مکمل بنزین
خبر

اوبر کانسپت پرنده خود را معرفی خواهد کرد

در این هفته، اوبر از پروژه خود در کنفرانس Elevate لس آنجلس پرده بر می‌دارد. در میان خبرهایی که از این رویداد خارج می‌شود، یک همکاری جدید بین اوبر و ناسا بسیار جلب توجه می‌کند. مدتی هست که پروژه تاکسی‌ها پرنده مطرح شده و اوبر نیز به‌دنبال تصاحب این فناوری در دنیا است. اوبر برای اولین‌بار برنامه‌های خود را برای یک تاکسی پرنده در سال 2016 تشریح کرد. این شرکت در بخش تاکسی‌های پرنده رقبایی مانند بوئینگ، ایرباس و تعدادی شرکت دیگر را پیش رو خواهد داشت که هزینه‌های فراوانی تاکنون انجام داده‌اند.

آنچه که از تصاویر برداشت می‌شود، هواپیمای اوبر قابلیت فرود و تیک‌آف عمودی (VTOL) برای حمل افراد در اطراف مراکز شهری را دارد. در این هواپیمای الکتریکی انتشار صدا و کربن به‌حداقل رسیده و با ۲ الی ۴ صندلی عرضه خواهد شد. چنین پروژه‌ای نشان می‌دهد که بزودی شاهد ترافیک هوایی در شهرها خواهیم بود و این جایی هست که ناسا وارد می‌شود. این سازمان برای چند سال در حال کار بر روی سیستم‌های مدیریت ترافیک هواپیماهای بدون سرنشین بوده و سال گذشته قراردادی را با Uber امضا کرد تا این کار را برای پرواز تاکسی‌های این برند انجام دهد. برای جلوگیری از ترافیک چند کانال پروازی در نظر گرفته خواهد شد و تاکسی‌های اوبر نیز با ارتفاع ۳۰۰۰ متری خود، یکی از این کانال‌ها را به خود اختصاص خواهند داد.

در ابتدا، مشارکت میان ناسا و اوبر بر روی مدل‌سازی و شبیه سازی عمومی متمرکز بود، اما این دو قرار داد جدیدی را برای شرایط واقعی امضا کرده‌اند. تحت توافقنامه جدید، اوبر اطلاعات و برنامه‌های خود را در مورد یک شبکه حمل و نقل شهری آماده می‌کند که ناسا آنها را با مدل سازی هواپیما خود ترکیب کرده تا ترافیک هوایی هواپیماها را در نزدیکی فرودگاه بین المللی دالاس فورت ورث شبیه سازی کند. اوبر سال ۲۰۲۰ را برای اجرای این پروژه در شهرهای دوبی، دالاس و لس‌آنجلس در نظر گرفته، بنابراین در آینده نزدیک شاهد اتفاقات عجیب و غریب در حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا