مکمل بنزین
خبر

شش طرح زیبا، برای محل پرواز تاکسی‌های اوبر

طرح‌های کانسپت اسکای‌پورت می‌توانند بسیار مناسب پروژه تاکسی‌های پرنده اوبر باشند. این طرح‌های خلاقانه مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، پایانه تاکسی‌های پرنده اوبر هستند. در این مطلب با شش طرح معماران برای اسکای‌پورت آشنا می‌شویم.

اوبر Sky Tower

برج آسمان اوبر نتیجه همکاری شرکت Pickard Chilton و ARUP است، که بر این باورند که پروژه کانسپت آنها تخیلی نیست و کاملا آماده ساخت بوده و بر اساس تحقیقات جامع بنا شده است. ساختار مدولار می‌تواند به صورت عمودی یا افقی قرار داده شود و طراحی شده تا در هر ساعت چندین تاکسی پرده را کنترل کند.

eVTOL Aircraft

این طرح توسط شرکت آمریکایی BOKAPowell با شش پد فرود آماده شده و همچنین طراحی شده است تا هر ساعت ۱۰۰۰ فرود و تیک‌آف را در خود جای دهد یعنی چیزی معادل 2000 تا 4000 مسافر. این یعنی در هر دقیقه سه نفر می‌توانند بوسیله اوبر جابه‌جا شوند.

Skyport

معماری مبتنی بر شهر دالاس نتیجه تلاش Humphreys & Partners است که با نام اسکای‌اسپورت نیز معرفی شده. این طرح، پارکینگ‌های لس‌انجلس را نشان می‌دهد که می‌تواند محل پایانه‌های تاکسی‌های اوبر باشد.

Skyport

پروژه دیگری با نام اسکای‌اسپورت به این مجمع ارسال شده که راه حل پیشنهاد شده توسط شرکت مهندسی آمریکایی گانتل فلمینگ است. آنها از یک روبات هدایت شونده که هواپیما را در صفحات مخصوص برای، فرود، بارگیری، شارژ کردن و … هدایت می‌کنند، استفاده نموده‌اند. طراحی نیز مدولار است و می تواند هر دو در بالای ساختمان‌ها و در میان ساختمان‌های موجود ساخته شود.

The Hive

شرکت Beck آتلانتا از کندو الهام گرفته و طراحان آن می گویند، مانند هواپیماهای بدون سرنشین VTOL، هواپیمای VTOL الکتریکی نیز در یک “چرخه پایان ناپذیر” فعالیت خواهند کرد. طراحی انعطاف پذیر به این معنی است که می‌توان آن را به سادگی با افزودن hexes یا شش ضلعی‌های کندویی بزرگتر کرد و تعداد نشست و برخاست زیاد‌تری را پوشش داد.

Mega Skyport

این طرح توسط شرکت معماری Corgan برای VTOL الکتریکی طراحی شده تا یک سیستم مدولار باشد تا بتواند در شهرهای مختلف بکار گرفته شود. این طرح شامل یک ماژول پلاگین اتصال برای انتقال مسافر، یک ماژول پل، ماژول ایستگاه و سپس ماژول عرشه پرواز است.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا