مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

هر آنچه باید راجع به دانگ فنگ H30 کراس بدانید را از چرخان بپرسید!

همان‌گونه که می‌دانید، وب سایت تحلیلی خبری چرخان مدتی است که سرویسی به نام راهنمای خرید و مشاوره را در رابطه با خودروهای موجود در بازار ایران طرح ریزی کرده است که در این بخش، شما علاقمندان می‌توانید اطلاعاتی را راجع به هر یک از خودروهای موجود در کشور به دست آورید.

حال در جدیدترین بررسی انجام شده در این بخش، به سراغ یکی از محصولات چینی ایران خودرو در بازار داخلی کشور به نام دانگ فنگ H30 کراس می‌رویم و نکات مثبت و منفی آن را بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی دانگ فنگ H30 کراس

در رابطه با هدف ساخت و معرفی H30 کراس کراس باید بدین صورت بگوییم که این خودرو یک مدل هاچ بک شهری (با کمی تغییرات) محسوب شده و توسط یکی از گروه های صنعتی زیر مجموعه دانگ فنگ چین که به عنوان بزرگ ترین سازنده انواع وسیله نقلیه در این کشور به شمار می‌رود، تولید و عرضه شده است و هم اکنون به واسطه همکاری گروه صنعتی ایران خودرو با این برند معتبر چینی، H30 کراس به عنوان یک خودرو مونتاژی در خطوط تولید ایران خودرو ساخته و به بازار داخلی کشور عرضه می‌شود.

 

 

 

2-نمای ظاهری و داخلی این خودرو چگونه است؟

در رابطه با نمای ظاهری H30 کراس باید گفت که این خودرو به اعتقاد برخی خریداران و کارشناسان، مدلی نسبتا زیبا و با طراحی منحصر به فرد قلمداد میشود، اما در سوی مقابل، به اعتقاد برخی دیگر از مشتریان و کارشناسان که منتقد طراحی این اتومبیل هستند، H30 کراس به عنوان یک خودرو با طراحی ناهماهنگ شناخته می‌شود که قسمت ابتدایی و انتهایی آن، هیچ هماهنگی و هارمونی با یکدیگر ندارند.

اما به طور کلی با در نظر گرفتن قیمت این خودرو، می‌توان گفت که در دیدگاه کلی نمای بیرونی و داخلی (کابین) H30 کراس خوب است. اما در قسمت کابین، با توجه به جنس متریال استفاده شده و کیفیت ساخت، باید بگوییم H30 کراس نسبت به دیگر رقبای خود برتری خاصی را دارا نبوده و حتی در برخی موارد، جنس متریال استفاده شده دارای کیفیت پایین تری نسبت به خودروهایی همچون برلیانس H320 یا C3 است.

3-پیشرانه و عملکرد دانگ فنگ H30 کراس به چه صورت است؟

پیرامون پیشرانه و عملکرد H30 کراس باید گفت که این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد (TU5) که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 142 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسین ژاپن، به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد این مدل نیز باید بگوییم که H30 کراس برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 13.2 الی 13.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 175 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، در زمینه مصرف سوخت نیز این مدل در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی مصرفی برابر با 6.9 الی 7.1 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است (گنجایش باک دانگ فنگ H30 کراس برابر با 51 لیتر است)

لازم به یاداوریست که فضای سرنشینان در این خودرو بیشتر از دیگر هاچ بک‌های هم رده بوده و 5 نفر با قدی برابر با 180 سانتی متر و وزنی در حدود 80 کیلوگرم، به راحتی می‌توانند درون این خودرو جای گیرند و فضای پای سرنشینان عقب نیز نسبت به سایر رقبا، در وضعیت بهتر و راحتر تری است.

4-استهلاک و هزینه‌های جانبی این خودرو چقدر است؟

حال نوبت به اعلام هزینه‌های جانبی H30 کراس می‌رسد که در این رابطه، باید گفت که این مدل در هر 5150 الی 5450 کیلومتر، نیازمند بررسی و سرویس‌های دوره‌ای بوده که هزینه اعلام شده در این قسمت، مابین 115 الی 140 هزار تومان است. همچنین، در صورت تعویض تایرهای این خودرو، مالک می‌بایست برای هر جفت لاستیک H30 کراس که به صورت استاندارد داری سایزی برابر با 205/65 R16 است، مبلغی در حدود 395 الی 440 هزار تومان را برای هر جفت لاستیک طبق اعلام شرکت‌های تایر سایز ایرانی همچون بارز، دنا، کویر و … پرداخت نماید.

در زمینه بینه نامه شخص ثالت نیز باید بدین صورت بگوییم که در صورت خرید دانگ فنگ H30 کراس به صورت صفرکیلومتر، خریدار می‌بایست مبلغی در حدود یک میلیون و 647 الی یک میلیون و 690 هزار تومان را برای مدت یکسال پرداخت نماید.

5-قیمت این خودرو در بازار چقدر است؟

در رابطه با قیمت دانگ فنگ H30 کراس باید بگوییم که این خودر ودر حال حاضر دارای ارزش قیمتی برابر با 51 میلیون و 500 الی 52 میلیون و 300 هزار تومان است.

حال اگر شخصی بخواهد H30 کراس را با بودجه‌ای تا سقف 45 میلیپون تومان تهیه نماید، می‌بایست به سراغ کدام مدل برود؟ در جواب این سوال باید بدین صورت بگوییم که با بودجه معین شده، می‌توان H30 کراس را با مدل ساخت 1395 با کارکردی کمتر از 31 هزار کیلومتر، در بهترین شرایط فنی، ظاهری و جانبی خریداری کرد.

6-معایب دانگ فنگ H30 کراس چیست؟

سرانجام، در رابطه با با مشکلات دانگ فنگ H30 کراس باید بگوییم که این خودرو دارای معایبی همچون جنس متریال ضعیف در ساخت کابین، دید محدود راننده به طرفین خودرو، ایمنی ضعیف، پیشرانه و گیربکس قدیمی، گرانی برخی از لوازم یدکی، صندلی‌های سفت و … است.

در پایان، لازم به یاداوریست که در صورت به‌وجود آمدن هرگونه سوال در بخش‌های مختلف سرویس بررسی و مشاوره خرید خودرو، می‌توانید نظرات و سوالات خود را در انتهای هر مطلب مطرح و جواب کارشناس مورد نظر را دریافت نمایید.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام.چند تا نظر یا پیشنهاد در باره اچ 30کراس دارم ا-آینه ها اگه تاشو بشه بهتره2-نصب چراغهای درب لازمه3-عوض کردن جهت خروجی اگزوز4-توربوکردن موتور.

  2. من h30 پیش ثبت نام کردم تحویل مهر ، ولی تردید دارم تحویل بگیرم یا نه .
    ماشین قبلیم 206 sd مدل ۸۸ بود که تا وقتی دیسک و صفحه عوض نکرده بودم عالی بود و کاملا بی دردسر . اما تو کیلومتر ۱۲۰ که دیسک و صفحه رو عوض کردم تازه فهمیدم چقدر لوازم جدید افتضاحه و چند ماه پیش فروختمش .
    این ماشین هم از موتور tu5 استفاده می‌کنه که مشکلات بی کیفیتی قطعه داره . اگر کسی داره خودش نظر بده .

    1. سلام محمدرضا.من سري اول ثبت نام كرده بودم كه بهمن 95تحويل گرفتم والان 17500كيلومتر كاركرده چند با شمال يه سفر به كرمانشاه وتازه يه سفر به اصفهان شيراز داشتم هيچ مشكلي برام پيش نيامد وتقريباً از ماشينم راضي هستم .

  3. ی آشغال که فقط اپشن داره_ نه موتور داره نه ایمنی

  4. سلام
    من اچ سی رو ۲۰ روز هست تحویل گرفتم یک مشکل که‌ دیدم اینه که‌ ضربه دست انداز به فرمون منتقل میشه نمی‌دونم مشکل فقط مربوط به ماشین منه یا همه اچ سی ها اینطورن ؟
    توام با صدای تقه، نمایندگی بردم هیچ اطلاعاتی نداره فقط میگه سرویس اولیه بیار آچارکشی میکنیم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام داداش. این مشکل رو حتما باید نمایندگی حل کنه کارب از ما ساخته نیس یکی از ایرادات مونتاژ و عدم کنترل نهایی ماشینه

  5. دوست نویسنده با تشکر از جنابعالی این ایراداتی که فرمودین ممکنه در چندتا اچ سی کراس هم دیده شده باشه ولی اصولا به صورت عمومی وجود نداره هر ماشینی ممکنه ایراد پیدا کنه اما شما باید ایرادا
    تی که بطور عموم در ماشین دیده میشه رو بنویسید و این در مورد اچ سی کراس فقط یک مورد هست و اونم لرزش فرمان بعلت بالانس نبودن چرخهاست که معمولا با یک بالانس معمولی در آپاراتی ها رفع میشه بنابراین ایراداتی که نوشتین هیچ کدام برای اچ سی کراس صدق نمیکنه و ایراد این خودرو محسوب نمیشه من 8 ماهه اچ سی دارم 16000 کیلومتر رانندگی کردم و هیچ موردی نداشته و از این خودرو کاملا راضی هستم در مورد فضای داخلی باید بکم فضای داخلی اچ سی کراس از سمند هم بزرگتر و دلباز تره و هیچ محدودیت دید برای رانندگی من مشاهده نکردم بازم تشکر میکنم از جنابعالی و سایت چرخان

  6. سلام
    من خودم اچ سی کراس دارم از هر نظر راضی هستم واقعا ماشین خیلی خوب و هماهنگی است

  7. جزء بهترین خودرو های مونتاژ داخل ایران است بنده ۱ سال سوارم عالی فقط لاستیک ها یه مقدار خشک که با تعویض اوکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا