مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی شاسی‌بلند تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹ (ویدئوی اختصاصی)

برای اولین بار تویوتا شاسی‌بلند جدید راوفور (RAV4) مدل ۲۰۱۹ را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک به نمایش درآورد. بسیاری از منتقدان در وهله اول این خودرو را رقیب نیسان ایکس تریل و لندروور دیسکاوری اسپرت دانستند و بسیاری از آن‌ها استایل و طراحی جدید تویوتا RAV4 جدید را الهام گرفته شاسی‌بلند‌های لکسوس بیان کردند. ظاهر بیرونی این خودرو بسیار جذاب و در عین حال خشن طراحی شده است و شبکه توری جلوی خودرو نیز یکی از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌آید.

نسل بعدی مدل‌های تویوتا RAV4 مجهز به چندین نوع پیشرانه خواهند بود که مدل پایه آن دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری Dynamic Force متصل شده به گیربکس ۸ سرعته است که می‌تواند حداکثر ۲۰۳ اسب بخار نیرو تولید کند ولی مهندسان تویوتا سیستم هیبریدی II تویوتا را نیز با همین پیشرانه و دو موتور الکتریکی ساخته‌اند که باعث می‌شود سوخت بسیار کمتری مصرف کند. به علاوه تجهیزات ایمنی این شاسی‌بلند شامل سیستم تشخیص عابر پیاده و جلوگیری از برخورد با آن با عنوان Toyota SenseTM 2.0، کنترل کروز راداری دینامیک، سیستم هشدار خروج از خطوط رانندگی و کمک فرمان، سیستم کمکی تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است. همچنین در داخل خودرو نمایشگر لمسی ۷.۰ اینچی استاندارد با انواع و اقسام تکنولوژیها برای پشتیبانی کردن از وای فای سیار، اپل کار پلی و دستیار صوتی الکسا تعبیه شده‌اند.

ویژگیهایی مانند استایل جذاب، قدرت هندلینگ بالای خودرو،‌ داشتن نسخه هیبریدی و پشتیبانی کردن از اپل کارپلی می‌توانند در جذب طیف وسیعی از مشتریان نقش کلیدی را بازی کنند ولی از طرف دیگر پشتیبانی نکردن از دستگاه‌های اندرویدی توسط سیستم اطلاعات و سرگرمی، نصب جعبه دنده دستی بر روی سیستم هیبریدی، مشخص نبودن ویژگیهای بیشتر پیشرانه این شاسی‌بلند را نقاط ضعف دانسته‌اند. در نهایت باید اعلام کرد که تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹ نسبت به نسخه‌های قبلی ظاهر زیباتر و کارایی بهتری دارد و می‌تواند در بازار جهانی رقیب قدرتمندی برای فولکس‌واگن تیگوان، نیسان ایکس تریل و سئات Ateca باشد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با شاسی‌بلند تویوتا RAV4 مدل ۲۰۱۹ بیشتر آشنا شوید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا