مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید تویوتا RAV4 با سرمایه‌گذاری ۱.۱ میلیارد دلاری تولید می‌شود

در گذشته نه چندان دور در نمایشگاه خودرو نیویورک از نسل جدید تویوتا RAV4 به عنوان نسخه ۲۰۱۹ رونمایی شد. این خودرو که از طراحی جذابی بهره می‌برد توسط پلتفرم جدید TGNA این کمپانی ژاپنی توسعه یافته است. در حالی‌که زمان کمی از معرفی این محصول می‌گذرد تویوتا سرمایه‌گذاری زیادی برای تولید آن کرده است. این کمپانی سرمایه‌ای بیش از ۱ میلیارد دلار جهت تولید نسل جدید تویوتا RAV4 در چند سال آینده کنار گذاشته است.

براساس گزارش Automotive news تویوتا ۱.۴ میلیارد دلار کانادا (۱.۱ میلیارد دلار آمریکا) در دو کارخانه خود در کانادا سرمایه‌گذاری کرده است. در این دو کارخانه نسل جدید تویوتا RAV4 تولید خواهد شد. از این مبلغ نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار کانادا ( ۲۵۷ میلیون دلار آمریکا) توسط دولت کانادا تامین می‌شود. مقامات کانادایی و انتاریو هر یک ۱۱۰ میلیون دلار کانادا برای ایجاد بیش از ۴۵۰ شغل جدید سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نسل جدید تویوتا RAV4

بیشتر این مبلغ برای تولید نسخه هیبریدی تویوتا RAV4 ۲۰۱۹ سرمایه‌گذاری شده است. برای اولین بار تویوتا تصمیم گرفته که تولید نسخه هیبریدی این دستگاه را از ژاپن به کارخانه خود در کانادا منتقل کند. این کارخانه از سال ۲۰۰۸ تویوتا مشغول به تولید نسخه غیر هیبریدی RAV4 بوده است. یکی دیگر از مواردی که تویوتا مبلغی زیادی را صرف توسعه آن می‌کند، اتوماسیون مخصوصا در بخش رنگ و قطعات پلاستیکی است.

این امکان وجود دارد که تویوتا در آینده علاوه بر تولید نسخه هیبریدی تویوتا RAV4، مشغول تولید نمونه کاملا برقی آن نیز شود. تویوتا از سال ۲۰۱۵ تولید نسخه برقی RAV4 را متوقف کرده است. نسخه بنزینی نسل جدید تویوتا RAV4 از زمستان سال جاری میلادی روانه بازار می‌شود با این وجود نسخه هیبریدی آن از اوایل سال آینده میلادی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. در حال حاضر قیمت نسخه‌های مختلف این خودرو به صورت دقیق اعلام نشده است. برای اطلاع از قیمت این خودرو باید تا زمان عرضه آن به بازار صبر کنیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا