مکمل بنزین
گوناگونخبر

پروژه هایپرلوپ وان شرکت ویرجین با طراحی زیبای بی‌ام‌و به نمایش گذاشته شد

در حالی‌که چندین شرکت به دنبال توسعه پروژه ایلان ماسک یعنی هایپرلوپ هستند، تیم طراحی کمپانی بی‌ام‌و در حال طراحی بخش داخلی کپسول آن است. تیم طراحی این کمپانی آلمانی کابین پروژه هایپرلوپ وان شرکت ویرجین را توسعه می‌دهد. 

پروژه هایپرلوپ وان شرکت ویرجین در دبی ساخته می‌شود به همین دلیل طرح مفهومی بی‌ام‌و در این شهر در معرض دید عموم قرار گرفته است. این طرح را باید اولین نمونه واقعی هایپرلوپ دانست که در اندازه کامل به نمایش گذاشته شده است. بدون هیچ شکی طراحی کابین این پروژه حیرت‌انگیز است.

مدیر طراحی استودیو Designworks در لس آنجلس در رابطه با طراحی این پروژه اعلام کرده است: 

ما با طراحی پروژه هایپرلوپ وان شرکت ویرجین قصد داریم تعریف تازه‌ای از حمل ‌و نقل عمومی بیان کنیم. 

هدف از این طراحی استفاده حداکثری از فضا و راحتی سرنشینان است. یکی از چالش‌های این طرح را باید مربوط به عدم وجود درب و پنجره دانست. 

در بخش کابین کپسول مورد استفاده در پروژه هایپرلوپ وان ویرجین امکانات بی‌شماری قرار گرفته است. صندلی‌های این کپسول به سیستم سردکن و گرم‌کن مجهز هستند و در کنار آن‌ها از نمایشگر لمسی استفاده شده است.این کپسول از نورپردازی زیبایی بهره می‌برد. به گفته بی‌ام‌و طراحی کابین این کپسول براساس نیازهای سرنشینان صورت گرفته است. 

در زمینه پروژه‌های هایپرلوپ که در سراسر جهان در حال توسعه هستند، پروژه هایپرلوپ وان شرکت ویرجین پیشتاز است. اوایل ماه جاری میلادی این کمپانی کپسول مورد آزمایش خود را در معرض دید مقامات دبی قرار داد. این کپسول در آزمایشات به سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت (۲۴۰ مایل بر ساعت) دست پیدا کرد. شرکت ویرجین امیدوار است در سال ۲۰۲۱ پروژه هایپرلوپ وان را در شهر دبی راه‌اندازی کند. 

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا