Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی اولیه هایما F5، چینی زیبا و جذاب در راه ایران!

همانند سایر برندهای خودروساز در کشور چین، هایما نیز یکی از کمپانی‌های تولیدکننده اتومبیل در این کشور ابر قدرت جهان بوده و محصولات تولیدی آن از فروش بالا و کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. برند هایما یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هولدینگ FAW در کشور چین بوده که دفتر مرکزی آن در شهر هایکو، استان هاینان قرار دارد و وظیفه آن تولید اتومبیل‌های سواری در سایزهای است.

این شرکت، نخستین بار در سال ۱۹۹۲ به واسطه سرمایه‌گذاری مشترک توسط دولت چین و کمپانی مزدا ژاپن تأسیس شد و پس گذشت حدود  14 سال، در اوایل سال ۲۰۰۶ میلادی، هولدینگ فاو مالکیت این برند را بر عهده گرفت. ولی همچنان محصولات هایما با تکنولوژی مزدا تولید و روانه بازار می‌شوند. در این رابطه، حال در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از محصولات جدید هایما با نام (F5 (FAMILY بپردازیم و با نگاهی کلی به این خوردو، شرایط ورود آن به بازار خودرویی ایران را بررسی خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

هایما F5 در واقع یک سدان شهری بوده که بر پایه مدل M5 همین شرکت توسعه یافته و با مدل ساختاری 2018 در نمایشگاه بین المللی پکن معرفی شده است. طبق این موضوع، F5 قرار است به زودی وارد بازار داخلی کشور شود و همچون دیگر محصولات هایما، توسط گروه صنعتی ایران خودرو مونتاژ و عرضه خواهد شد.

2-طراحی ظاهری

طراحان این شرکت چینی با توجه به سلیقه مشتریان، سعی کرده‌اند که هایما F5 دارای یک طراحی همه پسند باشد تا بتواند خریداران بیشتری را به سوی خود جلب نمایند. حال با نگاهی به قسمت ابتدایی این خودرو در میابیم که چراغ‌های جلو F5 به صورت بیضی شکل و کشیده طراحی شده‌اند تا هر چه بیشتر بتوانند در دیدگاه اولیه خریداران تاثیر گذار باشند. همچنین، جلو پنجره شبکه‌ای این خودرو که در قسمت مرکزی آن آرم هایما و در بالا و پایین آن دو نوار کرومی ایجاد شده‌اند، به هر چه زیبا تر شدن F5 کمک کرده‌اند.

در بخش میانی، به دلیل سیاست طراحی خودروها و شیوه قیمت گذاری آن‌ها، نمی‌توان نکته قابل توجه‌ای را در رابطه با هایما F5 یافت و تنها می‌توان به مواری هچون خطوط ایجاد شده بر روی درب‌ها، آنتن کوسه‌ای موجود در انتهای سقف و رینگ‌های پنج پر (10 قسمت) این خودرو اشاره کرد.

اما بارز ترین نکته در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو، قطعا نمای انتهایی و عقب آن است. زیرا در این بخش به واسطه چراخ‌هایی پهن و کشیده، طرح تهاجی صندوق عقب و قسمت بالای سپر و نوع سر اگزوزها و مه شکن‌های موجود بر روی بر عقب، هایما F5 خودرویی بسیار زیبا و امروزی یه شمار رفته و با ورود خود به بازار داخلی ایران، می‌تواند مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کند.

3-طراحی داخلی

پیرامون طراحی داخلی و کابین هایما F5 باید بدین صورت گفت که این خودرو در صورت عرضه انبوه خود در بازار داخلی ایران می‌تواند رقیب سر سختی برای دیگر مدل‌های حاضر در این کلاس باشد. زیرا طراحی داخلی و کابین F5 بسیار زیبا و امروزی بوده و به واسطه ادوات و ابزارک‌های فراوانی که در اتاق این خودرو به کار رفته‌اند، مشتریان جوان تر هر چه بیشتر شیفته خرید این محصول خواهند شد (لازم به یاداوریست که مواردی همچون شکل ساختاری فرمان، مانیتور، داشبورد و … در این مدل دارای ظاهری فوق العاده‌ای هستند و در دیدگاه اولیه تحسین همگان را به دنبال داشته‌اند)

4-پیشرانه و عملکرد

پیرامون پیشرانه و عملکرد این خودرو به صورت دقیق اطلاعاتی در دسترس نیست، اما گفته می‌شود که هایما F5 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربو با حجمی برابر با 1.5 لیتر همچون مدل S5 برخوردار است که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 161 اسب بخار و گشتاوری برابر با 223 بوده که این نیرو تولید توسط یک گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد این خودرو همانگونه که گفته شد، همچنان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

5-امکانات رفاهی و ایمنی

پیرامون امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو باید گفت که همانند قسمت پیشرانه و علمکرد، همچنان اطعلات دقیقی از این اتومبیل منتشر نشده است، اما با توجه به کلاس بندی هایما F5، پیش بینی می‌شود که امکانانی همچون دوربین 360 درجه، ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، سیستم کنترل کشش TCS، ایزوفیکس، قفل کودک درب‌های عقب، فرمان برقی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف و باز شدن خودکار قفل درب‌ها، آینه‌های تاشونده برقی گرمکن دار به همراه راهنما، 6 کیسه هوا، بلوتوث، کروز کنترل، سانروف با سقف پانارومیک، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، مانیتور و رهیاب ماهواره‌ای، صندلی راننده و شاگرد برقی، سنسور جلو و عقب، ترمز دستی برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و …. بر روی این خودرو نصب شده باشند.

6-قیمت و زمان عرضه

همان‌گونه که در ابتدای این مطلب گفته شد، شریک و نماینده رسمی برند هایما در ایران، گروه صنعتی ایران خودرو بوده که وظیفه خدمات دهی و پشتیبانی از محصولات هایما را بر عهده دارد. همچنین، در رابطه با قیمت و زمان عرضه احتمالی این مدل باید بدین صورت گفت که طبق گفته‌های یکی از مدیران ایران خوردو، هایما F5 در حال حاضر وارد ایران شده و در حال سپری کردن آزمایشهای لازم برای ورود و تولید در کشور است.

اما این فرد زمان دقیقی را برای ورود هایما F5 به بازار داخلی اعلام نکرده است، ولی پیش بینی می‌شود در صورت طی کردن مراحل آزمایش و تولید اولیه، این خودرو در اواخر سال جاری وارد بازار خودرویی ایران شود و در رده قیمتی 90 الی 110 میلیون تومان قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.