسته دوم این خودرو پس از استفاده یکساله انجام دهیم، باید بگوییم که پژو پارس در نمونه صفرکیلومتر خود با مدل ساخت 1397، دارای قیمتی برابر با 40 میلیون و 800 الی 41 میلیون و 500 هزار تومان است و در نمونه دسته دوم، این خودرو با مدل ساختاری 1396 و کارکردی کمتر از 8 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (رنگ سفید)، قیمتی برابر با 38 میلیون و 200 هزار تومان را دارا است.

5-پژو 207 جدید (هاچ بک اقتصادی)

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که پس از وقفه‌ای چند ساله، دوباره وارد خط تولید شد، پژو 207 جدید نام دارد. این مدل نمونه فیس لیفت 206 محسوب شده و یکی از پر تقاضا ترین اتومبیل‌ها در بازار داخلی است.

حال اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین نمونه صفر کیلومتر و دسته دوم این خودرو پس از استفاده یکساله انجام دهیم، باید بگوییم که 207 جدید (اتوماتیک) در نمونه صفرکیلومتر خود با مدل ساخت 1397، دارای قیمتی برابر با 55 میلیون و 200 هزار تومان است و در نمونه دسته دوم، این خودرو با مدل ساخت 1396 و کارکردی کمتر از 8 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (رنگ سفید)، قیمتی برابر با 52 میلیون و 800 هزار تومان را دارا است.

6-رنو ساندرو (هاچ بک اقتصادی)

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که پس از استفاده یکساله مشتریان، دارای بالاترین ارزش قیمتی در نمونه دسته دوم خود است، رنو ساندرو نام دارد. این اتومبیل در واقع با توجه به مشخصات فنی و امکانات، همان تندر 90 بوده که به صورت هاچ بک تولید و عرضه شده است.

حال اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین نمونه صفر کیلومتر و دسته دوم این خودرو پس از استفاده یکساله انجام دهیم، باید بگوییم که رنو ساندرو (اتوماتیک) در نمونه صفرکیلومتر خود با مدل ساخت 1397، دارای قیمتی برابر با 57 میلیون و 800 الی 58 میلیون و 400 هزار تومان است و در نمونه دسته دوم، این خودرو با مدل ساخت 1396 و کارکردی کمتر از 8 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (رنگ سفید)، قیمتی برابر با 53 میلیون و 900 الی 54 میلیون و 500 هزار تومان را دارا است.

7-دانگ فنگ H30 کراس (هاچ بک اقتصادی)

سرانجام نوبت به آخرین خودرو در این لیست می‌رسد و با توجه به عدم حضور خودروهای چینی در این مقایسه و اهمیت این گونه محصولات، تصمیم گرفتیم تا یکی از این مدل‌ها را که دارای کمترین افت قیمت پس از استفاده یک سال توسط مشتریان بوده را وارد این لیست نماییم که نام این خودرو، دانگ فنگ H30 کراس است.

حال اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین نمونه صفر کیلومتر و دسته دوم این خودرو پس از استفاده یکساله انجام دهیم، باید بگوییم که دانگ فنگ H30 کراس در نمونه صفرکیلومتر خود با مدل ساخت 1397، دارای قیمتی برابر با 49 میلیون و 500 هزار الی 50 میلیون تومان است و در نمونه دسته دوم، این خودرو با مدل ساخت 1396 و کارکردی کمتر از 8 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (رنگ سفید)، قیمتی برابر با 46 میلیون و 500 الی 47 میلیون و 200 هزار تومان را دارا است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. افت قیمتها یکم کمتر از ای عددها هستچند روز پیش بنده خدایی برلیانس 220 اتومات 95 داشت میخواست بفروشه خیلی از بازار دست دومش شاکی بود، صفرش 45 میلیونه تو بازار 47، این میخواست 42-43 بفروشه
    ماشین اتومات دوسال پیش، کارکرد 45 هزار تا، بدون گارانتی میخواست 2-3 میلیون کمتر از صفر کارخونه و 4 میلیون کمتر از بازار بفروشه!!!!!! تازه میگفت بازار دست دوم برلیانس خوب نیست!!!
    کامنتو گذاشتم بدونید وقتی طرف میگه افت قیمت چینیها خیلی زیاده بدونید ممکنه تصورش اشتباه باشه، انتظار داره ماشین 50 میلیونی افت قیمتش از پراید کمتر باشه

  2. لطفا توضيع بديد چه ماشيني قطعاتش قيمتش مناسبتره و به راحتي ميشه تهيه كرد

    1. داداش ی مطلب راجب این موضوع نوشتم دو سه روز دیگ میره رو سایت. سایت رو دنبال کن متوجه میشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا