مکمل بنزین
خبرداخلی

شرکت‌های اروپایی چه واکنشی به خروج آمریکا از برجام نشان می‌دهند؟

قصه پرغصه برجام و آمریکا به سر رسیده و حالا ترامپ مغرورانه این توافق بین‌المللی را که باعث شده بود بسیاری از شرکت‌های خودرویی وارد بازار خوردوی کشورمان شوند، لغو کرده و تحریم‌های بسیار زیادی که از جمله آنها می‌توان به تحریم بانک مرکزی، تحریم شرکت نفت و تحریم خودروسازی ایران اشاره کرد، بازگردانده و حالا شرکت‌های اروپایی واکنش‌های مختلفی به این موضوع نشان داده‌اند که ناشی از موضع متفاوت اتحادیه اروپا به رفتار ترامپ بوده است.

به گزارش چرخان، با خروج آمریکا از برجام بسیاری از اهالی بازار خودرو کشورمان منتظر هستند تا بدانند وضعیت بسیاری از قراردادهای منعقد شده بین شرکت‌های داخلی و خارجی چگونه خواهد شد و آیا معاملات میلیارد دلاری بین ایران و رنو و دیگر شرکت‌های روپایی به ثمر خواهد نشست و یا به وضعیت میدان نفتی و توتال در سال‌های 89 و 90 منتج خواهد شد.

از جمله مهم‌ترین شرکت‌های اروپایی که با ایران قراردادهای بسیار بزرگی را منعقد کردند می‌توان به شرکت خودروسازی پژو – سیتروئن فرانسه، هواپیماسازی ایرباس اروپا و زیمنس آلمان اشاره کرد که این شرکت‌ها به صورت جداگانه و در بیانیه‌های رسمی اعلام کردند تا زمانی که اتحادیه اروپا تصمیم مستقل خود را نسبت به برجام و رابطه با ایران اعلام ننماید قادر به تصمیم گیری نبوده و کما فی‌السابق به فعالیت خود در ایران ادامه خواهند داد.

پژو 301

یکی از مسئولین شرکت پژو- سیتروئن (PSA) در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت قراردادهای این شرکت با ایران گفت:

ما در حال حاضر منتظر اعلام موضع اتحادیه اروپا هستیم چرا که تمامی فعالیت‌های ما همانند دیگر شرکت‌های اروپایی تحت نظر مواضع این اتحادیه بوده و امیدوارم تصمیمی که این اتحادیه می‌گیرد، یک تصمیم مستقل و محکم باشد.

گفتنی است که با توجه به اظهارات دونالدو ترامپ در سخنرانی لغو برجام مبنی بر افزوده شدن تحریم‌های سرسختانه به تحریم‌های ایران بسیاری از کشورهای اروپایی از این موضع نگران بوده و سرمایه گذاری‌های بسیار زیاد خود را در خطر می‌بینند. شاید بیش از هر کشور دیگری که در قرارداد با ایران پیش دستی کرده، شرکت‌های فرانسوی هستند که در دو موضع مختلف یعنی نفت و خودروسازی ایران سرمایه گذاری کرده و در حال حاضر همه نقشه‌های آینده خود را نقش بر آب می‌بینند.

تاریخچه رنو

حال باید منتظر بود و دید که موضع اتحادیه اروپا چگونه خواهد بود و شرکت‌هایی همچون پژو- سیتروئن (PSA) و توتال و رنو فرانسه چه سرانجامی را خواهند داشت و تکلیف هزاران میلیارد سرمایه گذاری‌های برنامه ریزی شده در صنایع مختلف کشور چگونه خواهد بود؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا