مکمل بنزین
گوناگونخبر

چه خودروهایی در نمایشگاه پکن به‌نمایش درآمدند؛ از هاوال تا لکسوس! (بخش سوم)

نمایشگاه خودروی پکن در حال حاضر یکی از بزرگترین رویدادهای خودرویی دنیا محسوب می‌شود که تعداد زیادی از خودروسازان بومی محصولات جدید خود را در آن به معرض نمایش گذاشته‌اند و همین باعث شده تا جمع کثیری از کارشناسان خارجی با تکنولوژی چین آشنا شوند.

شرکت چینی کیانتو (Qiantu) با چند خودرو در پکن حضور یافت که اولین محصول این شرکت Qiantu K50 است. فرم بدنه و ظاهر این خودروها شبیه به سوپراسپرت‌های کمپانی‌های مطرح جهان مانند پورش و مک‌لارن طراحی شده. خودروهای این برند با رنگ خاص خود توجه عکاسان را بسیار جلب کردند اما مشخصات فنی زیادی از این خودروها در دسترس قرار ندارد و کیانتو فقط جنبه ظاهری این خودروها را در معرض دید قرار داده است. شرکت چینی در ارتباط با خودروهای K50 می‌گوید توسط دو موتور الکتریکی پشتیبانی می‌شوند و هر کدام 214 اسب بخار و 290 نیوتن متر قدرت تولید می‌کنند. شتاب 4.6 ثانیه‌ای نیز یکی دیگر از مشخصات این خودروها خواهد بود. کانسپت K20 یک خودروی اسپرت کوچک الکتریکی است که شتاب صفر تا صد آن 6 ثانیه خواهد بود.

WEY RS7 یک کانسپت زیبای دیگر در این نمایشگاه بود که بنابراعلام شرکت پیشرانه این خودرو 230 اسب بخار و 320 نانومتر قدرت تولید می‌کند که نشان می‌دهد این خودرو به تولید بسیار نزدیک است اما این خروجی چندان برای ما هیجان‌انگیز نیست. خودروسازی وی یک نمونه قدرتمندتر از خودروهای خود را نیز با نام P8 را نیز به این نمایشگاه آورد که نسخه PHEV مدل VV7 است و با 340 اسب و 524 نیوتن‌متر و قیمت 260.000 یوان عرضه خواهد شد. این کمپانی چینی ادعا می‌کند شتاب صفر تا 100 محصول‌اش 6.5 ثانیه است و مصرف سوخت 2.3 ثانیه‌ای دارد.

WEY-X یک کراس‌اوور الکتریکی از این شرکت است که از تکنولوژی شارژ بیسیم بهره می‌برد. سطح خودرانی این محصول 5 خواهد بود و 530 کیلومتر را با یکبار شارژ طی خواهد کرد. ظاهر تمام خودروهای این برند را می‌توان عالی قلمداد کرد و کیفیت طراحی را در سطح خودروهای شرکت‌های معتبر جهانی دانست.

هاوال فقط یک ماشین جدید در این نمایشگاه داشت که ظرفیت حمل 5 سرنشین را دارد و با نام  F5 عرضه خواهد شد و نتیجه همکاری خودروسازی وی چین و هاوال است. F5 همان موتورهای VV5  را نیز در قلب خود جای داده و توانایی تولید 169 اسب بخار قدرت را دارد البته موتور 197 اسب بخاری 2.0 لیتری توربو نیز در دسترس خواهد بود.

لکسوس ES جدید در بخش دیگری از نمایشگاه با هدف عرضه در سه ماهه سوم سال، قرار داده شده بود.

Qoros نام تجاری دیگری است که بعنوان بخشی از خودروسازی چری فعالیت می‌کند. خودروی این شرکت با نام  Qoros Mile 1، یک کانسپت الکتریکی با قابلیت شارژ بی سیم و محدوده حرکت 700 کیلومتر است.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا