مکمل بنزین
اپلیکیشنخبر

بررسی اپلیکیشن فرمون؛ کارِتو راه بنداز!

تا همین چند سال پیش، شما برای انجام برخی از کارهای ابتدایی مانند گرفتن موجودی حساب بانکی، خلافی خودرو و … باید از خانه خارج می‌شدید اما با رشد دنیای اپ‌های موبایلی شرایط تغییر کرده است و شما از طریق گوشی موبایل خود و با صرف زمان کوتاهی می‌توانید، تمام این کارها را انجام دهید.

امروز در مجله چرخان به معرفی و بررسی اپلیکیشن فرمون می‌پردازیم که از طریق آن می‌توانید امور مربوط به خلافی خودروی خود را انجام دهید.

شما با نصب این اپ و اتصال به سایت راهور ناجا، خلافی خودروی خود را دریافت می‌کنید و می‌توانید آن را پرداخت کنید. حتی نمره منفی گواهینامه رانندگی نیز از طریق فرمون قابل مشاهده بوده و باعث می‌شود راننده از سابقه خود آگاه شود. با وارد کردن شماره کارت وسیله نقلیه یا گواهینامه و یک کد امنیتی همه چیز تمام است و اطلاعات شما نمایان می‌شود.

امکانات این اپ مفید تنها به خلافی مربوط نمی‌شود و چند بخش جذاب دیگر نیز دارد. در بخش کناری اپلیکیشن فرمون با گزینه قیمت گذاری خودرو روبرو می‌شوید که با وارد کردن اطلاعاتی مانند  نام سازنده خودرو، مدل، سال تولید، کارکرد خودرو و …، خودروی شما کارشناسی می‌شود و حداقل، حداکثر، میانگین قیمت به شما اعلام می‌شود.

نمایش اطلاعات پلاک خودروهای دیگر نیز یکی دیگر از موارد استفاده فرمون است. در قسمت پلاک‌یاب تنها با وارد کردن کد دو رقمی پلاک اطلاعات مربوط به آن کد به شما نمایش داده می‌شود.

نمایش میزان سرعت مجاز در جاده‌ها و دوربین‌های کنترل سرعت یک قابلیت کاربردی دیگر فرمون است.

در این بخش فرمون شما را از نزدیک شدن به دوربین کنترل سرعت، ورود به محدوده زوج و فرد و ورود به محدوده کنترل طرح ترافیک آگاه می‌سازد.

از لحاظ رابط کاربری اوضاع فرمون خوب و جالب است. در این برنامه از رنگ‌های روشن استفاده شده که کار با آن را لذت‌بخش می‌کند و همچنین سرعت اپلیکیشن را می‌توان عالی قلمداد کرد.

باگ و نقطه ضعف خاصی در اپ فرمون دیده نمی‌شود و می‌توان آن را یک برنامه کاربردی بسیار مفید دانست که نصب آن در گوشی اندرویدی، باعث می‌شود بخشی از کارهای مربوط به خودروی شما با سرعت بالا بدون مراجعه به اداره‌ای خاص، انجام شود.

شاید کمبود برخی از ویژگی‌ها مانند اطلاع‌رسانی خودکار تخلف ثبت شده جدید، در این برنامه حس شود اما فرمون سرشار از نقاط مثبت است که از جمله آنها می‌توان به کنترل مشکلات سایت راهور، خدمات کلیدی رایگان، استفاده از بارکدخوان جهت سهولت در دریافت خلافی، سرعت بالا و … اشاره کرد.

در آپدیت‌های بعدی فرمون می‌تواند بخش‌های جدیدی به آن اضافه شود، که امکان اشتراک گذاری قیمت و مشخصات خودرو می‌تواند یکی از آنها باشد. فرمون در کافه بازار از سوی کاربران 4 ستاره از 5 ستاره را دریافت کرده که این میزان رضایت بالای کاربران را نشان می‌دهد. شما می‌توانید فرمون را از طریق لینک زیر دانلود کنید.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا