مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتحلیلی

نوبرانه هایی که در سال 97 چشم و چراغ بازار خودروهای خارجی خواهند شد + تصاویر

در حالیکه سال جدید آغاز شده و بسیاری از مشتریان بازار خودروهای خارجی منتظر ورود خودروهای جدید به بازار هستند، سایت سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی نشان می‌دهد که نوبرانه‌هایی در انتظار ورود به کشور هستند که شنیدن نامشان برای ما و بسیاری از اهالی بازار خودرو جذاب بوده و انتظارمان را برای ورود این خودروها بیش از پیش کرده است.

به گزارش چرخان، طبق لیستی که گمرک از خودروهای وارداتی اعلام کرده است، نام مدل‌های مختلف از برندهای معتبر خودروسازی دیده می‌شود که هر کدام به تنهایی می‌توانند خبرسازهای بزرگی برای این بازار باشند. دو خودروی موجود در بین لیست بلند بالای خودروهای وارداتی که بیش از دیگر خودروها مورد توجه قرار گرفته است، خودروهای تویوتا هایلوکس و فولکس گلف است که در صورت ورود این خودروها، قطعا تحول خوبی در ترکیب خودروهای خارجی بازار رخ خواهد داد.

از سوی دیگر تنوع خودروهای وارداتی نیز افزایش پیدا کرده و برندهای چینی خوبی نیز وارد لیست وارداتی‌ها شده‌اند. در ادامه به 9 خودروی جدید که در سال 97 به بازار خودروهای خارجی کشورمان وارد می‌شوند، پرداخته و معرفی کوتاهی از آنها تقدیم نگاه شما می‌کنیم.

رنو اسپیس خودروهای خارجی
رنو اسپیس

رنو اسپیس

این خودرو که مورد توجه نگین خودرو، نماینده رسمی محصولات وارداتی رنو فرانسه قرار گرفته است، سال گذشته تعدادی از این خودرو را وارد کشور کرده و در آب و هوای گوناگون کشورمان مورد آزمایش قرار داد که نتایج این آزمایش مناسب ارزیابی شده و تصمیم قطعی واردات این خودرو گرفته شد.

Renault Espace از جمله خودروهایی است که در سال جاری وارد کشور خواهد شد و در کلاس خودروهای ون، سهم قابل توجهی از بازار را کسب خواهد کرد. البته این اتفاق منوط به پیش شرط‌های مختلفی است که از جمله آن قیمت ارز و شرایط تعرفه‌ای موجود است. استفاده از پیشرانه 6.1 لیتری با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتون متر در اختیار رانندگان ایرانی قرار خواهد گرفت تا سرعت صفر تا صد را تنها در 8.8 ثانیه طی کنند.

قیمتی که برای این خودرو گفته می‌شود، چیزی در حدود 250 میلیون تومان است.

فولکس‌واگن مولتی ون

فولکس‌واگن مولتی ون

یکی دیگر از خودروهای کلاس ون است که در بازارهای بین‌المللی از فروش بسیار خوبی برخوردار بوده و در کلاس مینی ون‌های 8 نفره می‌تواند جایگاه فعلی تویوتا هایس را به خطر انداخته و سهم قابل توجهی را در بازار خودروهای خارجی ایران کسب کند.

استفاده از یک موتور دو لیتری با قدرت 138 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متری، از جمله ویژگی‌های این مینی ون احتمالا 300 میلیون تومانی است.

وانت پیکاپ بنزینی فوتون

فوتون ساوانا

عظیم خودرو که در سال‌های گذشته یکی از شرکت‌های پرحاشیه بازار خودروهای خارجی بود، با اخذ مجوز واردات فوتون ساوانا قصد دارد که جای خالی تویوتا پرادو را با این غول پیکر چینی پر کرده و مشتریان علاقه‌مند به این نوع از خودروها را با این مدل، قانع نماید.

اما کارشناسان می‌گویند که شانس موفقیت این خودرو در بازار خودروهای خارجی ایران زیاد نیست و به احتمال فراوان فروش بسیار معمولی را تجربه خواهد کرد. پرمصرف بودن و سنگین بودن خودرو از جمله نکات منفی است که در مورد ساوان گفته می‌شود و همین نکات مهم‌ترین مواردی است که دلیل عدم موفقیت این خودرو در کشورمان محسوب می‌شود. از طرف دیگر گازوئیل سوز بودن این خودرو نکته جالبی است که در مورد این خودرو ذکر می‌شود ولی گازوئیل موجود در کشور ما، نتیجه‌ای جز برچسب ” به شدت آلاینده ” برای ساوانا نخواهد داشت.

شاید اگر قیمت این خودرو کمتر از 200 میلیون تومان اعلامی بود، جذابیت بیشتری برای خرید داشت.

تویوتا هایلوکس

اگر شما همین حالا از یک عاشق آفرود بپرسید که بهترین خبری که می‌تواند بشنود چیست؟ قطعا درصد بسیاری از افراد واردات دوباره یکی از بهترین گزینه‌های آفرود یعنی تویوتا هایلوکس را مطرح می‌کنند. این خودروها که در مدل 2018 وارد بازار خودروهای خارجی کشور خواهد شد استفاده از موتور 2.7 لیتری و 188 اسب بخار قدرت باعث شده است که این خودرو به یکی از خودروهای پرطرفدار در رده خودروهای آفرودی محسوب شود.

آپشن‌های موجود در این خودرو باعث شده است که علاوه بر استفاده این خودرو برای آفرود، این خودرو با راحتی تمام، یک خودروی درون شهری بسیار عالی نیز محسوب شده و مورد استفاده خریداران قرار بگیرد.

جعبه دنده دستی و سیستم چهارچرخ محرک فعال از جمله مواردی است که هایلوکس را یک گزینه بسیار مناسب برای خرید در رده قیمتی حدود 350 میلیون تومان نماید. البته شاید خبر بدی است اگر بدانید صرفا مدل دستی این خودرو در لیست واردات گمرک قرار گرفته است.

هاوال h9

دیگر خودرو از بازار چین که یکی از با کیفیت‌ترین خودروهای موجود در کلاس شاسی‌بلند بوده و در روزهای گذشته، مسئولین این برند زیرمجموعه گریت‌وال از همکاری خود با گروه خودروسازی بهمن خبر داده بودند. این خودرو که حرف و حدیث‌های فراوانی پیرامون آن وجود دارد یکی از غول پیکرهای چینی است که به دلیل کیفیت قابل قبول آن، احتمالا در سال جاری جنجال زیادی به پا خواهد کرد و با ورود قدرتمندانه‌ای که در بازار خواهد داشت، تغییر محسوسی در بازار خودروهای خارجی ایجاد می‌نماید.

این خودرو که در حاشیه خلیج فارس فروش خوبی را تجربه کرده است، با موتور دو لیتری توربو و قدرت بسیار خوب 240 اسب بخار یک تجربه بی نظیر رانندگی را به خریداران ایرانی خود هدیه خواهد داد. این خودروی هفت سرنشین، قیمتی در حدود 220 میلیون تومان خواهد داشت و رقیب جدی برای رقبای گرانتر خود خواهد بود.

دامای x7

دامای x7

این خودرو جدیدترین محصول شرکت زوتی چین است که در ظاهر شبیه بسیاری از خودروهای روز دنیا طراحی شده و بدیهی است که کپی کاری از محصولات پرطرفدار در دستور کار طراحان این خودرو بوده است. البته این نکته بیش از آنکه نکته کاملا منفی به نظر برسد، شاید دلیل خوبی برای خرید این خودرو در کشور ما باشد چرا که نرخ ارز، بسیاری از افراد را از دسترسی به خودروهای روز دنیا باز داشته است.

این خودرو شباهت زیادی به فولکس واگن کراس‌بلو کوپه داشته و در حدود قیمت 150 میلیون تومان به بازار کشور عرضه خواهد شد. استفاده از پیشرانه 2 لیتری با قدرت 190 اسب بخار از جمله ویژگی های قابل ذکر برای دامای ایکس 7 است.

مینی کوپر

مینی‌ کانتری‌من

از جمله خودروهای لوکس گران قیمت که از زیرمجموعه‌های برند BMW وارد کشور شده و چندی پیش توسط پرشیا خودرو؛ متولی اصلی محصولات بی‌ام‌و در کشورمان نیز رونمایی شد. فروش بیش از 300 هزار دستگاه از این خودرو از سال 2010 نشان می‌دهد که کانتری‌من به خوبی توانسته رضایت اهالی خودرو را به خود جذب کند. قیمت 450 میلیون تومانی این خودرو تنها سد راه خرید عاشقان خودرو در ایران است.

سیتروئن C4

دیگر خودروی وارداتی که در سال جاری وارد کشور خواهد شد و در حال حاضر در لیست خودروهای خارجی در انتظار ورود به کشور قرار دارد، سیتروئن C4 است که تجهیزاتی مشابه پژو 2008 پرحاشیه ایران‌خودرو دارد. تخمین قیمتی حدود 100 میلیون تومان برای این خودرو نشان می‌دهد که کنسرسیوم ایرانی شریک سیتروئن در ایران، با جدیت فراوان به دنبال فروش گسترده این خودرو هستند.

فولکس‌واگن گلف جی‌تی‌آی

فولکس‌واگن گلف جی‌تی‌آی

آخرین خودرو از لیست خودروهای خارجی موجود در لیست واردات گمرک متعلق به برند فولکس‌واگن است که پس از 30 سال به ایران بازگشته تا غوغای دوباره‌ای را در کشور ما به پا کند. موتور 4 سیلندر دو لیتری توربوشارژ این خودرو که قادر به تولید 217 اسب بخار قدرت است، تمام آن چیزی است که خودروبازهای ایرانی به دنبال آن بوده و با توجه به خوشنام بودن فولکس‌واگن، شانس موفقیت فولکس‌واگن گلف جی‌تی‌آی را بیش از پیش می‌نماید.

پیشرانه این خودرو توانایی تولید گشتاور 350 نیوتون متری را داشته و شتاب 7 ثانیه را ثبت کرده است. این خودرو از جعبه دنده 6 سرعته استفاده می‌کند و برای آن قیمتی در حدود 250 میلیون تومان تخمین زده‌اند.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کاش همه نسخه ها گلف مجوز میگرفت
    تویوتا کرولای هاچبکاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا