مکمل بنزین
برگزیده‌هاتازه‌ها

کیا سراتو 2019 را بیشتر بشناسید؛ خودرویی با گیربکس CVT!

کیا سراتو که با نام کیا فورته در بازار آمریکا به فروش می‌رسد، پس از هشت سال حضور در بازار این کشور با نسل سوم خود قصد دارد مشتریان بیشتری را جذب کند. در طراحی کیا سراتو 2019 از طراحی کیا استینگر الهام گرفته شده است.

کیا سراتو 2019 از موتور 4 سیلندر با حجم 2.0 لیتر بهره می‌برد. در حالت کلی باید گفت که نسل جدید سراتو یک به‌روزرسانی محسوب می‌شود و کیا مدل کاملا جدیدی را معرفی نکرده است. این خودرو از گیربکس جدید CVT شرکت کیا بهره می‎‌برد که کاهش مصرف سوخت آن را در پی دارد.

برخلاف مدل 2018، کیا سراتو 2019 تنها با یک موتور به بازار عرضه می‌شود. این موتور نسل دوم موتور 4 سیلندر با حجم 2.0 لیتر و چرخه اتکینسون کمپانی کیا محسوب می‌شود. این موتور قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتون متر گشتاور است. این خودرو در سه تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود.

نسخه پایه LX به‌صورت استاندارد با جعبه دنده 6 سرعته دستی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد البته می‌توان با پرداخت هزینه بیشتر این نسخه را با گیربکس CVT نیز تهیه کرد. کیا اعلام کرده که در خودروهای آینده خود نیز از این گیربکس استفاده خواهد کرد. گیربکس CVT طراحی شده توسط کیا به صورت استاندارد در نسخه‌های S و EX وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها را برعهده دارد.

در زمینه مصرف سوخت شرکت کیا تنها اطلاعات مربوط به نسخه LX با گیربکس CVT را منتشر کرده است. این خودرو به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 6.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند که نسبت به نسل گذشته خود بهبود پیدا کرده است.

شرکت کیا از گیربکس CVT خود با نام IVT یا Intelligent Variable Transmission یاد می‌کند. کیا ادعا کرده که این گیربکس عملکرد بهتری نسبت به جعبه دنده CVT طراحی شده توسط کمپانی‌های دیگر دارد. براساس اعلام شرکت کیا این گیربکس نسبت به CVT عملکرد روان‌تری دارد و شتاب بالاتری را برای راننده به ارمغان می‌آورد. این شرکت با حذف برخی قطعات از این جعبه دنده حس گیربکس‌های اتوماتیک سنتی را به راننده منتقل می‌کند.

کیا سراتو 2019 از طراحی مشابه با کیا استینگر بهره می‌برد. در ساخت شاسی این خودرو از فولاد با مقاومت بالا به میزان 54 درصد استفاده شده تا امنیت آن افزایش پیدا کند. ابعاد این خودرو نسبت به نسل گذشته افزایش یافته است. کیا در این محصول از سیستم فرمان برقی بهبودیافته استفاده کرده تا عملکردی بهتری نسبت به نسل گذشته داشته باشد.

در داخل کیا سراتو 2019 شاهد استفاده از یک نمایشگر لمسی 8.0 اینچی هستیم که از اپل CarPlay و اندروید Auto پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در تمامی تیپ‌های این خودرو به‌صورت استاندارد حضور دارد. خریداران می‌توانند برای دستگاه خود سیستم صوتی 320 واتی و همچنین شارژر بی‌سیم برای شارژ دستگاه‌های خود سفارش دهند.

کیا سراتو 2019 در بخش ایمنی از سیستم‌های متنوعی بهره می‌برد. در تیپ S این خودرو به‌صورت استاندارد سیستم پیشگیری تصادف از جلو (FCA)، سیستم هشدار تصادف از جلو (FCW)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم نگهداری مسیر (LKA) حضور دارند.

نسخه EX علاوه‌بر سیستم‌های بالا از سیستم کمک به تغییر مسیر (LCA) و سیستم هشدار تصادف در نقاط کور (BCW) به‌صورت استاندارد بهره می‌برد. کیا برای خریدارانی که خواهان پرداخت هزینه بیشتری باشند سیستم‌ کروز کنترل هوشمند (SCC) را به صورت یک آپشن برای نسخه EX در نظر گرفته است.

تیپ LX کیا سراتو 2019 به تجهیزاتی مانند رینگ 15 اینچی فولادی، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها، فرمان با قابلیت جمع‌شوندگی، دو خروجی 12 ولتی، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک، دوربین دید عقب، پورت USB و AUX، رادیوی ماهواره‌ای، بلوتوث، سیستم کروز کنترل و سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی مجهز شده است.

در تیپ S شاهد حضور تجهیزات دیگری مانند رینگ 16 اینچی آلیاژی، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های LED، اگزوز کرومی، اسپویلر و نمایشگر TFT برای کیلومترشمار را شاهد هستیم. در بالاترین تیپ علاوه‌بر تجهیزات نسخه‌های LX و S از دو پورت USB، صندلی‌های گرمکن جلو، آینه‌های جانبی گرم‌شونده، سیستم سرگرمی پیشرفته، سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر و دکمه استارت استفاده شده است.

در اواخر سال جاری میلادی کیا سراتو 2019 به بازار عرضه می‌شود. بنابر گفته شرکت کیا قیمت کامل نسخه‌های مختلف به همراه مصرف سوخت آن‌ها مدت کوتاهی قبل از عرضه رسمی اعلام خواهد شد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا