مکمل بنزین
برترین‌ها

با بهترین طراحی های خودرو سال 2017 آشنا شوید

در عصری که نرم‌افزارهای کامپیوتری توانسته‌اند جای خود را به‌خوبی در میان طراحان اتومبیل بازکرده و فرمان طراحی خودرو را به دست بگیرند، شاید دیگر مشاهده چندین طرح جالب و آینده‌نگر چیز زیاد شگفت‌آوری نباشد. طرح‌هایی که نه‌تنها هرکسی را سر ذوق آورده با احساسات آدم بازی می‌کند بلکه دید وسیعی از خودروهایی که قرار است در آینده جای این ماشین‌های امروزی را بگیرند به ما می‌دهند.

امروزه طراحان زیادی سعی در جابجا کردن مرزهای طراحی خودرو و هل دادن آن به سمتی که شاید کوچک‌ترین شباهتی با طراحی‌های حال حاضر دنیا نداشته باشد می‌کنند تا بتوانند محصول ذهنیت خلاق خود را روی جاده‌های خیابان و زیر پای مردم مشاهده کنند. دقیقاً به همین خاطر است که این طراحی‌ها به زیباترین حالت ممکن از شرکت‌های بوگاتی و فراری گرفته تا حتی شرکت هواپیما ساز بوئینگ درآمده‌اند.

نکات مشترکی نیز در تمامی این طرح‌ها وجود داشته و آن این است که این طرح‌های رنگارنگ قصد تغییر ذهنیت مردم از خودرو رادارند. برای مثال آینده‌ای که دیگر خودروها بدون نیاز به راننده و تنها با استفاده از هوش خود قادر به رانندگی هستند، خودروهایی که می‌توانند باقدرت هوش مصنوعی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از همه مهم‌تر طراحی بی‌نظیر و متفاوت آینده صنعت خودرو نسبت به خودروهای امروزی که زبان طراحی جدیدی را به مردم معرفی می‌کنند.

با چرخان باشید تا برترین طرح‌هایی که در سال 2017 معرفی شدند به شما عزیزان معرفی نماییم:

عجیب و گیج‌کننده;بوگاتی تایپ 57SC Atlantic که اواخر دهه 30 میلادی طراحی شد را به‌عنوان یکی از زیباترین خودروهای طراحی‌شده تاریخ قلمداد می‌کنند. شکل خاص و قطره مانند آن، گلگیرهای عقب و جلویی شیب‌دار و بسیار زیبا و خلاصه طراحی منحصربه‌فرد هم در زمان خود وهم در حال حاضر یادگاری است که برای بوگاتی آتلانتیک مدرن به ارث گذاشته‌شده است.

خودروهای فرمول 1 که همیشه باقدرت و البته صدای بلندشان طرفداران زیادی را در سراسر دنیا داشته‌اند نیز نماینده‌ای از طرف رنوی فرانسه در این لیست ما دارند. البته طرح مفهومی RS 2027 Vision رنو با طراحی فوق‌العاده خود با خودروهای امروزی فرمول 1 فرق داشته و قدرت زبان طراحی این شرکت را به رخ همه رقیبان می‌کشاند.

طراح این طرح ایوان ونکوو شاید با این طرح تهاجمی با زاویه‌ها و لبه‌های تیز که بی‌شباهت به ماشین‌های لامبورگینی و پاگانی نشده، قصد تغییر ذهن مردم از خودروهای فراری را دارد. شرکتی که در طول 60 سال در کنار شرکت طراحی پینین فارینا توانسته زیباترین خودروهای تاریخ صنعت خودروسازی را به جهانیان معرفی کند.

با تمامی شاخصه‌های تهاجمی بودن طرح Disco Volante آلفا رومئو، باید گفت که طراح آن یعنی الکس ایمنادز رنگ و بوی زنانه پسند نیز به این طرح زیبای خود بخشیده است. رنگ و طراحی هماهنگی که باعث ایجاد یک حس جریان روی سطح این خودرو در کنار هواکش‌های بزرگ جلویی و البته چراغ‌های کشیده و باریک آن شده است.

بوئینگ 777 (برخلاف اسم معروفش، به‌جای یک هواپیما شاهد یک خودروی جذاب هستیم) نه برای هیچ مسابقه و نه حتی برای رفت آمد های درون‌شهری بلکه به‌عنوان یک خودروی باربر برای مسافران بیزینس کلاس طراحی‌شده تا بتواند در مسیرهای مختلف و با سیستم خودران خود کمک‌حال مسافران باشد.

ماترشکا وسیله‌ی نقلیه‌ی خودرانی است که تنها برای استفاده تجاری و نه هیچ هدف دیگری طراحی‌شده است. این خودرو با ارائه انواع خدمات حمل‌ونقل شامل 12-8 اتوبوس مسافربری، پلتفرم حمل بار، وسایل نقلیه تخصصی و بسیاری دیگر از خدمات تجاری است.

 

SYMBIOZ نام طرحی است که تابه‌حال دیده نشده است. طرحی که ایده ترکیب سیستم حمل‌ونقل با خانه و فضاهای زندگی در آینده را در بالاترین قسمت هدف خود قرار داده است.

 

طرح مفهومی برقی و البته شهری شرکت هوندا ژاپن با ظاهر مکعب مانند و چراغ‌های دایره‌ای خود یک حالت احساسی را به انسان منتقل می‌کند. طرحی که با طراحی خارجی بدون انحنا و زاویه خود بی‌شباهت به اولین خودروهای تولیدشده توسط این شرکت ژاپنی نیست.

طرح تسلا مدل SD نیز که از طرح‌های جذاب سال 2017 است، در قسمت جلوپنجره عجیب جلویی چیزی شبیه یک سبیل برعکس که به چراغ‌های جلو متصل شده است را به ذهن تبادر می‌کند. قسمت جلویی که به این خودرو جذابیت خاصی بخشیده و ترکیب آن با عناصر دیگر طراحی روی خودرو باعث ایجاد یک طرح بدیع شده است.

این طرح آشنا و زیبا هم یک لامبورگینی شاسی‌بلند با چهار صندلی بوده و خودرویی است که شرکت سازنده نام آن را اولین ابر خودروی شاسی‌بلند جهان (SSUV) گذاشته است.

شاید باور ساخت یک خودروی برقی و حذف صدای لذت‌بخش ابر خودروهای اسپورت این شرکت ایتالیایی کمی مشکل باشد، اما لامبورگینی با معرفی یک طرح هایپردینامیک بدون صدا برقی و البته به معنای واقعی کلمه زیبا و چشم‌نواز که به لطف طراح خوش‌ذوقش یعنی ترزو میلنیو ایجادشده است، شاید می‌خواهد حرکت خود به سمت خودروهای برقی را کلید بزند.

طرحی که 50 درصد ممکن،50 درصد غیرممکن و البته 100 درصد بی‌نظیر است. این طرح آدم را یاد خودروهای آخرالزمانی موجود در فیلم‌های هالیوودی انداخته که شاید در صورت آن اتفاق‌های نشان داده‌شده در آن فیلم‌ها به کار بیاید.

اگر تابه‌حال یک خودروی مسابقه‌ای فرمول E یا همان برقی را ندیده‌اید بهتر است نگاهی به این طرح که از Spark Racing Technologies(شرکتی که توسط FIA، برای ساخت دومین نسل خودروهای فرمول E انتخاب‌شده است) بوده بیندازید.

طبق گفته‌های مدیر بخش طراحی رولزرویس، خودروی فانتوم این شرکت نیاز به کمی انرژی بیشتر در بخش طراحی خارجی داشته است. خودرویی که با جلوپنجره بزرگ و رسمی به همراه خط‌های کروم کشیده شده از قسمت پایینی آن و ادامه‌دار شدنشان تا قسمت کناری کاپوت چهره زیبایی را به این خودروی رسمی بریتانیایی بخشیده است.

 

ازآنجایی‌که خودروی Surus یک خودروی خودران است پس‌نیازی هم به راننده و درنتیجه آن، کابین ندارد. پس با مساحت زیاد ایجادشده روی آن می‌تواند کارهایی از حمل بار گرفته تا اقدامات تجاری را برای صاحبان خود به انجام برساند.

 

این خودروی مفهومی که توسط آرتور بی.نستوس طراحی‌شده است، خودروی کلاسیک بوگاتی تایپ 57T را به‌وسیله غول خودرویی آلمان احیا می‌کند. طرحی که ترکیبی از کارهای اصلی جین بوگاتی با زیبایی‌شناسی مدرن این شرکت بوده که هرکسی بلافاصله آن را تشخیص داده و عاشق آن می‌شود.

 

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. فکم قفل کرده اجب ماشینای توی عمرم همچین ماشینای ندیدم وایییییییالان که فکر می کنم میگم یکی از مهم ترین آرزوهام اینه که فقط از نزدیک ماشنارو نگاه کنم قل میدم نزدیک نشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا