مکمل بنزین
اپلیکیشنبرگزیده‌ها

6 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن درخواست خودرو تپسی استفاده نکنیم!

اپلیکیشن درخواست خودرو تپسی یکی دیگر از برنامه‌های نرم افزاری درخواست خودرو در تهران است که همزمان با اسنپ وارد بازار مسافری کشور شده و در فرهنگسازی درخواست آنلاین خودرو و تاکسی نقش داشته است ولی به اندازه رقیب نام آشنای خود نتوانسته موفق باشد و تجربه‌های بدی را در شهرهای مختلف از جمله کرج ثبت کرده است.

در این مقاله قصد داریم به ضعف‌ها و دلایلی اشاره کنیم که همگی دال بر استفاده نکردن از برنامه درخواست خودرو تپسی بوده و طبق دلایلی که در ادامه مشاهده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم برای درخواست خودرو در تهران و سایر شهرستان‌ها به گزینه‌های دیگری غیر از تپسی فکر کرده و به استفاده از آنها نیز توجه داشته باشید.

بدیهی است که دلایلی که در ادامه مشاهده می‌کنید همگی ضعف‌های موجود در تپسی نبوده و قطعا دلایل دیگری نیز می‌توان برای استفاده نکردن از این اپلیکیشن قابل ذکر است و همچنین ذکر این دلایل و ضعف‌ها لزوما بیانگر این نیست که اپلیکیشن تپسی مزایا و نقاط قوتی ندارد، بلکه صرفا ما به دلایلی که در ادامه مشاهده می‌کنید، استفاده کردن از این اپلیکیشن را توصیه نمی‌کنیم.

اسنپ - تپسی اپلیکیشن درخواست خودرو تپسی

1- تپسی سرویس ویژه بانوان ندارد!

اولین و بزرگترین مشکل اپلیکیشن تپسی نبود سرویس ویژه بانوان است که در حال حاضر و در سایر اپلیکیشن‌های درخواست خودرو یک سرویس بسیار عادی و اتفاقا ضروری محسوب شده و بسیاری از بانوان ایرانی نیز به این سرویس که در اسنپ، دینگ و …. وجود دارد عادت کرده‌اند و عملا تپسی را از انتخاب‌های بسیاری از بانوان حذف می‌کند.

عدم وجود این سرویس می‌تواند مشکلات بسیاری را برای کاربران بانو ایجاد کند که از جمله آن مزاحمت‌هایی است که معمولا از سوی رانندگان مرد برای زنان وجود داشته و قطعا بسیاری از آنها به مرحله شکایت و رسیدگی نمی‌رسند و در صورت وجود سرویس ویژه بانوان بسیاری از این موارد حذف خواهند شد.

2- تپسی هیچ سرویس ویژه‌ای ندارد!

بسیاری از کاربران تپسی این موضوع را تایید می‌کنند که نبود سرویس‌های متنوع در بخش درخواست خودرو این اپلیکیشن، عملا حق انتخاب را از مسافرین می‌گیرد. در حالی که اسنپ، دینگ و … سرویس‌های متنوعی مانند سرویس‌های لوکس مسافری و یا سرویس‌های موتور مسافربری به کاربران خود ارائه می‌کنند، اما کاربران تپسی صرفا می‌توانند از سرویس کلاسیک این اپلیکیشن استفاده کنند و هیچ انتخاب دیگری ندارند.

اپلیکیشن درخواست خودرو تپسی

3- گرافیک نرم افزار تپسی بسیار بی روح است!

یکی دیگر از اشکالات موجود نرم افزار تپسی شکل و شمایل بسیار بی روح آن است که صرفا از رنگ سیاه استفاده کرده و عملا یک اپلیکیشن غیرجذاب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دلیل وقتی قابل اهمیت و مهم‌تر می‌شود که نرم افزار تپسی را در کنار سایر اپلیکیشن‌های مشابه داخلی و حتی خارجی بگذارید و تفاوت بسیار زیاد این نرم افزارها را از نظر گرافیکی با تپسی مشاهده نمایید.

به نظر می‌رسد تپسی که روزگاری یکی از اپلیکیشن‌های خوب را در بین برنامه‌های درخواست خودرو داشت، حالا به رتبه آخر نرم افزارهای جذاب در این گروه تنزل پیدا کرده است.

4- عدم نمایش خودروهای موجود در اطراف کاربران!

یکی دیگر از اشکالات بزرگ تپسی در حال حاضر حذف امکان نمایش تعداد خودروهای فعال در اطراف کاربران است که قبل از این وجود داشت و باعث میشد انتخاب کاربران بهتر و بیشتر از قبل باشد. البته این امکان صرفا در مرحله آخر و با نمایش تعداد خودروهای موجود در اطراف کاربران وجود دارد ولی شاید یکی از دلایل تپسی برای حذف این امکان عدم مشاهده دور بودن خودروها از محل فعلی کاربران است که احتمالا منجر به تاخیرهای بسیار زیاد در سفر خواهد شد.

تجربه شخصی نگارنده این مقاله در مورد تپسی نیز موید این موضوع است که تپسی در حال حاضر در بسیاری از مناطق و شهرهای تحت پوشش با مشکل عدم دسترسی مناسب روبروست.

5- کم شدن تعداد خودروهای تپسی

در تیتر از کم بودن تعداد خودروهای تپسی نگفتیم و از فعل کم شدن استفاده کردیم چرا که تا حدود یکسال قبل تعداد سرویس‌های فعلا تپسی در بسیاری از شهرهای فعال تپسی بیش از حالا بود. تپسی متاسفانه در بسیاری از شهرها و مناطق مختلف نتوانسته رانندگان زیادی جذب کند که البته شاید یکی از دلایل آن، انحصارطلبی اسنپ است که رانندگان را از کار با تپسی منع می‌نماید. اما تپسی به راحتی می‌توانست با تسهیلات مختلف و ارائه پیشنهادات جذاب، رانندگان را به سمت استفاده از این اپلیکیشن سوق دهند.

6- عدم رسیدگی به شکایات و کیفیت پایین خدمات

یکی از تجربه‌های بد کاربری نگارنده که به کرات تکرار شده است، مشکل عدم احترامی است که معمولا رانندگان این اپلیکیشن در مناطق جنوبی شهر و شهرهایی مثل کرج دارند. به طور مثال در یکی از تست‌هایی که انجام دادیم، با درخواست خودرو و مشخص کردن آدرس مقصد مورد نظر، حدود 20 دقیقه برای حضور ماشین معطل شدیم و در این بین 2 راننده صرفا برای کنجکاوی سفر را قبول کردند ولی آن را با بهانه اینکه ” دور هستم، به نظرم! “خودت” لغو کن!” عملا لغو نمودند! گزارش ما به تپسی نیز بی اثر بود و پیگیری نشد!

اپلیکیشن درخواست خودرو تپسی

به طور کلی اپلیکیشن تپسی صرفا در بعضی از شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد و تبریز توانسته موفقیت خوبی کسب کند و در دیگر شهرها از خدمات خوبی برخوردار نیست . به نظر می‌رسد با توجه به موارد بالا اپلیکیشن تپسی جزو نرم افزارهای سطح متوسط در بین اپ‌های درخواست خودرو ارزیابی می‌شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. به نظر درست ميرسد. من اولين بار به ناچار تپ سي گرفتم فوق العاده كثيف و نامناسب.

  2. الکی ایراد نگیرید تیم تپسی خیلی داره خوب کار میکنه واقعا متاسفام

  3. با عرض ادب و احترام / متاسفانه در ایران فرهنگ استفاده از تاکسی اینترنتی مثل خیلی چیز های دیگه وجود نداره . این درست که نرم افزار های اسنپ و تپسی یا اونای دیگه مکنه مشکلاتی داشته باشند ولی مسافرانی هستند که اتفاقا خیلی هم ادعاشون میشه و میخان مثلا با کلاس باشند وقتی درخواستی برای راننده میاد و راننده تا قبول میکنه بلافاصله مسافر زنگ میزنه هنوز سلام نکردن میگه آقاکجایی کی میایی ؟ اولا یکی بهش بگه اینو بدون که در نرم افزار موقعیت مکانی راننده همچنان زمان رسیدن او مشخصه بعد اینکه باید بفهمه راننده در حال رانندگی هست و این تماس تلفنی برای مواقعی ضروری میباشد و با تماس تلفنی هم تاخیر در رسیدن میندازه هم خطر آفرینه بعدش هم که از دادن لوکیشن های اشتباه که دلایل مختلف داره از قبیل ایتکه بعد از دادن درخواست موقعیتشون روعوض نیکنن یا مثلا در مجاورت خیابانی دیگر قرار میگرن که مسیر یاب موقعیت طرف رو در خیابانی دیگه میده که وای به زمانی که برای رفتن به خیابان مجاور به دلایل ترافیکی باید مسیر زیادی رو طی کنی . حرف زیاده از کثیف کاری مسافر که دستمال تو ماشین رو استفاده میکنه و بعد میندازه کف ماشین تا بلتد بلتد با موبایل خرف زدن و یا موسیقی گوش دادن با صدای بلند برخی مسافر ها لایق استفاده از فن آوری نیستند و به قول یکی از دوستان اینا در خونه ی خودشون در حد آباژور خونشون تحویلشون نمیگرن ولی بیرون که میان فکر میکنن آدم هستند .

    1. بخدا حرف دل من راننده اسنپو زدی این سیستم امتیاز دهی به راننده یه سری از مسافرا رو وقیح و پررو کرده به سازشون نرقصی زیرآبتو میزنن که اینم بقول شما از بی فرهنگی شونه!

  4. حسودا حالا زیر آب تپسی رو میزنید خیلی هم خوبه نکبتای حسود خجالت بکشید

  5. من دو سال راننده تپسی بودم روزی بیست تا سفر میرفتم و خلاصه زیاد کار میکردم ولی یک روز ساعت سه شب پیام اومد که مسدود دائم شدم به خاطر رفتار پر خطر . با این نه ان روز و نه روزهای قبل نه با مسافری بحث کردم نه کاری کردم در ضمن امتیازم نزدیک ده بود یعنی خیلی خیلی بالا . وقتی مسدود شدم نه دلیلی ارائه کردن نه چیزی . مثل یک سگ من رو انداختن بیرون و این خیلی منو عذاب میده چون همش سعی میکردم رفتارم خوب باشه تا امتیاز بالا بگیرم ولی همین که راننده معرفی کردم و قرار شد به حسابم سیصد واریز بشه شوتم کردن بیرون

  6. بابا تپسی واقعا مضخرفه من راننده تپسی هستم مسیری ک اسنپ ۱۳تومن تپسی ۶۵۰۰ زده تازه ۱۵درصدشم میشه مال خودشون هرکسیم سفرش رو لغو کنه هیچی به راننده بدبخت تعلق نمیگیره ک این همه راه رفته ولی اسنپ مبلغی رو پرداخت میکنه خلاصه اشغاله اصلا نمیصرفه

  7. من راننده تپسی بودم به دلیل ارسال تیکت رکیک حسابم دائم مسدود شده ولی قبل از مسدودیت ازشون عذرخواهی کرده بودم بابت الفاظ رکیک ولی اونا کینه ای تر از این حرفان. من واگذار کردم به خدا. ماکسیم از اینا بهتره ولی حیف که درخواست کم داره

  8. من راننده تپسی بودم به دلیل ارسال تیکت رکیک حسابم دائم مسدود شده ولی قبل از مسدودیت ازشون عذرخواهی کرده بودم بابت الفاظ رکیک ولی اونا کینه ای تر از این حرفان. من واگذار کردم به خدا. ماکسیم از اینا بهتره ولی حیف که درخواست کم داره

  9. خیلی دلایل بیخودی بود معلومه غرض ورزی در کاره
    شعور مخاطب رو به اندازه خودتون ندونین و این نوع زیراب زنی رو موجه جلوه ندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا