مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی طرح مفهومی شاسی بلند جعبه مانند جیلی به همراه تصاویر

شرکت جیلی چین که امروزه سهامدار قسمت‌های زیادی از شرکت‌های خودروسازی مطرح جهان است، در پی ورود هر چه رقابتی‌تر به بازار آینده صنعت خود و ارائه طرح‌های مفهومی آینده‌نگرانه برای مطرح ساختن بیشتر برند خود است.

در همین راستا و در نمایشگاه خودرویی پکن که هم‌اکنون در چین در حال برگزاری است، جیلی از یک طرح مفهومی جدید شاسی‌بلند که ظاهری شبیه به جعبه دارد رونمایی کرده است. البته بااینکه هنوز این شرکت از قوای محرکه و قلب تپنده این طرح حرفی نزده است اما طبق خبرگزاری اتوکار، جیلی قرار است شاکله این خودرو را روی پلتفرم CMA شرکت ولوو سوئد پیاده‌سازی کند. پلتفرمی که زیرساخت XC40 جدید ولوو را نیز تشکیل خواهد داد.

شاید الهام گرفتن از کنسول‌های بازی نینتندو ژاپنی در صنعت خودرو کمی عجیب و نامتعارف به نظر برسد، اما این الهام گیری در مورد طرح مفهومی جیلی به‌خوبی جواب داده است. با نگاهی به داخل کابین متوجه چیدمان منطقی کنسول وسط و هماهنگی بین اجزا درون کابین خواهید شد. در کنار این هماهنگی نیز درست بالای سر سرنشینان یک سقف کاملاً شیشه‌ای به‌منظور متمایز کردن این طرح با طرح‌های دیگر را شاهد هستیم.

البته در کنار این طراحی داخلی نسبتاً قابل‌قبول و ساده این خودرو، می‌توان گفت که رنگ مورداستفاده شده در داخل کابین کمی بی‌روح بوده و از حس سرزنده بودن ماشین کم می‌کند. همچنین با نگاهی به دو ردیف صندلی تعبیه‌شده، از ظاهر آن‌ها می‌توان فهمید که چندان راحت و قابل‌قبول نباشند.

اگرچه این شرکت تاکنون چند شاسی‌بلند دیگر غیرازاین طرح جدید، روی پلتفرم CMA ولوو رونمایی کرده است، هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه آیا قصد به تولید رساندن این طرح مفهومی را دارد یا خیر نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا