مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

ارزان‌ترین پژو دنیا کدام مدل و در کدام کشور است؟

یکی از سوالاتی که معمولا برای بسیاری از ایرانی‌ها پیش می‌آید این است که ارزان‌ترین خودروی پژو در حال حاضر کدام مدل از محصولات این برند فرانسوی است و در کدام کشور عرضه می‌شود؟ چرا مسئولین کشور ما با شناسایی آن، اقدام به واردات نمی‌کنند تا از محصولات این شرکت استفاده کنیم؟ ولی جالب است بدانید که پژو 405 در حال حاضر ارزان‌ترین پژو دنیاست که در کشور ما عرضه می‌شود!

اگر بخواهیم به گونه‌ای دیگر به سن و سال این پژو اشاره کنیم، باید بگوئیم ارزان‌ترین پژو دنیا به جرات تمامی جاده‌های کره زمین را پیموده است و در همه کشورهای دنیا آقایی کرده است. این خودرو که در حال حاضر کماکان تولید شده و با قیمت حدود 33 میلیون تومان فروخته می‌شود، روزگاری جزو افتخارات پژو محسوب میشد ولی در حال حاضر ایران سردمدار تولید این محصول قدیمی برند فرانسوی است.

این خودرو از اندونزی تا مصر و زیمباوه و انگلیس گذر کرده است و به ایران رسیده و جاده‌های ایران را درنوردیده است. 31 سال گذشت از تاریخ اولین تولید این خودرو نشان می‌دهد که این خودرو سرگذشت عجیب و غریبی داشته است. از حضور در دنیا واقعی که رویای بسیاری از جوانان را جامه عمل پوشانده بود تا فضای مجازی و در بازی معروف NFS که دزد و پلیس سوار مدل‌های مختلف این پژو میشدند و دل جوانان پای کامپیوتر را می‌لرزاندند.

ارزان‌ترین پژو دنیا در دیگر کشورها چه قیمتی دارد؟

یکی از کشورهایی که در حال حاضر نزدیک به بازار ایران عمل می‌کند، بازار خودروی مصر است که ارزان‌ترین پژو در این کشور متعلق به سال 88 میلادی بوده و قیمتی معادل 6 میلیون تومان دارد. جالب است اگر بدانید همین خودرو با مدل 92 میلادی قیمتی معادل 23 میلیون تومانِ ما دارد!

بازار خودروی مصر مدل 2007 این خودرو را با نقدینگی حدود 16 میلیون تومانی معامله می‌کند. اما قیمت‌گذاری این مدل خودرو در ایران کمی ارزان‌تر است و همین خودرو با مدل مذکور در بازار خودرو ایران قیمتی در حدود 15 میلیون تومان دارد. بازار پژو 405 در کشور ما کمی متفاوت از هر کشور دیگری است.

خودروهای داخلی پژو 405

به طور مثال می‌توان یک خودروی با فنی سالم را از مدل‌های قدیمی این خودرو با نقدینگی 12 میلیون تومان نیز پیدا کرد و یا مدل‌های مختلف که از 4 میلیون تومان تا 33 میلیون تومان قیمت می‌خورند. البته یکی از نکات جالب در مورد بازار خودرو سایر کشورها این است که با افزایش نرخ ارز در کشورمان، ارزش دلاری یا یورویی بسیاری از خودروهای مدل بالای کشور ما کاهش پیدا کرده و جذابیت خرید دلاری آنها بالا رفته است.

به طور مثال فردی که در یک کشور دیگر با 3 هزار یورو قادر به خرید هیچ خودروی مناسب مدل بالایی نیست، در کشور ما می‌تواند یک پژو 405 مدل حدود 90 خریداری کند و از یک خودروی نسبتا مناسب برخوردار باشد.

پژو 405 خودروی ملی شد؟

ارزان‌ترین پژو دنیا در کشور ما قصه پرفراز و نشیبی داشت و به قدری تولید آن افزایش یافت که پس از سمند به عنوان خودروی ملی از آن یاد میشد! این در حالیست که ایران‌خودرو به صورت اجباری موظف به استفاده از لوگوی پژو بود و پس از گذشت سال‌های متمادی، هنوز به نوعی شراکت در تولید را تجربه می‌نمود. هر چند درصد داخلی سازی آن نزدیک به 90 درصد باشد.

پژو 405

جالب است اگر بدانید که تولیدات این خودرو در کشورمان به قدری افزایش یافت که حدود 25 مدل از آن در بازار خودروی کشور وجود دارد. هر کدام از این 25 خودرو نه با تفاوت‌های بسیار بزرگ، بلکه با تغییرات بسیار جزئی در ظاهر یا کابین این خودروها بوده است که تفاوت واقعی آنها را با یکدیگر به صفر می‌رساند.

شاید بدترین خاطره‌ای که ایرانی‌ها از پژو 405 به یاد دارند انفجارهایی است که در این خودروها رخ میداد و پی در پی خبر آتش گرفتن یکی از مدل‌های این خودرو منتشر میشد. همه منتظر بودند اقدام ضربتی همانند برندهای معتبر خودروسازی در دنیا را شاهد باشند، ولی ایران‌خودرو با کیفیت و سرعت و عملکرد بسیار ضعیف، اطلاعیه مراجعه صاحبان این خودروها را صادر کرد و مشخص نشد چه عملکردی در این ماجرا داشت!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا