مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری علی‌بابا با دایملر، آئودی و ولوو در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی

کمپانی علی‌بابا در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی با برندهای دایملر، آئودی و ولوو برای اتصال وسیله نقلیه به وسایل هوشمند موجود در خانه در کشور چین همکاری خود را شروع خواهد کرد.

سیستم هوش مصنوعی علی‌بابا برای کاربران خود امکان صحبت و ارتباط برقرار کردن از وسیله نقلیه به وسایل هوشمند دیجیتال خانگی یا بالعکس را از طریق اینترنت فراهم می‌کند. بنا به گزارش مجله خبری  Automotive Newsدستگاه کمکی دیجیتال به نام Tmall Genie ساخت کمپانی علی‌بابا می‌تواند با گرفتن دستوراتی از مالکانش مانند باز و بسته کردن درب‌های خودرو،‌ روشن کردن سیستم تهویه هوا و راه انداختن سیستم ناوبری خودرو را فعال کند.

این سیستم حتی می‌تواند تکنولوژی تشخیص صدا را به کار ببندد و استفاده را برای مالکش راحت‌تر کند. سرپرست بخش تکنولوژی هوش مصنوعی علی‌بابا در مصاحبه خبری خود اعلام کرده که خودروها همانند وسایل خانه و اداره می‌توانند یکی از اجزای لازم زندگی از طریق ارتباط برقرار کردن باشند و در زمانی که قصد سفر را داریم و در خانه یا اداره مشغول به رسیدگی کارهایمان هستیم می‌توانیم دستوراتی را نیز برای به راه‌ انداختن خودرویمان نیز اعمال کنیم که باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.

کمپانی علی بابا بعد از این همکاری به دنبال گسترش تکنولوژی هوش مصنوعی با دیگر کارخانه‌های خودروسازی در کشورهای مختلف است و بنا به گفته‌های مسئولان مربوطه علی‌بابا، در آینده نزدیک با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان شاهد مکالمه انسان‌ها با وسایل نقلیه بود.

تا به امروز دو کارخانه آئودی و دایملر خبری درباره اینکه کدامیک از محصولاتشان به سیستم Tmall Genie مجهز می‌شوند، منتشر نکرده‌اند ولی کمپانی سوئدی ولوو اعلام کرده سه مدل XC60، S90 و XC60 به این سرویس مجهز خواهند شد. نظر شما درباره به کار گرفتن تکنولوژی هوش مصنوعی در صنعت خودروسازی چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا