مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل آینده رنو کلیو RS به موتور 1.8 لیتری به همراه توربوشارژر مجهز می‌شود

شرکت فرانسوی رنو در حال توسعه نسل آینده رنو کلیو است که در حقیقت نسل پنجم این خودرو محسوب می‌شود. نسل آینده رنو کلیو RS همانند تمامی نسخه‌های RS خودروهای این برند توسط رنو اسپرت مورد بهینه‌سازی قرار می‌گیرد.

براساس گزارشی که به تازگی توسط Caradisiac منتشر شده است این هاچ‌بک سگمنت B به موتور یکسان با برادر بزرگتر خود یعنی نسخه جدید مگان RS مجهز می‌شود. موتور مورد استفاده در مگان از چهار سیلندر بهره می‌برد و حجمی برابر با 1.8 لیتر دارد. این موتور به همراه توربوشارژر قادر به تولید 276 اسب بخار قدرت (206 کیلووات) و 390 نیوتون متر گشتاور است.

نسخه قدرتمندتر این موتور که در مگان RS تروفی مورد استفاده قرار می‌گیرد قادر به تولید 296 اسب بخار قدرت است. نسخه دیگری از این موتور که در Alpine A110 قرار گرفته است قادر به تولید 248 اسب بخار قدرت است. با وجود نمونه‌های مختلف از این موتور انتظار می‌رود که نسخه‌ای با قدرت 222 اسب بخار در نسل آینده رنو کلیو RS استفاده شود تا با رنو مگان متفاوت باشد.

در حال حاضر در نسخه کنونی کلیو RS از موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری استفاده می‌شود که از توربوشارژر بهره می‌برد. این موتور در نسخه تروفی بهینه‌سازی شده است و می‌تواند قدرتی برابر با 217 اسب بخار و گشتاوری برابر با 260 نیوتون متر تولید کند.

انتظار می‌رود که از نسل جدید رنو کلیو در نمایشگاه خودرو پاریس در سال 2018 رونمایی شود. در صورتی‌که در این نمایشگاه با نسل جدید کلیو ملاقات کنیم به احتمال زیاد نسخه RS این دستگاه که توسط رنو اسپرت مورد بهینه‌سازی قرار می‌گیرد در نیمه دوم سال 2019 روانه بازار می‌شود. با توجه به این موضوع که نسخه RS مگان دو سال بعد از معرفی نسخه عادی رونمایی شد، می‌توان انتظار معرفی نسل آینده رنو کلیو RS را در سال 2020 نیز داشت.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا