مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

کدام خودروها در بازار داخلی کشور بهترین حس رانندگی را به راننده القا می‌کنند؟

همواره رانندگی با یک خودرو می‌تواند چندین حالت مختلف را برای یک راننده به همراه داشته باشد و بسته به نوع اتومبیل، حسی که هنگام رانندگی به سرنشینان وارد می‌شود، هم می‌تواند بسیار خوب باشد و هم بسیار بد، در همین رابطه، حال در این مطلب قصد داریم با نگاهی کلی به خودروهای موجود در بازار داخلی کشور، مدل‌هایی که بهترین حس را به راننده و سرنشینان منتقل می‌سازند را معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

(لازم به یاداوریست که خودروهای نام برده شده در این مطلب توسط نویسنده مورد بررسی و تست قرار گرفته و نظر برخی مالکان و استفاده کنندگان نیز در آن لحاظ گردیده است)

پژو 207 هاچ بك

1-پژو 207 جدید

بی تردید، یکی از خودروهای اقتصادی در بازه قیمتی کمتر از 65 میلیون تومان که دارای حس رانندگی و سواری بسیار خوب و لذت بخش است، پژو 207 جدید نام دارد. خودرو مورد نظر در نمونه دنده دستی تست شده و در هنگام یک رانندگی ملایم و به دور از هیجان (عدم انجام حرکات خطرناک در سطح جاده‌ها)، به واسطه موتور و گیربکس خوب، 207 جدید بی شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید از سوی مشتریان است.

(207 جدید از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و 142 نیوتن متر گشتاور است)

2-چری آریزو 5 توربو

یکی دیگر از خودروهایی که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، چری آریزو 5 توربو نام دارد. بر خلاف تصور اغلب خریداران، آریزو 5 توربو اصلا کندی و کمبود قدرت را همانند مدل معمولی خود دارا نیست و به جرات می‌توان گفت که حس رانندگی و سواری درون این خودرو بسیار فراتر از انتظار بوده و با کمی رانندگی متوجه این موضوع خواهیم شد که آریزو 5 توربو یک گزینه معقول و کارامد برای خرید از سوی مشتریان است.

(آریزو 5 توربو از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ مجهز به مدل توان بخش (توربوشارژ) با حجمی برابر با 1.5 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر گشتاور است)

3-بسترن B50F

از دیگر خودروهایی که می‌توان به عنوان یک اتومبیل خوب در زمینه حس رانندگی و سواری از آن یاد کرد، بسترن B50F نام دارد. این خودرو در حال حاضر از جانب گروه خودروسازی بهمن تولیدش متوقف شده و مدلی جدید جایگزین آن شده است. اما باید گفت که بسترن B50F از لحاظ حس رانندگی و سواری، یکی از بهترین خودروها در بازه قیمتی کمتر از صد میلیون تومان بوده و حس اسپرت بودن و تسلط بر روی جاده در هنگام رانندگی با این خودرو بسیار مشهود و قابل درک است.

(بسترن B50F از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.8 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 142 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور است)

4-مزدا 3 نیو

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که توسط گروه بهمن خودرو به بازار کشور عرضه می‌شود، مزدا 3 نیو دارد و در این رابطه، باید گفت که بی تردید مزدا 3 نیو از لحاظ حس رانندگی و سواری یکی از بهترین خودروها در بازه قیمتی کمتر از 150 میلیون به شمار می‌رود. در واقع، هر شخصی که برای اولین بار سوار این خودرو شود و با آن رانندگی کند، قطعا شیفته سواری و فرمان پذیری آن می‌شود و این موضوع یکی از موارد تاثیر گذار بر جذب خریداران است.

(مزدا 3 نیو ز یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 145 اسب بخار و 187 نیوتن متر است)

5-تویوتا GT86

یکی دیگر از خودروهایی که آن در این بررسی به چشم می‌خورد، مدل محبوب GT86 است. این خودرو توسط کمپانی خوش نام تویوتا تولید و عرضه می‌شود و یکی از پر طرفدار ترین خودروهای ساخته شده توسط این برند است. بدون اغراق، باید گفت که رانندگی با تویوتا GT86 حس نشاط و شور جوانی هر فردی را در هر سنی به اوج خود می‌رساند و لذت توصیف ناپذیری را دارا است و همین موضوع باعث آن شده تا اغلب جوانان شیفه این خودرو باشند.

(GT86 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بهره میبرد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 197 اسب بخار و 205 نیوتن متر گشتاور است)

6-رنو تلیسمان

از دیگر خودروهای موجود در این لیست که به عنوان یکی از پر فورش ترین مدل‌های وارداتی نیز به شمار می‌رود، رنو تلیسمان نام دارد. در واقع، تلیسمان بر خلاف هدف ساختاری خود به عنوان یک سدان خانوادگی، دارای روحی اسپرت و جوان پسند است و این موضوع باعث آن شده تا هنگام رانندگی با این خودرو، شخص راننده حس قدرت را در زیر پای خود هنگام فشردن پدال گاز حس نماید و به واسطه طراحی زیبا بدنه و اتاق داخلی، حس رانندگی و سواری با این اتومبیل بسیار خوب و لذت بخش است.

(رنو تلیسمان از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 190 اسب بخار و 260 نیوتن متر گشتاور است)

7-لکسوس IS250

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که به عنوان یک اتومبیل جذاب با حس خوب رانندگی در بازار داخلی کشور قلمداد می‌شود، لکسوس IS250 نام دارد. در این رابطه،‌ باید گفت که رانندگی با این خودرو به قدری لذت بخش و خوب است که هر چقدر با آن برانید، از سواری آن خسته نخواهید شد و به جرات می‌توان گفت که لکسوس IS250 با توجه به سدان بودن، اگر بهترین خودرو موجود در این لیست نباشد، قطعا یکی از بهترین‌ها است (طراحی بسیار زیبا بیرونی و درونی این اتومبیل خارق العاده، در انتقال حس لذت بخش رانندگی و سواری بی تاثیر نبوده است)

(لکسوس IS250 از یک پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ با حجمی برابر با 2.5 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 205 اسب بخار و 250 نیوتن متر است)

8-بی ام و 328

از دیگر اتومبیل‌های موجود در این بررسی که به اعتقاد نویسنده و اکثر افراد موثر بر تهیه این مطلب، دارای بهترین حس رانندگی بین سایر مدل‌ها است، بی ام و 328 نام دارد. در واقع، لذت سواری و رانندگی با این خودرو آلمانی به قدری خوب است که شما هیچگاه نمی‌خواهید از آن پیاده شوید و همواره دوست دارید با آن برانید و از قدرت این خودرو در هنگام فشردن پدال گاز لذت بببرید (از دیگر نکات خوب این خودرو در هنگام رانندگی که باعث انتخاب آن به عنوان بهترین مدل در این مطلب شده است، می‌توان به فرمان پذیری فوق العاده، تسلط کامل بر روی جاده، الگوریتم طراحی بی نظیر و … اشاره کرد)

(بی ام و 328 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 245 اسب بخار و 350 نیوتن متر است)

9-میتسوبیشی اوتلندر

سرانجام، نوبت به آخرین خودرو موجود در این لیست می‌رسد و که بر خلاف دیگر مدل‌ها، یک کراس اوور شهری بوده و نام آن میتسوبیشی اوتلندر است. در واقع، شاید عجیب باشد که چرا نام این کراس اوور شهری را مابین سایر خودروها که اغلب سدان، کوپه یا هاچبک هستند، آوردیم، اما به جرات می‌توان گفت که میتسوبیشی اوتلندر در رده قیمتی و کلاس بندی خود از سایر رقبا خود از لحاظ حس رانندگی و سواری یک پله جلو تر بوده و در هنگام رانندگی با آن، همواره یک لبخند رضایت بر صورت راننده نقش خواهد بست.

(میتسوبیشی اوتلندر از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.4 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 166 اسب بخار و 220 نیوتن متر گشتاوراست)

در پایان می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که بررسی انجام شده بر روی این خودروها صرفا متمرکز بر روی حس رانندگی و سواری جوان پسند آن‌ها بوده و دیگر مولفه‌ها در تهیه این مطلب نقشی را دارا نبوده‌اند.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. واقعا 207؟؟؟ ماشین تمام چینی ایران خودرو حس خوبی داره؟؟؟ بعد من تو مقاله 207 نخریم نوشتید سواری خشک و هنگام تعویض دنده صدا های عجیب غریب میاد __ واقعا باید به سلامت عقلعقلیلون شک کرد!! این همه ماشین خوب مثل تویوتا راو 4 و لندکروز و کیا اپتیما اومدید 207 و نوشتید _

    1. عزیز همه توانایی خریدن راو4 لندکروز و اپتیما رو ندارن، 207 تو رنج قیمتی خودش ماشین خوبیه به نسبت البته نه با قیمت 67 میلیون تومن. در همون حد 55 تا 58 تو نمونه اتوماتیک.

  2. ۲۰۷ با اینکه صندلی خیلی نرمی نداره اما سواریش لذت بخشه . درمقایسه با پارس ۲۰۶ دنا و … رانندگی نرمتری دارد وگرنه این کجا سانتافه و …. کجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا