مکمل بنزین
گوناگونخبر

ساخت سوپرکار برقی با گیربکس دستی توسط پاگانی

امروزه بسیاری از کارخانه‌هایی که خودروهای اسپرت و لوکس تولید می‌کنند، به دنبال ساخت مدل‌های برقی محصولاتشان نیز هستند. برای مثال خودروسازان معروفی مانند فراری و لامبورگینی ساخت این خودروها را شروع کرده‌اند و پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه خودروهای سبز نیز داشته‌اند؛ به تازگی نیز کمپانی پاگانی نیز اعلام آمادگی تولید بهترین سوپرکار برقی جدید را منتشر کرده است.

جالب است بدانیم از زمان تاسیس این کارخانه تا به امروز کمتر از ۵۰۰ دستگاه پاگانی به فروش رفته است ولی هیئت مدیره این کارخانه به دنبال تولید بهترین و قدرتمندترین خودروی برقی اسپرت هستند که نه تنها به عنوان پرچمدار خودروهای پاگانی معرفی می‌شود؛ بلکه می‌توان آن را بهترین خودروی برقی ساخته شده در تاریخچه خودروهای برقی تا به امروز معرفی کرد. آقای پاگانی در مصاحبه مطبوعانی خود با مجله خبری Car and Driver اعلام کرده که تحقیقات برای ساخت این خودروی برقی شروع شده و تا آخر سال میلادی جاری تئوری ساخت این سوپرکار برقی تمام خواهد شد و شاید کانسپت اولیه آن مورد آزمایش‌های از پیش تعیین شده قرار بگیرد. بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند آقای پاگانی با توجه به تجربه و نام خود در دنیای خودرو از این موقعیت استفاده می‌کند و به راحتی می‌تواند رقیبانش را کنار بزند.

محصولات پاگانی همیشه به داشتن بهترین کیفیت مواد استفاده شده، تکنولوژیهای به روز و دانش مهندسانش در طراحی هوشمندانه معروف بوده‌اند. از این رو انتظار می‌رود این سوپرکار برقی سایز مناسب با حداقل وزن را داشته باشد، چرا که خودروهای برقی اغلب اوقات به دلیل بسته‌های باتری کار گذاشته شده سنگین‌ وزن هستند ولی این خودرو منحصر به فرد و متفاوت از بقیه مدل‌های موجود در بازار خواهد بود.

پاگانی در ادامه صحبت‌هایش تاکید بر روی سبک وزن بود این وسیله نقلیه کرد و اهمیت رقم اسب بخار برای نشان دادن قدرت این خودرو را زیاد مهم توصیف نکرد. پاگانی سال‌های گذشته با برند آلمانی دایملر در تولید خودروهای برقی همکاری‌ زیادی داشته است و با در نظر گرفتن این تجربه کاریی می‌توان انتظار داشت مهندسان این کمپانی به دانش و فناوری خودروهای برقی اشراف کامل را داشته باشند و بتوانند بهترین وسیله نقلیه برقی را بسازند. به علاوه پاگانی برای اصیل نگه داشتن برند خود سوپرکار برقی با گیربکس دستی را تولید می‌کند که شاید در وهله اول زیاد جالب نرسد ولی برای طرفداران پاگانی این ایده بسیار تشویق شده است؛ چرا که هنوز بسیاری از رانندگان می‌خواهند خودشان دنده را در رانندگی تعویض کنند و بخشی از هنر رانندگی خود را به رقیبانشان نشان دهند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا