مکمل بنزین
خبرداخلی

ایران با همکاری شریک چینی موتورهای یورو 5 و 6 می‌سازد

با فراگیر شدن همکاری‌های بین خودروسازان ایرانی و خارجی، بسیاری از شرکت‌های داخلی به سمت و سوی تولید داخلی کردن هر چه بیشتر بسیاری از قطعات و محصولات می‌روند که در این زمینه، تولید موتورهای جدید با استانداردهای یورو 5 و یورو 6 از جمله الزاماتی است که می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور و در بزنگاه‌های مهمی که قبل از این تجربه کرده‌ایم، ناجی صنعت خودرو کشور باشد.

به گزارش چرخان، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای از ساخت موتورهای یورو 5 و یورو 6 با همکاری یک شریک چینی خبر داد که طبق صحبت‌های انجام شده قرار است تکنولوژی ساخت این موتورها توسط یک شرکت چینی به ایران منتقل شده و به مرور داخلی سازی و تولید داخلی این موتورها در کشورمان انجام شود.

برنامه پورشه برای موتورهای جدیدش یورو 5

این مقام مسئول در نشستی که با مدیران شرکت FAW داشت، بیان کرد: ما به دنبال استانداردهای مهم خودرو هستیم که از جمله آن موضوع قوای محرکه خودرو است که ما برای پیشرفت و کسب استانداردهای لازم مهم بوده و با تجربه‌ای که در زمینه یورو 2 داشتیم، به دنبال نسل بعدی موتورها یعنی موتورهای یورو 5 و یورو 6 هستیم.

وی در ادامه افزود: ما به خوبی می‌دانیم که شرکت FAW به خوبی در زمینه ساخت و پیشرفت انواع قطعات خودرو فعال و پیشرو بوده و در صورت برقراری این همکاری دوجانبه، می‌توانیم از تکنولوژی و دانش این شرکت بهره ببریم. از جمله مزایای موجود در این قرارداد انتقال تکنولوژی است که رخ خواهد داد. مساله بعدی سرمایه گذاری مشترکی است که در ایران انجام می‌شود و اشتغال فراوانی در کشور ایجاد خواهد شد و همگی این‌ها به تولید منتج می‌شود.

برنامه پورشه برای موتورهای جدیدش

معاون وزیر صنعت در ادامه با بیان برنامه مشترک شرکت مشترک گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است که استانداردهای یورو 5 در اختیار ما قرار بگیرد و استاندارد یورو 6 نیز در یک برنامه زمان‌بندی شده روی خودروهای ساخت داخل ما اجرایی و اعمال شود. طبق قول و قرارهای گذاشته شده بین طرف ایرانی و شرکت FAW، این شرکت متعهد شده است که برای شروع با 100 هزار موتور شروع کند و با انجام تعهدات خود، راه را برای ادامه کار باز نماید.

برات قبادیان در ادامه گفت: شروع به کار طرف قرارداد ما طی 9 ماه تا یکسال آتی خواهد بود که با ساخت موتورهای یورو 5 آغاز می‌شود. ما این پروژه را یک پروژه ملی و اساسی می‌دانیم و تحولات خوبی در کشورمان خواهد داشت و منافع ویژه را عاید صنعت خودروسازی کشور می‌کند.

برنامه پورشه برای موتور جدیدش

قبادیان در پایان با اشاره به فعالیت‌های FAW گفت: این شرکت سابقه فعالیت در ایران داشته و قبلا نیز با شرکت‌های مختلفی شراکت داشته است ولی تابحال موضوعی به نام انتقال تکنولوژی در قراردادهای منعقد شده مطرح نبوده ولی در حال حاضر این بحث مطرح شده و قراردادی با این مضمون با FAW امضا شده است. ما در حال حاضر به دنبال مکان تاسیس شرکت مشترک هستیم و در روزهای آتی قرارداد خود را نهایی خواهیم کرد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا