مکمل بنزین
خبرداخلی

3000 دستگاه شارژر خودروهای برقی در تهران نصب می‌شود

صنعت خودرو کشورمان پس از اینکه از دوران خودروهای پرمصرف بنزینی گذر کرد وارد مرحله‌ای شد که خودروهای نسبتا کم مصرف وارد کشورمان شد و در یکی دو سال اخیر شاهد حضور خودروهای الکتریکی و هیبریدی است که کل یا بخشی از انرژی خود را از طریق برق تامین می‌کنند. حضور این خودروها باعث شده است که نیاز به شارژر خودروهای برقی افزایش پیدا کرده و انجمن واردکنندگان خودرو برای ارائه خدمات پشتیبانی مناسب به خریداران خودروها، اقدام به عقد قرارداد با شهرداری برای نصب 3000 شارژر خودروهای برقی در تهران نموده است.

شارژر خودروهای برقی

به گزارش چرخان، رامین وطن دوست عضو انجمن واردکنندگان خودرو در نشست خبری خود پیرامون این موضوع گفت: تعرفه واردات خودروهای برقی در حال حاضر 5 درصد است. اما در سایر کشورها مانند آلمان بخشی از هزینه خرید خودرو به خریدار هدیه داده می‌شود. در بسیاری از کشورها تسهیلاتی برای خودروهای برقی وجود دارد که از جمله آن تخفیف در پرداخت عوارض شهری و بین شهری و جاده ایست.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در کشور ما بسیاری از این تسهیلات وجود ندارند و در صورتی که این تسهیلات برای خریداران خودروهای برقی در کشور ما نیز وجود داشته باشد، قطعا به جذابیت خرید این نوع از خودروها افزوده خواهد شد و مردم نیز استقبال بالاتری از این خودروها خواهند داشت. این خودروها به شدت در کاهش آلودگی هوا موثر هستند و این یک موضوع اثبات شده است. امیدواریم دولت در بحث تعرفه واردات نیز بیش از این همکاری کرده و عدد فعلی را نیز کاهش دهد.

وطن دوست در ادامه افزود: ما در حال مذاکراتی هستیم تا بتوانیم خودروهای برقی بی‌ام‌و را وارد کشور کنیم و این نیازمند ایجاد ایستگاه‌های شارژ برق است که باید متناسب با نیاز خودروهای روز دنیا باشد. ما با شهرداری تهران صحبت‌هایی داشتیم و بر سر نصب 3000 دستگاه شارژر خودروهای برقی توافق کرده‌ایم و به زودی شهرداری تهران در نقاطی از شهر که دارای سنگ فرش است، اقدام به نصب این دستگاه‌ها خواهد نمود.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با اشاره به برنامه‌های همکاران خود گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته بی‌ام‌و I30 به زودی در اردیبهشت ماه رونمایی خواهد شد و به بازار کشورمان معرفی می‌شود. قیمت این خودرو در حال حاضر در بازار بین‌المللی 38 هزار و نهصد دلار است و با توجه به نرخ ارز صعودی در کشور ما، سعی می‌کنیم این خودرو با مناسب‌ترین قیمت ریالی به بازار کشور عرضه شود.

شارژر خودروهای برقی

وطن دوست در پایان این نشست خبری با ارائه توضیحاتی پیرامون نمایندگی بی‌ام‌و در ایران گفت: به دلیل این شرکت مادر در آلمان به خاطر شرایط قانونی مانند تحریم‌ها، مستقیما مجوز نمایندگی تسلاموتور را صادر نمی‌کرد، یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت، اقدام به ارائه مجوز کرد که بدیهی است مشکلی نخواهد بود. لازم به ذکر است نمایندگی تایید کننده تسلاموتور توسط خود این برند آلمانی به ما معرفی شده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا