مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

مصوبه کاهش تعرفه خودروهای هایبریدی ابلاغ شد!

همان‌گونه که می‌دانید، تعرفه خودروهای هایبریدی با اعلام ابلاغیه هیئت در دی ماه سال گذشته، به صورت بسیار عجیب و غیر منطقی افزایش یافت که این موضوع باعث اعتراض شدید کارشناسان و فعالان بازار خودرویی کشور گردید. بر این اساس، پس از پیگیری سازمان‌های مربوطه و فشار اقشار مختلف در رابطه با این موضوع، سرانجام هیئت دولت مجبور به کاهش تعرفه اتومبیل‌های هایبریدی طبق شیوه کارکرد و نوع آن‌ها شد.

طبق این موضوع، وزیر صنعمت، معدن و تجارت (محمد شریعتمداری)، از ابلاغ مصوبه کاهش تعرفه واردات خودروهای هاببریدی به دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد. این شخص با اشاره به مصوبه هیئت دولت پیرامون تعرفه خودروهای هایبریدی، اعلام کرد که ابلاغیه قبلی که حد فاصل تعرفه خودروهای هایبریدی را در نمونه‌های مختلف کاهش داده بود و شرایطی کنونی بازار داخلی کشور را که موجب عدم اشتیاق برای ورود خودروهای هایبریدی توسط شرکت‌های واردکننده را به وجود آورده بود، با توجه به شرایط ایجاد شده، تغییر پیدا کرد.

شریعتمداری در ادامه صحبت‌های خود بدین صورت گفت که تعرفه اعلامی جدید باعث فاصله گرفتن خودروهای هایبریدی در نمونه‌های مختلف از یکدیگر خواهد شد. همچنین این فرد افزود، مصوبه جدید در این رابطه تنظیم شده است که خودروهای هایبریدی تولید شده به سه نوع موازی، سری و سری موازی از یکدیگر طبقه بندی می‌شوند و تحت حمایت دولت خواهند بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پایان صحبت‌های خود گفت: بهترین نوع این محصولات همان خودروهای برقی هستند که دارای کمترین میزان تعرفه خواهد بود و مابقی اتومبیل‌ها بسته به نوع کارایی، با نرخ سود تعرفه ترجیحی و متناسب به قیمت مبدا، نسبت به خودروهایی که سوخت فسیلی مصرف می‌کنند، امکان ورود به بازار داخلی کشور را پیدا خواهند کرد و این مصوبه به دستگاه‌های اجرایی مکاتبه و دستور اجرا آن داده شده است.

لازم به ذکر است که در تعرفه جدید، خودروهای هایبریدی بسته به کارکرد و شیوه ساخت، دارای حق گمرکی مابین 5 الی 25 درصد هستند و دیگر از نمونه‌های بالای 2500 سی‌سی با تعرفه 95 الی 100 در این ابلاغیه جدید خبری نیست (در تعرفه قبلی، کمترین میزان تعرفه برای این‌گونه محصولات برابر با 15 و بالاترین برای آن‌ها، 100 درصد اعلام شده بود)

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا