مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال معرفی پورشه کاین کوپه در سال جاری میلادی

براساس گزارشی که به تازگی توسط وب‌سایت آلمانی AutoBild منتشر شده، پورشه کاین کوپه در اواخر سال جاری میلادی معرفی می‌شود. از چندین ماه پیش پورشه در حال بررسی نسخه کوپه پورشه کاین برای عرضه به بازار بوده است.

بنابر اطلاعات منتشر شده رقیب دو خودروی بی‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه در ماه‌های آینده به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. این احتمال وجود دارد که با پورشه کاین کوپه در نمایشگاه خودرو پاریس در فصل پاییز ملاقات کنیم.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با پورشه کاین کوپه منتشر نشده است، با این وجود انتظار می‌رود این نسخه به موتور توربوشارژ مورد استفاده در نسخه عادی مجهز شود. این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 550 اسب بخار است.

انتظار می‌رود نحوه طراحی سقف این نسخه تغییر کند تا حس یک خودروی کوپه به سرنشینان القا شود. در همین راستا به احتمال زیاد ارتفاع سقف برای سرنشینان عقب کاهش پیدا می‌کند. براساس رندر منتشر شده ظرفیت صندوق عقب این خودرو نیز کاهش پیدا می‌کند که ظاهرا مشتریان به دنبال چنین ویژگی‌هایی هستند.

براساس گزارشی دیگر از کشور آلمان شرکت پورشه قصد دارد سال آینده میلادی از نسخه جدید پورشه 928 رونمایی کند. نسخه اصلی این دستگاه از طراحی زیبایی بهره می‌برد و تا حدودی به پورشه پانامرا شباهت دارد.

این خودروساز آلمانی در نظر دارد در آینده از نسخه کاملا برقی پورشه ماکان نیز رونمایی کند. در حال حاضر ماکان موفق‌ترین محصول این شرکت در بازار محسوب می‌شود. براساس اعلام منابع این خودرو در سال 2022 معرفی می‌شود. پورشه برای تولید اتومبیل‌های کاملا برقی به چند سال زمان نیاز دارد چرا که باید تجهیزات مناسبی را به کارخانه Leipzig خود اضافه کند.

پورشه ماکان برقی بر پایه پلتفرم Premium-Plattform Elektromobilität یا PPE توسعه می‌یابد. گفته می‌شود این خودرو با سه قوه محرکه مختلف در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. نسخه پایه به موتور 215 اسب بخاری (160 کیلووات)، نسخه بالاتر به موتور 322 اسب بخاری (240 کیلووات) و بالاترین نمونه به موتور 430 اسب بخاری (320 کیلووات) مجهز می‌شود. هر سه مدل با هر بار شارژ قادر به طی مسافتی برابر با 500 کیلومتر (310 مایل) خواهند بود.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا