مکمل بنزین
خبر

هوش مصنوعی برای اولین‌بار در اسکوتر فلو استفاده شد

برای اولین‌بار یک شرکت دانش‌بنیان هندی با نام 22موتورز از اسکوتر برقی فلو که مجهز به هوش مصنوعی است با قیمت ۱،۱۲۵ دلار پرده برداشت. در کشور‌های پرجمعیت استفاده از اسکوترها بسیار متداول است و شرکت‌های مختلفی برای افزایش فناوری این وسایل تلاش می‌کنند که چین و هند را می‌توان پرچمداران آنها دانست. این شرکت هندی اسکوتر برقی فلو را با شکل و شمایل اسکوترهای معمولی معرفی نموده است اما در جزئیات، مشخصاتی دارد که هیچکدام از اسکوترها نمی‌توانند با آن رقابت کنند.

22موتورز در بدنه فایبرگلاسی این محصول از یک اپ موبایلی استفاده نموده است، که مجهز به فناوری هوش مصنوعی بوده و این فناوری را learning Contact نامیده است. بنابراعلام شرکت مذکور این فناوری فراتر از اتصال معمولی با بلوتوث و استفاده از GPS عمل می‌کند و توانایی هشدار پیام‌های متنی، تماس‌ها، سرقت و جزئیات ترافیکی را دارد. همچنین اپلیکیشن فلو اطلاعات و حالات کاربر را ثبت کرده و با رفتار مالک خود آشنا می‌شود. با تغییر در حالت معمول راننده، این اسکوتر هشدار خواهد داد. در صورت خرابی این اسکوتر، خود اعلام خواهد کرد و قطعات مصرفی را سفارش خواهد داد.

منبع تامین انرژی این خودرو باتری‌های لیتیوم یونی هستند که به شکل خاص و فناوری متفاوت طراحی شده‌اند. موتور الکتریکی ۲.۱ کیلوواتی این ابزار ساخت بوش آلمان است. فلو کمتر از ۸۶ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند به سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت دست‌یابد. فلو تنها در مدت ۱۰ دقیقه شارژ می‌شود و می‌تواند ۱۶ کیلومتر را طی کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا