مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل آینده تویوتا GT86 را در رندر منتشر شده از آن مشاهده کنید

یکی از جذاب‌ترین خودروهای موجود در بازار تویوتا ۸۶ یا تویوتا GT86 است. نسل آینده تویوتا GT86 در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ از سوی این خودروساز ژاپنی معرفی خواهد شد. براساس اطلاعاتی که در رابطه با این محصول منتشر شده است، رندری از دومین نسل تویوتا GT86 در اینترنت انتشار یافته است.  

در گذشته گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر این‌که نسل آینده تویوتا GT86 با طراحی اسپرت‌تری نسبت به نسخه کنونی معرفی و روانه بازار می‌شود. منابع ژاپنی به این موضوع اشاره دارند که ارتفاع نسخه جدید کاهش پیدا خواهد کرد. 

منابع ژاپنی علاوه بر اعلام طراحی تهاجمی‌تر نسل آینده تویوتا GT86 خبر از طراحی شبیه به تویوتا C-HR می‌دهند. در رندر منتشر شده از این خودرو می‌توان به طراحی عضلانی‌تر آن نسبت به نسل کنونی پی برد. 

براساس اطلاعاتی که توسط منابع ناشناس منتشر شده است، تویوتا برای خودرو آینده خود موتور جدیدی را در نظر می‌گیرد. به نظر می‌رسد این کمپانی ژاپنی قصد دارد که نسل آینده تویوتا GT86 را به یک موتور ۲.۴ لیتری مجهز کند. در حال حاضر در این خودرو از موتور ۲.۰ لیتری تخت (Boxer) استفاده شده است. 

هم‌اکنون نمی‌توان در رابطه با موتور مورد استفاده در این خودرو اظهار نظر دقیقی کرد. این احتمال وجود دارد که تویوتا از موتور ۲.۴ لیتری سوبارو با قدرت ۲۶۰ اسب بخار (۱۹۴ کیلووات) و ۳۷۶ نیوتون متر گشتاور استفاده کند. در حال حاضر سوبارو Ascent به این موتور مجهز شده است. 

به احتمال زیاد تویوتا از یک پلتفرم جدید برای نسل آینده GT86 استفاده خواهد کرد. این پلتفرم به تویوتا اجازه خواهد داد که این خودرو را به موتور توربوشارژر مجهز کند. مهندس تویوتا ۸۶ و سوبارو در گذشته اعلام کرده بود که پلتفرم جدید این کمپانی ژاپنی را قادر می‌سازد که در خودرو کوپه خود از موتور توربور شارژر استفاده کند. 

علاوه بر موتور با حجم بالاتر، نسل آینده تویوتا GT86 به سیستم‌های کمکی و امنیتی بیشتری مجهز می‌شود. از این سیستم‌ها می‌توان به سیستم پیشگیری از تصادف، کروزکنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم شناسایی نقاط کور اشاره کرد. در دهه آینده میلادی نسل آینده GT86 معرفی و در کارخانه Gunma در کشور ژاپن تولید آن آغاز می‌شود.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا