Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی فولکس‌واگن مولتی‌ون، گزینه جدید بازار ایران

خودروهای ون در بازار کشور ما چندان تنوع ندارند و فعالان حوزه خودرو نسبت به این بخش از بازار بی‌توجه بوده‌اند اما اکنون بعد از ون شرکت هیوندایی، گمانه‌زنی‌هایی از عرضه ون لوکس و خوش ساخت فولکس‌واگن شده است. نسل ششم مولتی‌ون در حالی عرضه شده که بخش اعظمی از هواداران آن را ادامه‌دهنده مدل محبوب کمبی می‌دانند اما مولتی‌ون بسیار مدرن‌تر، لوکس‌تر و زیباتر از Kombi، طراحی شده است.

این ون زیبا به‌دلیل ابعاد بزرگ می‌تواند مشکل بسیاری از خانواده‌های پرجمعیت را حل کند و یا در جابه‌جایی‌های لاکچری افراد خاص، بعنوان یک گزینه عالی، استفاده شود.

مولتی‌ون همراه با بسیاری از تجهیزات استاندارد با قیمت بسیار بالای 74،990 دلار عرضه شده، که شما برای داشتن نسخه فول آن با هزینه‌های جانبی، باید 21 هزار دلار بیستر هزینه کنید. این قیمت گذاری باعث شده تا مولتی‌ون نسبت به مدل‌های هفت نفره کیا سورنتو، هیوندای سانتافه و حتی نسخه استاندارد تویوتا پرادو، بسیار گران‌تر باشد در حالیکه تنها با سیستم درایو جلو یا دیفرانسیل جلو عرضه شده است. اما بر خلاف تمام رقبای SUV خود، از لحاظ فضای داخلی بسیار خوب ظاهر شده که می‌تواند قیمت بالای آن را کمی توجیه کند.

در نمای خارجی شما با همان سادگی همیشگی فولکس‌واگن مواجه هستید که سعی شده سبک سنتی محصولات این برند، با عناصر طراحی بروز مانند چراغ‌های ال‌ای‌دی وبخش‌های کرومی ترکیب شود. شاید بدترین بخش ظاهری مولتی‌ون، چراغ‌های عقب باشد که بیش از حد ساده و کوچک طراحی شده‌اند و در مقایسه با مرسدس‌های کلاس V هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

در داخل کابین نیز سادگی بیش‌از حد دیده می‌شود و بخش‌هایی از داشبورد بسیار خلوت طراحی شده که حس سرزندگی را از فضای داخلی دور کرده است. کیفیت متریال داخلی، برای این ون بزرگ بسیار خوب انتخاب شده است اما این کمپانی آلمانی می‌توانست با استفاده از مانیتور سایز بزرگ و خروجی‌های هوای بهتر،  طراحی بخش جلویی کابین را بسیار بهتر کند.

هفت سرنشین بزرگسال به‌راحتی و بدون کوچکترین مشکل می‌توانند در فولکس‌واگن مولتی‌ون مستقر شوند و حتی نیازی به صندوق عقب و فضای بار در قسمت پشتی خودرو ندارند و می‌توانند وسایل خود را در کنار پای خود قرار دهند چرا که فضا به‌اندازه کافی بوده و با تغییر تنظیمات صندلی‌ها، امکان افزایش حجم این بخش وجود دارد.

نسخه پایه مولتی‌ون از لیست کامل تجهیزات بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به چراغ‌های LED، چراغ‌های اتوماتیک با سیستم شستشوی خودکار، کروز کنترل تطبیقی، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، صفحه نمایش 6.3 اینچی با قابلیت اتصال به Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد. ناگفته نماند که زمان استفاده از سیستم اپل‌کارپلی، این صفحه‌نمایش خسته‌کننده عمل می‌کند و کندی آن آزاردهنده خواهد بود. شاید عدم باز و بسته شدن اتوماتیک درب‌ها، ضعف جدی این خودرو محسوب شود البته گفته می‌شود این مشکل در نسخه‌های فول آپشن مولتی‌ون وجود ندارد.

برای راحتی سرنشینان، از پرده‌هایی استفاده شده که مانع ورود نور خورشید می‌شود سیستم روشنایی بالای سر سرنشینان نیز باعث می‌شود برای مطالعه راحت باشند و خروجی سیستم تهویه برای هر صندلی بصورت مجزا قرار داده شده است. آپشن‌های ایمنی تشخیص خستگی، دوربین عقب و سنسورهای پارکینگ جلو / عقب، سیستم هشدار نقطه کور، ترمز اضطراری و ایربگ‌های سرنشینان جلو و پرده‌ای، به شما این آرامش خاطر را می‌دهند که بدون مشکل می‌توانید در جاده‌های خارج شهری تردد کنید.

موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو در قلب این خودرو جای داده شده است که توانایی تولید ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت یا معادل 150 کیلو وات قدرت در 4000 دور در دقیقه و 450 نیوتن‌متر گشتاور را از 1400 تا 2400 دور در دقیقه دارد که این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. کیفیت سواری در این مدل نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار بهتر شده اما هنوز هم اندکی تاخیر در زمان شروع حرکت مولتی‌ون دیده می‌شود.

موتور، کمی پر سر و صدا بوده و سیستم تهویه مطبوع در حدود نیم‌ساعت زمان می‌خواهد تا تغییرات دمایی را در کابین اعمال کند. راحتی صندلی‌های فولکس‌واگن مولتی‌ون بسیار خوب است اما ضربات ناشی از سیستم تعلیق در کابین حس می‌شود که برای محصولی با برند فولکس‌واگن کمی ناامید کننده است. شما نباید توقع کیفیت سواری شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها را از ون داشته باشید و مولتی‌ون در بین رقبای خود از جایگاه خوبی برخوردار است.

سه‌حالت نرمال، کامفورت و اسپرت به شما این امکان را می‌دهد تا در شرایط مختلف، تنظیمات موتور و گیربکس را تغییر دهید. هنوز مشخص نیست فولکس‌واگن مولتی‌ون چه زمانی و با چه برچسب قیمتی در ایران عرضه می‌شود اما ماموت خودرو، در زمان عرضه سایر محصولات فولکس نشان داد، می‌تواند سیاست‌های مناسبی برای جذب مشتری اتخاذ کند.

1 نظر
  1. امین قاف می گوید

    الان با این قیمت ۷۵هزار دلاری داخل ایران که از الان شکست خوردس و خارج هم طرف خود ون مرسدس میگیره چه کاریه با این قیمت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.