مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

با ۶۰ میلیون تومان، چه خودروهایی را می‌توان در بازار داخلی خریداری کرد؟ (بروزرسانی اردیبهشت ۹۷)

همواره خرید خودرو در بازار داخلی کشور، طی چندین سال اخیر به دلیل نوسانات قیمت و آشفتگی موجود، امری سخت بوده و اغلب مشتریان در هنگام انتخاب نهایی خود، دچار شک و تردیدهای فراوانی هستند. همچنین، یکی دیگر از عواملی که موجب سخت تر شدن انتخاب از سوی خریداران شده است، بودجه محدود آن‌ها بوده که باعث می‌شود تا این افراد نتوانند گزینه‌های آنچنان مناسبی را مد نظر خود قرار دهند.

بر این اساس، در این مطلب قصد داریم با بررسی بازار خودرویی کشور، به این پرسش پاسخ دهیم که با بودجه‌ای حداکثر تا 60 میلیون تومان، چه اتومبیل‌هایی را می‌توان در بازار داخلی کشور خریداری کرد؟

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

1-دنا پلاس

یکی از خودروهایی که می‌توان با حداکثر تا 60 میلیون تومان خریداری کرد، دنا پلاس نام دارد. این اتومبیل توسط گروه صنعتی ایران خودرو ساخته شده و به عنوان فیس لیفت دنا معمولی به شمار می‌رود. در حال حاضر، دنا پلاس دارای ارزش قیمتی برابر با 59 الی 60 میلیون تومان بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.7 لیتری با قدرتی برابر با 114 اسب بخار و گشتاوری برابر با 155 نیوتن متر بهره می‌برد.

2-رنو ساندرو اتوماتیک

از دیگر خودروهایی که می‌توان با حداکثر 60 میلیون تومان خریداری کرد، رنو ساندرو اتوماتیک نام دارد. این خودرو یکی از محصولات با کیفیت تولید شده در این رده قیمتی محصول شده و توسط شرکت پارس خودرو (زیر مجموعه سایپا) به بازار داخلی کشور عرضه می‌شود. در حال حاضر، ساندرو اتوماتیک قیمتی برابر با 60 میلیون تومان را دارا بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری با قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاروی برابر با 140 نیوتن متر بهره می‌برد.

3-برلیانس C3 

یکی دیگر از تولیدات پارس خودرو که نام آن در این لیست مشاهده می‌شود، برلیانس C3 نام دارد. این مدل در دو نمونه 1.5 و 1.65 لیتر به بازار خودرویی کشور عرضه شده و نمونه 1.5 لیتر اتوماتیک آن، در حال حاضر قیمتی برابر با 59 الی 60 میلیون تومان را دارا است. این مدل در نمونه یاد شده، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری با قدرتی برابر با 103 اسب و گشتاوری برابر با 138 نیوتن متر است.

پژو 207 هاچ بك

4-پژو 207 اتوماتیک

بی شک، یکی از پر فروش ترین خودروهای حاضر در این لیست، پژو 207 اتوماتیک نام دارد. این مدل در واقع فیس لیفت پژو 206 بوده و مدتیست که مجددا توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. قیمت 207 اتوماتیک برابر با 57 الی 58 میلیون تومان اعلام شده و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری با قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاروی برابر با 142 نیوتن متر است.

5-جک J5 اتوماتیک

یکی از خودروهای چینی موجود در این لیست، جک J5 اتوماتیک نام دارد. این خودرو توسط گروه صنعتی کرمان خودرو به بازار داخلی کشور عرضه شد و در حال حاضر با حداکثر 60 میلیون تومان، تنها می‌توان نمونه اتوماتیک این اتومبیل را با مدل ساخت 1395 و کارکردی کمتر از 26 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد‌ (جک J5 اتوماتیک از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری با قدرتی برابر 140 اسب بخار و گشتاروی برابر با 165 نویتن متر بهره می‌برد)

6- جیلی GC6 اتوماتیک

یکی دیگر از خودروهای چینی موجود در این لیست، جیلی GC6 اتوماتیک نام دارد. این خودرو توسط شرکت خودروسازان بم تولید و عرضه شده و در کلاس خودروهای سدان اقتصادی قرار می‌گیرد. درحال حاضر، GC6 اتوماتیک در نمونه فیس لیفت و صفر کیلومتر خود، دارای قیمتی برابر با 58 میلیون و 500 الی 59 میلیون و 400 هزار تومان بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری با قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاروی برابر با 146 نیوتن متر بهره می‌برد.

7-جیلی امگرند 7 اتوماتیک

یکی دیگر از محصولات جیلی که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، امگرند 7 نام دارد. این خودرو به صورت وارداتی توسط شرکت جیلران وارد بازار خودرویی کشور شده و با بودجه‌ای برابر با 60 میلیون تومان، تنها می‌توان مدل 2014 این اتومبیل را با کارکردی کمتر از 67 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد. (جیلی امگرند 7 از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری با قدرتی برابر با 138 اسب بخار و گشتاروی برابر با 172 نیوتن متر بهره می‌برد)

8-تندر پلاس اتوماتیک

از دیگر محصولات رنو که در این لیست حضور دارد، تندر پلاس نام دارد. در واقع این خودرو نمونه فیس لیفت تندر 90 بوده و توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. تندر پلاس اتوماتیک در حال حاضر دارای قیمتی برابر با 57 میلیون و 800 الی 58 میلیون و 600 هزار تومان بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری با قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاروی برابر با 140 نیوتن متر بهره می‌برد.

9-هیوندای آوانته اتوماتیک

یکی دیگر از اتومبیل‌هایی که می‌توان با حداکثر 60 میلیون تومان خریداری کرد، هیوندای آوانته نام دارد. البته لازم به ذکر است که با این مبلغ تنها می‌توان آوانته اتوماتیک را با مدل ساختاری 1389 با کارکردی کمتر از 128 هزار کیلومتر در بهترین شرایط موتوری و کمی رنگ شدگی بدنه، خریداری کرد (آوانته یک سدان اقتصادی بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری با قدرتی برابر با 140 اسب بخار و گشتاوری برابر با 182 نیوتن متر بهره می‌برد)

10-آریو 1.6 لیتر اتوماتیک

از دیگر اتومبیل‌های موجود در این لیست، باید به آریو 1.6 لیتر اتوماتیک اشاره کرد. در واقع این خودرو توسط برند زوتی در چین تولید شده و حق مونتاژ و عرضه آن به گروه صنعتی سایپا در ایران نیز واگذار شده است. البته لازم به یاداوریست که با حداکثر 60 میلیون تومان، می‌توان نمونه اتوماتیک این خودرو را با مدل ساختاری 1396 و کارکردی کمتر از 10 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد (آریو اتوماتیک از یک پیشرانه 1.6 لیتری با قدرتی برابر با 112 اسب بخار و گشتاوری برابر با 151 نیوتن متر بهره می‌برد)

11-لیفان X60 اتوماتیک

یکی دیگر از محصولات کرمان خودرو که در این لیست نام آن به چشم می‌خورد، لیفان X60 اتوماتیک است. این خودرو یک کراس اوور شهری بوده و با بودجه‌ای حداکثر تا 60 میلیون تومان، تنها می‌توان نمونه اتوماتیک این خودرو را با مدل ساختاری 1395 با کارکردی کمتر از 23 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد (لیفان X60 اتوماتیک از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری با قدرتی برابر با 131 اسب بخار و گشتاروی برابر با 168 نیوتن متر بهره می‌برد)

12-کیا سراتو 2008 اتوماتیک

سرانجام، آخرین خودرویی که نام آن در این لیست حضور دارد، کیا سراتو مدل 2008 است. این خودرو به عنوان یک سدان اقتصادی در سرتاسر جهان شناخته می‌شود و با بودجه‌ای حداکثر تا 60 میلیون تومان، تنها می‌توان نمونه مدل 2008 این اتومبیل را با کارکردی کمتر از 141 هزار کیلومتر، در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد (لازم به یاداوریست که کیا سراتو مدل 2008، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری با قدرتی برابر با 143 اسب بخار و گشتاوری برابر با 190 نیوتن متر است)

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. آخه لیفان x60 رو آوردین !!!
    بعد رنو مگان با اون کیفیت و اصالت رو فراموش کردین

  2. من تا حالا کیا سراتو 2008 ندیدم!! چون واقعا تعدادشون کمه . ولی تا دلت بخواد مگان دیدم هر دو نسخه مونتاژی و وارداتی .کاش این لیست ماشینای منطقی تری داشت.
    به نظرم باید دو تا لیست تهیه میکردید : یکی مال خودروهای صفر حدود 60 میلیون و دومی برای خودروهای کارکرده حدود 60 میلیون تومن.
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا