مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای بازار داخلی کدامند؟

یکی از آمارها و گزارش‌های جالبی که معمولا در سال مورد توجه مشتریان و اهالی بازار خودرو قرار می‌گیرد، گزارش با کیفیت‌ترین و بی‌ کیفیت‌ترین محصولات داخل بازار خودرو کشور است که باعث می‌شود این آمار، برای بعضی از شرکت‌ها به عنوان یک آمار تبلیغاتی محسوب شده و برای بعضی دیگر نیز، باعث سخت شدن فروش محصولات که البته در مورد بعضی از خودروهای داخلی به دلیل ارزان بودن آنها این مورد بی اثر است!

به گزارش چرخان، طبق گزارشی که اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هر ساله منتشر می‌کند و در سال جاری نیز این آمار به صورت کلی منتشر شده است، جدیدترین آمار از بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای داخل بازار اعلام شده است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

در گروه خودروهای وانت ایران‌خودرو توانست با وانت تندر خود و با کسب 3 ستاره کیفی به عنوان بهترین محصول در بین خودروهای زیر 50 میلیون تومان شناخته شود. مزدا کارا 2000 و پراید 151 نیز با کسب دو ستاره کیفی در رده‌های بعدی قرار گرفتند!

پژو 2008

کدام خودروها توانستند 4 ستاره کیفی اخذ کنند؟

در بین خودروهای داخل بازار بعضی از خودروها توانستند 4 ستاره را از آن خود کنند که نشان از کیفیت مطلوب آنها داشته است. در ارزشیابی انجام شده خودروهای پژو 2008 ایران خودرو/ایکاپ، نیومزدا 3 شرکت بهمن موتور و گرند ویتارای شرکت ایران‌خودرو خراسان توانستند با کسب 4 ستاره بهترین خودروهای بالای 100 میلیون تومان لقب بگیرند.

در رده قیمت 75 تا 100 میلیون تومان نیز خودروهای هیوندای I20 کرمان موتور و کیاسراتوی شرکت سایپا موفق به کسب 4 ستاره کیفی شدند. خودروهای بعدی حاضر در این رده قیمتی که موفق به کسب سه ستاره کیفی شدند عبارتند از: تیگو 5 مدیران خودرو، هایما S7 اتوماتیک ایران‌خودرو خراسان و JAC-S5 کرمان موتور.

در کلاس قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان خودروهای: B30 ساخت شرکت بهمن موتور چهار ستاره کیفی به دست آورد و چانگان CS35 سایپا- سیتروئن ، آریزو 5 مدیران خودرو، برلیانس H330 پارس خودرو و آریواتوماتیک توانستند 3 ستاره کیفی را از وزارت صنعت دریافت کنند. در این رده قیمتی لیفان X60 کرمان موتور نتوانست سه ستاره کیفی را دریافت کند و تنها دو ستاره کیفی دریافت کرد.

در رده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان که بیشترین رقابت در این رده قیمتی وجود دارد، خودروهای نو ساندرو و پارس تندر پارس خودرو و خودروهای پژو 207 اتوماتیک و تندر 90 پلاس اتوماتیک ایران‌خودرو توانستند 4 ستاره کیفی از آن خود کنند. سه ستاره کیفی نیز به خودروهای تندر 90،رانا، دنا پلاس، پژو 206 و پژو 206SD همگی از ایران‌خودرو به همراه تندر 90 پارس خودرو و آریو دنده‌ای سایپا رسید.

خودروهای NEW MVM315 مدیران خودرو، سورن و سمند تبریز شرکت ایران‌خودرو تبریز، پژو پارس ایران‌خودروی فارس، پژو پارس ایران‌خودرو مازندران و پژو 405 ایران‌خودرو خراسان در رده قیمت 25 تا 50 میلیون تومان نتوانستند موفقیتی بیشتر از 2 ستاره کیفی را از آن خود کنند.

ادامه نتایج بررسی‌ها را در جداول زیر می‌بینید:

بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا