مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه پژو 207 صندوق دار با برلیانس H330 موتور جدید!

بی شک، بازار خودرویی ایران یکی از نامطمئن ترین و آشفته ترین بازارها در سطح جهان است. زیرا قیمت هر خودرو در آن به صورتی غیر منطقی معین شده و مشتریان برای انتخاب مدل دلخواه خود، با گزینه‌هایی محدود مواجه هستند. در این رابطه، بهتر است بگوییم که در این مکان، اغلب مشتریان دارای بودجه‌ای محدود برای خرید اتومبیل بوده و می‌بایست بین اتومبیل‌های اقتصادی موجود، یکی را انتخاب کنند.

حال در این مطلب با توجه به بودجه محدود مشتریان ایرانی و فروش بسیار بالا خودروهای اقتصادی در بازار داخلی کشور، قصد داریم به مقایسه دو خودرو پژو 207 صندوق دار و برلیانس H330 موتور جدید که می‌توان آن‌ها را به عنوان مدل‌هایی نسبتا جذاب برای خرید قلمداد کرد، بپردازیم و با نگاهی کلی به این دو محصول، برتری هر یک را نسبت به دیگری بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی کلی این دو خودرو می‌توان گفت که برلیانس H330 موتور جدید در واقع همان مدل قبلی است که تنها تغییراتی در حجم موتور و قدرت خروجی آن داده شده است و همچنان به عنوان یکی از سدان‌های اقتصادی و نسبتا جذاب بازار داخلی کشور به شمار می‌رود.

اما در سوی دیگر این میدان، پژو ۲۰۷ صندوق دار را می‌توان به عنوان فیس لیفت ۲۰۶ صندوق دار عنوان کرد، این خودرو پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام در سال گذشته معرفی و طبق برنامه ریزی اعلامی از سوی ایران خودرو، فروش انبوه آن در سال جاری صورت خواهد گرفت.

2-طراحی ظاهری

پس از معرفی دو خودرو، بهتر است نگاهی به طراحی ظاهری این دو مدل بی‌اندازیم و همان‌گونه در مطالب قبلی گفته شد، نمای بیرونی هر خودرو بسته به سلیقه مشتریان هم می‌تواند زشت باشد و هم زیبا و به صورت قطعی نمی‌توان گفت که کدام اتومبیل زیبا تر است. اما با توجه به نظرات کارشناسان و علاقمندان، برلیانس H330 با توجه به طراحی ظاهری جدید تر و جذاب تر، در این بخش دارای برتری بیشتری نسبت به پژو 207 صندوق دار است.

 

 

 

3-طراحی داخلی و کابین

حال نوبت به طراحی داخلی و کابین این دو خودرو می‌رسد که در این بخش نیز باید بدین صورت گفت که هر دو خودرو نسبت به قیمت گذاری انجام شده و کلاس تولیدی، دارای کابینی نسبتا جذاب هستند، اما به اعتقاد کارشناسان، جنس متریال به کار رفته در ساخت اتاق داخلی برلیانس H330 بهتر از 207 صندوق دار است ولی در کل علاقمندان طراحی داشبورد و ادوات 207 صندوق دار را زیبا تر از برلیانس H330 تلقی می‌کنند که این موضوع باعث شده تا در این بخش هر دو خودرو دارای رده‌ای یکسان و مساوی باشند.

4-پیشرانه و عملکرد

در رابطه با پیشرانه و عملکرد این دو خودرو باید گفت که برلیانس H330، در نمونه جدید خود دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1650 سی‌سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 114 اسب بخار و گشتاوری برابر با 154 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته، به چرخ‌های جلو (FWD) این مدل منتقل می‌شود.

پیرامون عملکرد برلیانس H330 موتور جدید نیز می‌بایست گفت که این خودرو برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی در حدود 12.4 الی 12.8 ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت آن تقریبا 190 کیلومتر در ساعت است. همچنین، مصرف سوخت این مدل با توجه به نمونه پیشین، در هر صد کیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با 6.8 الی 7.1 لیتر بنزین است (گنجایش باک این مدل 55 لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، پژو ۲۰۷ صندوق دار از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ به نام TU5 بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۰ نیوتن متر است و این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته، ‌به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود (در واقع ۲۰۷ اتوماتیک یک خودرو محرک جلو یا همان FWD است)

بر این اساس، حال اگر بخواهیم به عملکرد این خودرو اشاره کنیم، بدین صورت باید گفت که ۲۰۷ صندوق دار برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، به زمانی برابر با ۱۲.۶ الی ۱۳ ثانیه احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت مجموع برابر با 7.1 الی 7.3 لیتر بنزین اعلام شده است (گنجایش باک این مدل برابر با ۵۰ لیتر است)

حال نوبت به اعلام برنده از بین یکی از این دو خودرو در این بخش می‌رسد که با نگاهی به مشخصات هر دو مدل، متوجه خواهیم شد برتری خاصی که در این قسمت بتواند خودرویی را برتر از دیگری قلمداد کند، وجود نداشته و در واقع هر دو خودرو عملکردی تقریبا یکسان را با توجه به پیشرانه و سایر موارد دارا هستند.

5-امکانات رفاهی و ایمنی

در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی نیز باید گفت که هر دو خودرو موجود در این مقایسه در واقع تقریبا امکانات یکسانی را دارا هستند اما پژو 207 صندوق دار به صورت فابریک دارای یک مانیتور 7 اینچی برای نشان دادن فایل‌های صوتی و تصویری و رهیاب ماهواره‌ای است ولی در برلیانس این آپشن به صورت سفارشی است. حال اگر بخواهیم به بخشی از امکانات موجود در این دو محصول اشاره کنیم، باید مواردی همچون کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، سيستم ترمز ABS+EBD، کروز کنترل، سانروف، كلیدهای كنترل روی فرمان، شیشه‌های برقی،‌ سیستم تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی، كمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، دکمه استارتر (برای برلیانس)، سيستم ضد سرقت موتور (ايموبلايزر) و … اشاره کرد.

6-قیمت در بازار

پیرامون قیمت این دو محصول در بازار داخلی کشور میتوان بدین صورت گفت که قیمت نهایی پژو 207 صندوق دار همچنان اعلام نهایی نشده و فروش انبوه آن هنوز شروع نشده است، اما گمانی زنی‌های جدید حاکی از آن بوده که این خودرو با قیمتی در حدود 58 الی 60 میلیون تومان عرضه خواهد شد که این ارزش قیمتی بیشتر از نرخ اعلامی 53 الی 55 میلیون تومان است.

اما در سوی دیگر این میدان، برلیانس H330 موتور جدید با قیمتی برابر با 62 میلیون تومان عرضه و به فروش می‌رسد و شرکت پارس خودرو و دیگر فروشندگان مجاز، شرایط فروش متنوعی را برای این خودرو برنامه ریزی کرده‌اند.

7-خدمات پس از فروش

سرانجام به آخرین بخش درباره مقایسه این دو خودرو می‌رسیم که آن مورد خدمات پس از فروش این دو محصول است. در این رابطه، باید گفت که پژو 207 صندوق دار خودرویی از سوی گروه صنعتی ایران خودرو است و این شرکت دولتی وظیفه ارائه خدمات پس از فروش به این مدل را دارا است و به واسطه وجود نمایندگی‌های بی شمار این گروه در سرتاسر کشور، مالکان 207 صندوق دار می‌توانند تا سالیان سال با خیال آسوده از این مدل استفاده نمایند.

همچنین، در سوی دیگر، برلیانس H330 موتور جدید محصولی از سوی شرکت پارس خودرو است و با توجه به سابقه درخشان این شرکت در تولید خودروهای باکیفیت و با دوام، انتظار آن می‌رود که خدمات پس از فروش برلیانس H330 در نمایندگی‌های گسترده گروه صنعتی سایپا و پارس خودرو، به راحتی انجام شود و خریداران این خودرو نیز می‌توانند با خیال آسوده تا چندین سال بدون مشکل خاصی از این مدل استفاده نمایند.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. ب نظر من این دو خودرو با این قیمت های بالای دارنند ارزش خرید ندارنند چون هر دو از قطعات چینی استفاده میکنند وکیفیت از نوع چینی دارنند و ایمنی ک مهمترین رکن در انتخاب خودروها می باشد ولی متاسفانه اینا از اون برخوردار نمی باشنند

  2. مقاله خوبی بود فقط تو بحث کابین باید به کمبود فضای 207 اشاره میکردید که مورد مهمی هست
    207 صندوقدار که هنوز نیاومده ولی میشه حدث زد سواریش بهتر از هاچبکش باشه ولی بازم فکر کنم نرمی و تعادل برلیانس بهتر باشه
    در مورد گرونی هم همه ماشینها گرون شدن، چندتا ماشینی هم که قیمت کارخونه گرون نشده تو بازار گرون شدن، ی روز بعد از اعلام قیمت برلیانس، اچ30 کراس 1.5 میلیون تو بازار گرون شد
    بسترن از 59 میلیون شده 70 میلیون، ساندرو و لیفان و جیلی گرون شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا