مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی نیسان ایکس‌تریل 2018 ؛ نبردی بزرگ با 4 رقیب پرفروش!

بازار خودروهای خارجی در حال حاضر در یک شوک بسیار بزرگ ناشی از خروج آمریکا از برجام است که باعث خواهد شد فعالیت بسیاری از شرکت‌های خارجی در کشورمان کاهش پیدا کرده و عملا بافته‌های چندساله شرکت‌های داخلی و خارجی پنبه شده و به نقطه اولمان برگردیم ولی در این روزهای پرتلاطم محصولی از شرکت نیسان رونمایی شد که تحسین بسیاری از اهالی صنعت خودرو را برانگیخت. نیسان ایکس‌تریل 2018 به تعریف بسیاری از اهالی خودرو یک ضد حمله بزرگ به بازار ایران بود تا بتواند موفقیت بی نظیری را نصیب این برند پرحاشیه نماید.

نیسان ایکس‌تریل نیوفیس 2018

نیسان ایکس‌تریل 2018 دارای رقبای بسیار سرسختی از برندهای معتبر دنیاست که همگی یک پای فروش بالای بازار کشورهای مختلف هستند. هیوندای سانتافه، فولکس‌واگن تیگوان، کیا اسپورتیج و تویوتا راو4 از جمله رقبایی هستند که این تازه وارد از برند نیسان در برابر خود می‌بیند و البته می‌دانیم که شنیدن نام این چند رقیب به اندازه کافی مشاهده رقابت این چند خودرو را جذاب می‌کند.

نیسان ایکس‌تریل 2018
نیسان ایکس‌تریل نیوفیس 2018

اینکه برنامه نماینده رسمی نیسان در ایران چگونه تنظیم شده بود کاری نداریم ولی قطعا رونمایی از نسخه جدید ایکس‌تریل در ایران آنهم در بلبشوی ارزی کشور و رکورد عمیق بازار خودروهای خارجی باعث شد که نگاه اهالی بازار دقیق‌تر شده و لبه کند بازار برای محک این تازه وارد ژاپنی تیزتر گردد چرا که شاسی بلند شهری کوچک نیسان ژاپن در حالی وارد بازار می‌شود که در این بازار رکود زده سانتافه و تیگوان و راو4 نسبت به دیگر محصولات بازار از فروش خوبی برخوردار هستند و جزو اندک پرفروش‌های بازار محسوب می‌شوند و نیسان ایکس‌تریل 2018 کار سختی در پیش دارد.

نیسان ایکس‌تریل 2018
نیسان ایکس‌تریل نیوفیس 2018

نیسان ایکس‌تریل 2018 در دو بخش باید رقابت کند که این رقابت البته برای همه هم رده‌های این تازه وارد ژاپنی متصور بوده و از این دو لحاظ کمبودی برای هیچ کدام نمی‌توان بیان کرد. اولین بخش رقابت، مبارزه ایست که در بین چند رقیب مذکور وجود دارد و با توجه به محدودیت‌های موجود در واردات و سلایق بازار ایران، می‌بایست نیسان بتواند نیازهای مشتریان ایرانی رامرتفع کرده و نسبت به رقبای بزرگ خود موفقیت بهتری کسب کند.

نیسان ایکس‌تریل نیوفیس 2018

رقابت دیگر در بخش ارز و قدرت خرید مردم است که حالا باعث شده است خودروهای این‌چنینی که در تمام دنیا یک سری خودروهای نسبتا ارزان قیمت و یا حداقل با قیمت متوسط ارزیابی می‌شوند، در کشور ایران به عنوان خودروهای لوکس شناخته شده و عموما بین 300 تا 400 میلیون تومان قیمت بخورند که قطعا باعث خواهد شد بسیاری از مشتریان بالقوه آنها از رده خارج شده و بعضی نیز به سمت خودروهای کارکرده بروند و عده‌ای اندک برای بازار این خودروها باقی بماند.

نیسان ایکس‌تریل نیوفیس 2018

نیسان ایکس‌تریل 2018 از جمله خودروهای نیسان است که در سال 2000 به بازار خودرو معرفی شد و در سال‌های ابتدایی از موفقیت چندانی برخوردار نبوده ولی گذشت زمان، تغییر ابعاد آن و اضافه شدن امکانات بی نظیر نیسان باعث شد که رونق فروش این خودرو نیز بالاتر رفته و کار به جایی برسد که در 9 کشور دنیا مونتاژ شده و در سال 2017 جزو خودروهای پرفروش دنیا لقب بگیرد.

شاید یکی از نکات مهم در مورد این نسخه از ایکس‌تریل قرار گرفتن این خودرو در رده خودروهای کراس‌اوور شهری کوچک و کراس‌اوور متوسط است که از هر دو قشر مشتریان تغذیه کرده و باعث می‌شود که رتبه‌های بالاتری نسبت به رقبای خود کسب نماید.

این مدل از نیسان که به روگ نیز مشهور است توانسته با قرار گرفتن در ابعاد بینابینی با رقبای خود سلیقه بسیاری از مشتریان را جلب کرده و چهارمین خودروی پرفروش دنیا لقب بگیرد.

نیسان ایکس‌تریل 2018

از جمله تغییراتی که در فیس لیفت جدید ایکس‌تریل می‌توانیم به آن اشاره کنیم خشن‌تر شدن طراحی آن است که اتفاقا باعث گیراتر شدن مفهوم برند نیسان در این خودرو شده‌است. استفاده از دماغه وی‌موشن در جلوی خودرو جذابیت بیشتری به این نسخه داده است. به طور کلی نیسان گرافیک جلویی نیسان ایکس‌تریل 2018 را تغییر داده و از ذوزنقه و اشکال جدید استفاده کرده است.

نیسان ایکس‌تریل 2018

یکی از اشکالاتی که معمولا اهالی بازار خودرو به ایکس‌تریل قدیمی می‌گرفتند این بود که چراغ‌های عقب این خودرو بسیار ساده بوده و نسبت به رقبا که از زیبایی خاصی برخوردار هستند عقب مانده است. اما در نسخه جدید این مشکل رفع شده و نیسان از چراغ‌های LED طیفی استفاده کرده و طراحی آنها را بروز نموده است.

نیسان ایکس‌تریل 2018

در مورد داخل خودرو نیز می‌توانیم بگوییم که تغییر خاصی رخ نداده ولی فرمان خودرو بروزتر و اسپرت‌تر شده است که با طراحی خشن و زیبای بیرونی این خودرو هماهنگی داشته و حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند. البته امکانات و آپشن‌های جزئی در این مدل اضافه شده است ولی تقریبا می‌توان گفت سرنیشنان این مدل و مدل قبلی تفاوت آنچنانی را متوجه نخواهند شد.

نیسان ایکس‌تریل 2018

نیسان ایکس‌تریل با توجه به اینکه در کلاسی فشرده و بسیار پر رقیب فعالیت می‌کند اما توانسته لقب پرفروش‌ترین را از آن خود کند  که فروش 815 هزار دستگاه در سال 2017 نشان دهنده این موضوع بوده و یک رکورد بی‌نظیر برای آن محسوب می‌گردد. این عدد نشان می‌دهد که نیسان توانسته دوبرابر بیشتر از اسپورتیج فروش داشته باشد و همچنین نسبت به تیگوان و راو4 نیز چیزی در حدود 100 هزار مورد بیش از آنها بفروشد.

نیسان ایکس‌تریل 2018
نیسان ایکس‌تریل 2018

این خودرو در قاره‌های مختلف در سال‌های اخیر بین سه خودروی پرفروش در کلاس خود بوده و فروش حدود 3 میلیون موردی از این خودرو در سال‌های اخیر نشان دهنده همین ادعاست. نیسان ایکس‌تریل 2018 به نظر می‌رسد با توجه به اینکه نسبت به راو4 و تیگوان حدود 50 تا 70 میلیون تومان ارزان‌تر بوده و نسبت به کولئوس و اسپورتیج کمی گران‌تر قیمت گذاری شده است، اما کارشناسان می‌گویند این خودرو می‌تواند آمار خوبی را در سال 97 به جا بگذارد.

نیسان ایکس‌تریل 2018

فروش سال گذشته ایکس‌تریل طبق آمار تایید نشده چیزی در حدود 5 هزار دستگاه بوده و این رقم با توجه به آمار کل فروش خودروهای خارجی عددی قابل توجه برای یک مدل از خودروی خارجی محسوب می‌شود.

نماینده رسمی این برند در کشورمان گفته است که این خودرو را با امکانات زیر وارد بازار خواهد کرد:

سیستم تشخیص علائم ترافیکی، شش کیسه ایمنی هوا، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم ترمز ضد قفل، حالت رانندگی اکو،توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم چهارچرخ محرک تمام وقت نیسان،  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم هوشمند کنترل فعال شاسی، سیستم کمکی ترمز اضطراری، گرمکن صندلی‌های جلو،سیستم اتوهلد، در صندوق برقی،سیستم هشدار برخورد از جلو، مانیتورینگ دید اطراف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رادار نقطه کور، سنسور و دوربین دنده عقب، چرخش خودکار چراغ‌ها با چرخش فرمان، نوربالای هوشمند، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک برقی، سیستم صوتی و تصویری حرفه‌ای بوس،  سنسور حرفه‌ای باران، کروز کنترل بروز و حرفه‌ای، آینه تاشونده برقی مجهز به گرمکن، تودوزی چرمی صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده و شاگرد و سانروف پانورامیک بزرگ

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا