مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت پژو و مدل 208 هاچبک سه درب!

امروزه محبوبیت خودروهای سه در هاچبک به‌طور فزاینده‌ای در جهان در حال کمتر شدن است. در ابتدا خودروی هاچبک شبیه به کراس اوور Paceman شرکت مینی انگلستان و سپس به دنبال آن رنو کلیو که از ابتدا نیز به‌عنوان یک هاچبک سه در معرفی نشد قرار داشتند. بعلاوه فولکس‌واگن پولو جدید، کیا سید، سئات ایبیزا و سیتروئن C3 که هیچ‌کدام از شرکت‌ها، تمایلی به سه درب بودن هاچبک تولیدی‌شان نداشتند. اما حالا شرکت پژو تصمیم گرفته که نسخه سه در خودروی هاچبک خود یعنی 208 را به تولید برساند.

البته اطلاعاتی که از بعضی خبرگزاری‌های خارجی خودرویی رسیده نشان می‌دهد که مثلاً در کشوری مانند هلند، پژو دیگر ثبت سفارش هاچبک خود را انجام نمی‌دهد و خط مونتاژ خود را نیز حذف کرده است. ما اطلاعات دیگری در مورد اینکه در کدام کشورهای اروپایی، پژو 208 به فروش می‌رود یا خیر نداریم. و هنوز بازار فروش مشخصی نیز برای این مدل خاص 3 درب مشخص نشده است.

در ضمن شرکت پژو در حال کار کردن بر روی مدل 208 جدید خود نیز است. مدلی که بر روی پلتفرم CMP که وزن خودرو را به مقدار قابل قبولی کاهش می‌دهد سوار خواهد شد. انتظار می‌رود که نسخه جدید از پژو 208 کنونی، کمی بزرگ‌تر بوده و این بزرگ‌تر بودن نیز برای فضای بار قسمت عقب خودرو و جای پای سرنشینان عقبی در نظر گرفته‌شده است.

خودروساز فرانسوی قصد دارد این هاچبک محبوب خود را بهینه‌تر از نسخه فعلی کرده و با در نظر گرفتن موتور سه یا چهار سیلندر توربو و موتور دیزلی، بتواند موتوری مقرون‌به‌صرفه تر و بهتر از نسخه‌های قبلی ارائه دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا