مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

کدام یک از خودروهای بازار، دارای کمترین لوازم یدکی و قطعات هستند؟ (خودروهای اقتصادی)

همان‌گونه که می‌دانید، تهیه قطعات مصرفی و یدکی خودروها یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی است که باید در هنگام استفاده از این وسایل نقلیه باید مورد توجه قرار داد. در این رابطه، باید گفت که اگر شخصی خودرویی را خریداری کند و آن مدل دارای لوازم کمی در بازار باشد،‌ بدون تردید این شخص در استفاده چندین ساله خود از خودرو خریداری شده دچار مشکل خواهد شد و باید هزینه بیشتری را برای تهیه اینگونه قطعات نسبت به سایر رقبا اتومبیل خود پرداخت نماید.

در این مطلب قصد داریم با تکیه بر این مورد اساسی در رابطه با خودروهای سواری،‌ به معرفی چند مدل از این اتومبیل‌ها که دارای کمترین لوازم یدکی و مصرفی در بازار داخلی هستند، بپردازیم. با ما همراه باشید.

1-جک j3

بی تردید، یکی از خودروهایی که می‌توان نام آن را در این لیست به عنوان مدلی با کم ترین لوازم یدکی و مصرفی در بازار خودرویی ایران مشاهده کرد، جک j3 است. j3 به واسطه همکاری گروه صعنتی کرمان خودرو با کمپانی جک چین، در سالیان گذشته تولید و عرضه شد. اما به اعتقاد کارشناسان، این خودرو نتوانست مشتریان زیادی را به سمت خود جلب نماید و به سرعت از اذهان خریداران به عنوان یک انتخاب خوب، خارج شد.

تهیه لوازم یدکی و مصرفی این خودرو در بازار داخلی امری مشکل و گاهی اوقات طولانی مدت بوده و نمی‌توان به راحتی لوازم مورد نیاز j3 را در سرتاسر کشور تهیه نمود.

2-ام وی ام 530

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که از آن نیز به عنوان خودرویی با کم ترین لوازم مصرفی و یدکی یاد می‌شود، ام وی ام 530 نام دارد. 530 به واسطه همکاری شرکت مدیران خودرو با کمپانی چری چین در کشور تولید و عرضه شد و در سال‌های حضور در خط تولید و عرضه، از استقبال نسبتا خوبی نیز برخوردار شد. اما در همان سال‌ها نیز تهیه لوازم مصرفی و یدکی این خودرو امری سخت بود و دارندگان این مدل در حال حاضر همواره از خدمات ضعیف شرکت ارائه کننده این خودرو و نبود قطعات آن در اغلب شهرهای کشور ناراضی هستند.

3-برلیانس v5

از دیگر خودروهایی که نام آن به عنوان مدلی با قطعات مصرفی و یدکی کم عنوان می‌شود،  برلیانس v5 نام دارد. در این رابطه، باید گفت که این خودرو بر خلاف دیگر اتومبیل های چینی، از کیفیتی بسیار قابل قبول برخوردار بود و توسط شرکت پارس خودرو و به واسطه همکاری با کمپانی برلیانس چین، تولید و عرضه شد. اما به دلیل استقبال کم خریداران و خروج سریع آن مدل از خط تولید، در حال حاضر تهیه قطعات مصرفی و یدکی این مدل در سرتاسر کشور، امری سخت و مشکل است.

4-ام جی 550

یکی دیگر از خودروهایی که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، ام جی 550 است. در این رابطه، باید گفت که شاید دیدن نام این خودرو کمی تعجب آور باشد، اما با توجه به ارائه خدمات ضعیف از سوی نمایندگی برند ام جی در ایران، دارندگان این مدل در سراسر کشور همواره در زمینه تهیه قطعات یدکی و مصرفی با مشکل رو به رو هستند و به دلیل کمبود این لوازم در بازار داخلی، مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری برای تهیه آن‌ها هستند که این موضوع به خودی خود باعث این شده تا اغلب این افراد به فکر فروش خودرو خود باشند.

5-اپل کورسا

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که شاید برای همگان تعجب بر انگیر باشد، اپل کورسا نام دارد. در این رابطه، باید گفت که این خودرو نیز به واسطه حضوری ضعیف در بازار داخلی ایران،‌ به سر نوشت برخی دیگر از خودروهای خوش نام در بازار داخلی کشور دچار شد و در حال حاضر به دلیل خدمات ضعیف نمایندگی برند اپل در ایران، تهیه لوازم مصرفی و یدکی کورسا در سرتاسر کشور امری سخت و مشکل قلمداد می شود.

6-پروتون ویرا

از دیگر مدل های موجود در این لیست که می‌توان از آن به عنوان یک اتومبیل با کمترین قطعات مصرفی و یدکی یاد کرد، پروتون ویرا نام دارد. در این رابطه، باید گفت که ویرا پس از حضور نسبتا موفق در خطوط تولید زاگرس خودرو (1382-1387)، دچار توقف تولید شد و پس از چندین سال، کاملا از اذهان مشتریان و خریداران خارج شد. پیرامون این موضوع، می‌بایست به این نکته اشاره کرد که تهیه لوازم مصرفی و یدکی این مدل با توجه به عدل استقبال از مدل های دسته دوم آن و خدمات دهی ضعیف، در سرتاسر کشور امری سخت و مشکل است.

7-سوبارو لگاسی

یکی دیگر از خودروهای با کیفیت و با اصالتی که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، سوبارو لگاسی نام دارد. در این رابطه، باید گفت که این خودرو خارج از مرزهای ایران، یکی از بهترین انتخاب‌ها در سگمنت خود است، اما متاسفانه در داخل کشور به دلیل خدمات ضعیف نمایندگی و حضور کم رنگ در بازار، لگاسی نیز به سرنوشت برخی دیگر از خودروهای خوش نام دچار شد و در حال حاضر تهیه لوازم مصرفی و یدکی این خودرو در سرتاسر کشور امری بسیار سخت و طاقت فرسا به همراه هزینه زیاد است.

 

8-گک گونو G5

از دیگر خودروهای موجود در بازار داخلی کشور که نام آن همواره به عنوان خودرویی با کمترین لوازم مصرفی و یدکی مطرح می‌شود، گک گونو G5 نام دارد. در این رابطه، باید گفت که G5 به واسطه همکاری شرکت خودروسازی مرتب با کمپانی گونو چین تولید و عرضه شد، اما هرگز نتوانست فروش خوب و یا حتی متوسطی را در بازار خودرویی ایران تجربه کند و به همین دلیل به سرعت از خط تولید خارج شد. G5 نیز به دلیل حضوری اندک و خدمات ضعیف نمایندگی، از جمله خودروهایی به شمار می‌رود که تهیه لوازم مصرفی و یدکی آن در سرتاسر کشور، امری سخت و مشکل است.

 

9-هوندا سیویک

سرانجام، آخرین خودرویی که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، هوندا سیویک نام دارد. در این رابطه، باید گفت که شاید برای همگان تعجب آور باشد که چرا باید نام خودرویی که در بازارهای جهانی دارای آمار فروشی حیرت آور است، در این لیست قرار گیرد. اما باید گفت که سیویک نیز همانند برخی دیگر از همتایان خود، به دلیل حضوری کمرنگ در بازار داخلی کشور و خدمات دهی ضعیف نمایندگی برند هوندا در ایران، به سرعت از اذهان خریداران و مشتریان به عنوان انتخابی خود خارج شد که همین موضوع باعث عدم استقبال قابل قبول از این خودرو شد و در مقایسه با رقبای این مدل که غالبا اتومبیل‌های کرده‌ای هستند، می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که سیویک به راحتی میدان را برای همتایان خود خالی کرد و تهیه لوازم مصرفی و یدکی این مدل در سرتاسر کشور، امری نسبتا مشکل و در اغلب اوقات با هزینه زیاد است.

البته درست است که خودروهایی این چنینی به راحتی نیاز به لوازم و قطعات پیدا نمی کنند، اما خب اگر روزی این اتفاق بی افتد آنگاه شروع یک داستان نا خوشایند است!

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا حیف سیویک خیلی زود توقف تولید شد، 4تا پیام بازرگانی و بیلبورد براش میزدن موفق میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا