مکمل بنزین
یادداشتبرگزیده‌ها

منتظر حضور ایران‌خودرو در نمایشگاه آشپزخانه، حمام و سونا هستیم!

اگر فکر می‌کنید که تیتر ما اغراق آمیز است، سخت در اشتباهید و باید به اشتباهتان اقرار کنید چرا که ایران‌خودرو یکی از شرکت‌های بسیار بزرگ است که دوست ندارد هیچ نمایشگاهی را از حضور پرفیض خود بی نصیب بگذارد! خیالتان راحت نمونه بسیار دقیقی از این موضوع داریم و آن حضور پررنگ و عجیب گروه خودروسازی ایران‌خودرو در نمایشگاه بانک، بیمه و بورس است!

به همین بهانه کمی قلم فرسایی می‌کنیم و در باب الزام و دلایل حضور این شرکت معظم خودروسازی در نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه آشپزخانه، حمام، استخر و سایر نمایشگاه‌ها می‌پردازیم.

نمایشگاه بانک و بیمه که هفته گذشته گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به کار خود پایان داد، پر از حواشی بانکی و بیمه‌ای و بورسی از جمله آن حضور یک سری “الکی خوش”ها در آنجا بود.

الغرض! در این بلبشوی حواشی نمایشگاه بانک و بیمه و کسادی بازارشان، شما تصور بفرمایید که خودروسازهای عزیز کشورمان یکی پس از دیگر با غرفه‌های آنچنانی خودنمایی می‌کردند و به‌وسیله خودروهای به‌روز با آپشن‌های خیره کننده و کیفیت محیرالعقولشان، گرمای خاصی به نمایشگاه بخشیده بودند. البته گروه خودروسازی سایپا کمی منطقی عمل کرده و صرفا شرکت‌های بورسی و بیمه‌ای خود را به نمایشگاه آورده بود ولی ایران‌خودرو به طور کلی نمایشگاه بانک و بیمه را با نمایشگاه خودرو اشتباه گرفته بود!

خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو

جالب است بدانید که وقتی از مسئولین غرفه ایران‌خودرو پیرامون چرایی حضور این شرکت در نمایشگاه و عرضه خودروهایشان پرسیدیم، خنده کنان و با یک شعف زائدالوصفی گفتند:

ما خودمان هم نمی‌دانیم چرا اینجاییم، گفتند باید شرکت کنید و کردیم!

حالا که خود ایران‌خودریی‌ها نمی‌دانند چرا در نمایشگاه این چنینی شرکت می‌کنند، پیشنهاد می‌دهیم در نمایشگاه‌های زیر به منظور گرم کردن فضای نمایشگاهی هم حضور یابند و گرمابخش محفل آن‌ها باشند:

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی شوینده، پاک کننده، بهداشتی و سلولزی ایران

این نمایشگاه از ششم اردیبهشت ماه شروع خواهد شد که بستری مناسب برای حضور فعال ایران‌خودرو برای عرضه محصولاتش خواهد بود. به طور مثال ایران‌خودرو می‌تواند با بهانه استفاده از مواد شوینده‌ای که می‌توان در محفظه آب شیشه پاک کن‌های خودروهایش بریزد، در این نمایشگاه شرکت کرده و در یک اقدام غیرقابل پیش بینی، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک خود را به فروش رساند!

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی

این نمایشگاه نیز از 21 خرداد ماه آغاز خواهد شد و باور نمی‌کنید چقدر بستری مناسب برای حضور ایران‌خودرو است! خودشان که می‌دانند چه نانی در روغن می‌رود اگر بتوانند خودی در این نمایشگاه نشان دهند، چرا که حضور قشر پولدار جامعه در این نمایشگاه دهان هر خودروسازی را آب می‌اندازد.

پیشنهاد ما برای بهانه حضور ایران‌خودرو در این نمایشگاه، براقیت بدنه خودروهای صفر ایران‌خودرو است که می‌تواند الگوی براق شدن دندان‌های افراد باشد! مثلا در یک اقدام “کوبرندینگ گونه” ایران‌خودرو با چند دندانپزشک قراردادی را امضا کند تا آنها برای نمایش نتیجه کارشان روی خودروهای سفید رنگ و صفر ایران‌خودرو کار کنند و این خودروها را به عنوان نمونه کار نشان دهند، یک معامله برد-برد جالب صورت می‌گیرد!

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری

این نمایشگاه در اوایل تیرماه برگزار می‌شود و متاسفانه نتوانستیم رابطه و دلیلی برای حضور ایران‌خودرو پیدا کنیم! به نظرمان از رانت استفاده کنند، نتیجه می‌گیرند!

نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته تهران 97

این نمایشگاه نیز در اوایل تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. می‌دانیم که می‌دانید چه ارتباطی بین ایران‌خودرو و این نمایشگاه وجود دارد، ولی شاید مدیران باهوش ایران‌خودرو من باب شلوغی سر و نبود وقت، نتوانند سریعا این ارتباط را تجزیه و تحلیل کنند.

باید عرض کنیم از آنجایی‌که محصولات ایران‌خودرو در تصادفات جاده‌ای از محصولات بنز، تویوتا و… جلوتر بوده و حتی این شرکت‌ها نمی‌توانند استانداردهای 85 گانه ایران‌ را رد کنند، در این نمایشگاه حاضر شده و نحوه تولید بدنه خودروهای تولیدی‌شان را به تولیدکنندگان کاغذ و مقوا توضیح داده تا آن‌ها با روش‌های جدید و مستحکم تولیدات سلولزی آشنا شوند!

نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک تهران 97

اگر فکر می کنید شور قضیه را در آوردیم، سخت در اشتباهید! این نمایشگاه در اواخر مردادماه برگزار خواهد شد و اگر عزیزان ایران‌خودرو به دنبال یک فروش خوب از محصولات خود هستند، دست بجنبانند که سود وحشتناکی در این نمایشگاه برای‌شان خوابیده است!

بهانه‌ای که ما برای حضور در این نمایشگاه به ایران خودرو پیشنهاد می‌دهیم، این است که اولا از تنوع رنگ بی نظیر محصولات و کیفیت رنگ خودروهای‌تان که چشم BMW را در آورده است، بهره ببرید و با شعار: فرزند جدید، ماشین جدید یا هر فرزند یک ماشین وارد نمایشگاه شوید!

راه دوم برای ورود به این نمایشگاه استفاده از آپشنی است که در سمندهای قدیم وجود داشت! همان خانمی که با صدای دلنشین و در سرعت 180 کیلومتر در ساعتی که نمی‌دانستیم چرا و چگونه باید به آن برسیم مثلا می‌گفت: این است خودروی ملی! خب چه کاری‌ست، حالا که همه به کیفیت بی‌نظیر خودروهای ملی شما پی برده‌اند، از این جملات استفاده کنید بلکه به آن خانم بگویید که یک لالایی شیک بخواند تا با انتخاب راننده شروع به خواندن کرده و نوزاد یا بچه داخل خودرو را بخواباند!

می‌دانیم الان اشک شوق‌تان خیلی خودجوش در حال ریختن است، اشکال ندارد، شما بی نظیرید!

 بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل تهران 97

ناگفته پیداست که صندلی‌های بسیار شیک، راحت، با کیفیت و زیبای محصولات ایران‌خودرو، بهانه خوبی است که مدیران این شرکت بتوانند یک غرفه حداقل 500 متری در این نمایشگاه داشته باشند و به عرضه خودروهای خود بپردازند. محض اطلاع مدیران ایران‎خودرو، این نمایشگاه در مرداد ماه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه صنایع دستی تهران 97

این نمایشگاه نیز در مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد و محل بسیار مناسبی است که محصولات ایران‌خودرو در آن عرضه شود. یکی از روش‌های ارتباط دادن حضور ایران‌خودرو در این نمایشگاه این است که بپرسیم آیا به‌راستی تولید پژو 207 صندوق‌دار، پژو 405، وانت، رانا و…. هنر دست نیست؟ آیا طراحان ایران‌خودرو را نمی‌توان هنرمندانی چیره دست نامید که توانسته‌اند از ملغمه انواع و اقسام خودروهای مختلف و کاربری‌های متنوع، اتومبیل‌هایی را تولید کنند که چشم خودروسازی دنیا را درآورده است؟

بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع اگروفود کشاورزی، مواد غذایی و صنایع وابسته تهران 97

از دیگر نمایشگاه‌هایی که دقیقا باب میل ایران‌خودرو برای حضور در آن است، نمایشگاه غذاست که خودروهای تولیدی‌شان از جمله مکان‌هایی است که از امنیت بسیار کامل برای غذا خوردن برخوردار است. در صورتی که مدیران ایران‌خودرو برای حضور در این نمایشگاه نیز دنبال بهانه مناسب هستند، پیشنهاد می‌کنیم به کنسول عقب خودروهایشان از جمله سمند توجه کنند که یکی از مواردی است که قطعا نقطه قوت محصولات این شرکت بوده که در سایر خودروهای ایرانی کمتر دیده می‌شود!

ایران‌خودرو می‌تواند با شعار”با کنسول‌های ایران‌خودرو راحت غذا بخورید” وارد نمایشگاه شده و به معرفی محصولات خود بپردازد! یا به طور مثال جا لیوانی‌های بسیار دیدنی و با کیفیت محصولات ایران‌خودرو (که البته سایپا در این زمینه در دنیا پیشرو است) را بهانه کرده و با ارایه انواع نوشیدنی‌ها روی جالیوانی‌های محصولاتش، مجوز ورود به نمایشگاه را بگیرد.

شانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر تهران 97

و آخرین نمایشگاه پیشنهادی ما برای حضور پررنگ گروه خودروسازی ایران‌خودرو در آن، نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر است که بلاشک با ارتباط‌ترین نمایشگاه به کار و فعالیت ایران‌خودرو محسوب می‌شود!

به چند دلیل مختلف ایران‌خودرو می‌تواند در این نمایشگاه حضور پیدا کند و از جمله آن می‌توان به آب پاش‌های شیشه پاک کن محصولات این شرکت اشاره کرد. ایران‌خودرو می‌تواند به بهانه کیفیت بالای این آب پاش و الوگیری شرکت‌های سازنده تجهیزات حمام و استخر از این موضوع، در نمایشگاه مذکور شرکت کند.

همچنین از دیگر آپشن‌های بسیار فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو، سیستم تهویه برودتی و گرمایشی آنهاست که به قدری دقیق عمل می‌کنند که حقیقتا ما را به تعجب و حیرت وا می‌دارد! به طور مثال تهویه سمند به قدری با کیفیت و دقیق است که در زمستان داخل خودرو به یک سونای خشک تبدیل شده و در تابستان نیز این تهویه به مصداق سونای بخار می‌ماند که نمی‌دانیم از آن استفاده بکنیم یا نه!

امیدواریم پیشنهادات عرض شده در این یادداشت مورد استفاده مدیران ایران‌خودرو قرار گرفته باشد تا شاهد حضور بیش از پیش این گروه خودروسازی در نمایشگاه‌های کاملا مرتبط مثل موارد بالا باشیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. جالب بود..
    ماشالله هیچ چیمون حساب کتاب نداره همینجوری شانسی رفتن نمایشگاه

  2. میگن ازماست که برماست —-خودم کردم که لعنت برخودم باد
    وقتی خودمان 2-3 قبل انبار های خودروساز ها را با وام 30میلیون بانکی دولت
    خالی کردیم .الان ام باید پراید که به قول جناب نعمت بخش رییس انجمن خودروساز
    که همه چی گران شده باید خودرو هم گرون بشه .قبول با احتساب گرانی خوب باید
    15میلیون باشه نه 25 میلیون .من درسفر کربلا از عراقی ها پرسیدم الان پراید را
    6-8میلیون به عراق میدن
    منتظر اتفاقات ناگوارتری ازاینم هستیم شاید گفتن پراید 50میلیون شده شوکه نشوید

  3. آقای نعمت بخش .گرانی خودرو را به بهانه گرانی پنیر و ماست و نان و……معقول
    می دانند ولی نمیگن که چرا پراید را برای ما 25 میلیون میدن ولی برای عراق و سوریه
    را به قیمت واقعی اش 8-10میلیون میدن .آیا این انحصار نیست؟؟؟؟؟
    یعنی میخوان بگن همینه که هست میخواهی بخر نمی خواهی نخر
    و خودرو خارجی هم با 70% تعرفه گمرک هم که هرکسی زورش نمی رسه
    فکر کنم اگر امام زمان انشالله ظهور کنندشاید موضوع خودرو هم درست بشه
    جالبه اگه بری خودرو مسئولان خودروساز و وزارت صنایع را ببینی .خبری از سایپا و
    پژو داخلی نیست و خودروشان هیوندای نیسان میتسوبیشی سوزوکی مزداو…..هست

    1. بابا جان نخرید بزارید حساب بیاد دستشون ما حقمونه هر چی گران میشه فورن میریم. میخریم واقعن خریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا