مکمل بنزین
گوناگونخبر

کرولا پلاگین هیبریدی به صورت رسمی توسط تویوتا معرفی شد

تویوتا در نمایشگاه خودرو پکن از برنامه خود برای عرضه 10 خودرو برقی تا سال 2020 در کشور چین پرده برداشت. در همین راستا این شرکت ژاپنی از کرولا پلاگین هیبریدی به همراه نسخه پلاگین هیبرید لوین رونمایی کرد.

این کمپانی اطلاعات زیادی را در رابطه با این محصولات منتشر نکرده است با این‌حال تویوتا تایید کرد که این دو خودرو در کشور چین تولید می‌شوند و در سال آینده میلادی خریداران قادر به سفارش آن‌ها خواهند بود. کرولا پلاگین هیبریدی اولین خودرو پلاگین هیبریدی این شرکت محسوب می‌شود که تولید آن در خارج از خاک ژاپن صورت می‌پذیرد.

کرولا پلاگین هیبریدی در حالت کاملا برقی حداقل تا 50 کیلومتر (31 مایل) قادر به همراهی راننده و سرنشینان خود است. در بخش طراحی، این خودرو تفاوت چندانی با نسخه عادی خود ندارد و تنها شاهد ایجاد برخی بهبودها جزئی در این خودرو هستیم. تویوتا برای این محصول خود پورت شارژ جدیدی را در نظر گرفته است و در بخش جلویی آن یک نوار بنفش رنگ حضور دارد. همانطور که انتظار می‌رود بر روی بدنه عبارت پلاگین هیبرید ثبت شده است.

تویوتا علاوه‌بر رونمایی از کرولا پلاگین هیبریدی از برنامه‌اش برای معرفی نسخه برقی یکی از کراس‌اوورهای خود نیز سخن گفت. در حالی‌که اطلاعات کمی از این محصول منتشر شده ولی تویوتا اعلام کرده است که نسخه برقی C-HR را در سال 2020 به بازار عرضه می‌کند.

تویوتا به دنبال همکاری با تولیدکنندگان محلی در چین است. این خودروساز ژاپنی قصد دارد برای تامین قطعات اصلی محصولات برقی خود با چندین شرکت چینی همکاری نزدیک داشته باشد. در همین راستا تویوتا قصد دارد ظرفیت تولید باتری‌های نیکل هیدرید فلز را خود افزایش دهد و تا سال 2020 تولید آن را به 220 هزار واحد برساند.

در کنار افزایش ظرفیت تولید باتری‌های نیکل هیدرید فلز، این برند قصد دارد مرکزی را برای بررسی باتری‌های جدید در سال 2020 در چین راه‌اندازی کند. تویوتا علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه قصد دارد زیرساخت‌های خود در کشور چین را نیز بهبود بخشد تا قادر به تولید تعداد مناسبی خودروی برقی در این کشور باشد.

در سال گذشته تویوتا تنها موفق به فروش 140 هزار خودرو برقی در خاک چین شد که رقم مناسبی محسوب نمی‌شود به همین علت این غول خودروسازی قصد دارد تعداد محصولات برقی خود را افزایش دهد تا فروش بیشتری را در این بازار به نام خود ثبت کند.

یکی از مقامات تویوتا در چین اعلام کرده که این شرکت به دنبال تولید تعداد بیشتری خودرو برقی برای بازار این کشور است تا بتواند به رشد خود در این بخش از بازار ادامه دهد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا