مکمل بنزین
خبر

چه خودروهایی در نمایشگاه پکن به‌نمایش درآمدند؛ از جک تا چری! (بخش اول)

نمایشگاه پکن خودروهای عجیب و غریبی را در معرض دید عموم قرار داده است که شاید پیش از این در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است. قصد داریم نگاهی کوتاه به محصولات معرفی شده در این نمایشگاه داشته باشیم.

با ORA، شروع می‌کنیم که سازنده خودروهای الکتریکی است. این برند قصد دارد خودروهای الکتریکی خاص را تولید کند که اکثرا ظاهری فانتزی دارند. یکی از خودروهای این برند 3.5 متر طول دارد، 100 کیلومتر در ساعت سرعت و 350 کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کند. ماشین دوم 3.4 متر طول، 100 کیلومتر در ساعت سرعت و 300 کیلومتر مسافت را می‌تواند طی کند اما هنوز زمان عرضه و ساخت این خودروها مشخص نیست.

BYD یک کانسپت خوب را معرفی نمود که مجهز به پیشرانه تمام الکتریکی خواهد بود. تمام بدنه این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و دامنه حرکت 600 کیلومتری دارد و شتاب 0-100 آن 3.9 ثانیه است. اما این خودروساز یک محصول جدید تحت طراحی ولفگانگ اگگر معرفی نموده. که سدان قرمز با نام BYD Qin Pro  و 304 اسب‌بخار قدرت است. تانگ 500 اسب بخاری یکی دیگر از خودروهای این نمایشگاه بود که قرار است با قیمت 265.900 یوان عرضه شود. همچنین Qin Pro نیز در حدود 200.000 یوان قیمت خواهد داشت.

جک با یک پیکاپ تمام‌عیار با نام T8 پا به صحنه پکن گذاشته است. این خودرو 5.3 متر طول دارد و بزرگترین پیکاپ تولیدی چین محسوب می‌شود. قدرت چرخ‌های پیکاپ جک از یک موتور توربو دیزلی 2.0 با 136 اسب بخار و 320 نانومتر گشتاور تامین می‌شود و تا چند ماه آینده آماده عرضه به بازار است.

Singulato نام یک برند تجاری جدید در چین است که با SUV الکتریکی iS6 به این نمایشگاه آمد و قرار است در سه ماهه پایانی سال جاری تولید و عرضه شود. مشخصات زیادی از این خودرو در دست نیست اما گفته می‌شود تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را می‌تواند با یکبار شارژ طی کند.

در بخش دیگری از این نمایشگاه خودروی آبی رنگ زیبایی قرار داشت که بسیاری آن را نیسان جی‌تی آر جدید می‌پنداشتند اما در واقع این یک خودروی چینی با نام Aiways RG Nathalie است. RG Nathalie یک ماشین سوپراسپرت با سلول سوختی هیدروژنی است که در 2.9 ثانیه از شتاب 0 به 100 می‌رسد و شرکت سازنده از اوایل سال جدید تولید آن را آغاز خواهد کرد.

خودروسازان چینی بیشتر در بخش طراحی تمرکز کرده‌اند و شاسی‌بلند بزرگ چانگ‌فنگ نیز از طراحی زیبایی بهره می‌برد اما موتور 1.6 توربو با 204 اسب بخار قدرت بنظر گزینه خوبی برای این خودرو نیست.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا