مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی مرسدس بنز CLS 2018 (ویدئوی اختصاصی)

پس از گذشت ۷ سال سومین نسل از مرسدس بنز CLS چهار درب کوپه وارد بازار جهانی می‌شود. برای اولین بار کمپانی آلمانی مرسدس بنز کلاس CLS را در سال ۲۰۰۴ میلادی به جهانیان معرفی کرد و بعد از آن در سال ۲۰۱۱ دومین نسل از این سری خودروها به دنیای خودروسازی راه پیدا کردند. مرسدس بنز CLS 2018 اولین خودروی CLS کوپه است که می‌تواند به راحتی ۵ سرنشین را در خود جای دهد.

این خودروی کوپه سدان پیشرانه‌های متعددی دارد و از این رو می‌تواند در بازار کشورهای مختلف راه یابد و فروش بالایی داشته باشد. مهندسان مرسدس دو پیشرانه متفاوت دیزلی و دو پیشرانه متفاوت با سوخت بنزینی را ارائه کرده‌اند که نیروهای این خودرو بر روی هر چهار چرخ توزیع می‌شود و به جعبه دنده اتوماتیک ۹ سرعته متصل شده‌اند. مرسدس بنز CLS 2018 با پیشرانه‌های دیزلی در دو نسخه 350d و 400d عرضه شده‌اند که هر دو پیشرانه ۶ سیلندر خطی با گنجایش ۳ لیتری دارند. نسخه 350d می‌تواند حداکثر قدرت خروجی و گشتاور به ترتیب برابر ۲۸۲ اسب بخار و ۴۴۳ پوند فوت داشته باشد و تنها در ۵.۷ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند. از سوی دیگر نسخه پیشرفته‌تر 400d حداکثر قدرت خروجی معادل ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۱۶ پوند فوت دارد و می‌تواند در ۵.۰ ثانیه شتابش را از ۰ به ۱۰۰ برساند.

اما برای مرسدس بنز CLS 2018 با پیشرانه‌ بنزینی تنها یک نسخه 450 به بازار معرفی شده که دارای پیشرانه ۶ سیلندر توربو خطی ۳.۰ لیتری متصل به موتور با باتری‌های لیتیوم یونی شده که می‌تواند ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور تولید کند و تنها در ۴.۸ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند. بسیاری از کارشناسان انتظار دیدن نسخه‌های هیبریدی و حتی تمام برقی مرسدس بنز CLS 2018 را دارند که شاید احتمال دیدن آن‌ها از لحاظ زمانی نزدیک باشد.

قیمت حدودی خودروی لوکس مرسدس بنز CLS 2018 حدود ۵۷ الی ۶۰ هزار پوند در بازار است و می‌تواند رقیب سرسخت خودروی لوکس آئودی A7 یا بی‌ام‌و سری ۶ باشد. در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا خودروی لوکس مرسدس بنز CLS 2018 را بیشتر مورد بررسی قرار دهید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا