مکمل بنزین
خبرداخلی

با استقبال بالا از وام ۲۵ میلیون تومانی، انبار خودروسازان خالی شد!

کمپینی برای نخریدن خودرو صفر داخلی با شعار “ما خودرو‌های تولید داخل را با کیفیت و قیمت فعلی نمی‌خریم” برای چند ماه چنان سر و صدایی به پا کرد که آن سویش ناپیدا بود، اما با یک حرکت دولت ماجرا تغییر بسیاری یافت.

irankhodro

حدود یک ماه پیش دولت طرحی را جهت خروج از رکود و تحریک بازار ارایه داد و چند روز پیش نیز ارایه این بسته برای متقاضیان شروع شد، اما بسیاری که دم از نخریدن خودرو می‌زدند، صف کشیدند و با چند کپی از شناسنامه و چند برگ چک آماده خرید خودرو آن هم با وام ۲۵ میلیون تومانی و نرخ بهره ۱۶ درصدی شدند. اعداد و ارقام در طول چهار روز افزایش یافت و در نهایت میزان فروش خودرو در روز گذشته (جمعه) به ۱۰۰ هزار‌تایی‌ها رسید که از این بین ۹۱ هزار نفر مبلغ پیش پرداخت تعیین شده را پرداخت کرده‌اند و منتظر هستند تا در طول یک ماه آتی (در خصوص تندر ۹۰ دو ماه) ماشین صفر خود را تحویل بگیرند و عملا اکنون راه آن‌ها را فرا می‌خواند (شعار ایران خودرو). تا ظهر پنجشنبه گذشته ۸۶ هزار و ۴۰۰ خودرو ثبت نام شد که از این میزان ۴۷ هزار و ۷۳۰ دستگاه مربوط به ایران خودرو و ۳۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه مربوط به سایپا بود و در این بین نیز پراید و پژو ۴۰۵ صدرنشین تقاضا در بین مشتریان بودند. گفتنی است که ایران خودرو تا ساعت ۹ امروز ۵۴ هزار و ۴۷۰ خودرو را پیش ثبت نام و ۴۴ هزار و ۵۳۰ خودرو را فروخته است.

در حالی که فعلا ایران خودرو برخی از تندرهایی که باید در ادیبهشت امسال تحویل می‌داد را عرضه نکرده‌ است، در طول روز‌های گذشته نیز چندین هزار تقاضا برای همین خودرو ثبت کرد و این که چگونه می‌خواهد در طول یک یا دو ماه آن‌ها را تحویل مشتریان دهد، خدا داند!

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. من اول فکر میکردم حق مردم این ماشین ها نیست ولی حالا فهمیدم اکثریت مردم همین ماشینا هم زیادشونه

  2. خاک بر سرتون/همین طوری میشه که بدبخت میشیم
    لیاقت همین مردم اینه خودرو 3 میلیونی رو بخرن 40 میلیون بازم میگم خاک توسرتون

  3. دلتون خوشه ماشین صفر خریدید ما منطقه آزاد چابهار هستیم سوناتا ۲۰۱۲ گرفتیم ۲۲ میلیون تومن شما پراید میگیرین ۲۱ میلیون خخخخخخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا