مکمل بنزین
گوناگونخبر

الماس جدید DS در راه است

بخش لوکس گروه خودروسازی پژو-سیتروئن مدتی هست که به‌دلیل خودروهای زیبا و منحصربه‌فرد شهرت یافته و قصد دارد با تولید خودروهایی بسیار لوکس‌تر و جذاب‌تر بخش اعظمی از بازار را به‌خود اختصاص دهد. این کمپانی فرانسوی خودروهایی تولید می‌کند که کمتر کسی را می‌توان یافت که طراحی خارجی و داخلی آنها را نپسندد و متریال فوق لوکس نیز بخش جذاب دیگری از خودروهای این برند است. تمام محصولات این DS باهدف پوشش بخش خودروهای لوکس با ظاهر اسپرت عرضه شده‌اند و DS3 و DS5 و همچنین شاسی‌بلند لوکس DS7 را می‌توان در دسته خوبهای بازار گنجاند اما این برند محصولی را می‌خواهد که به معنای واقعی پرچمدار باشد و بتواند بیش از گذشته آن را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

پرچمدار جدید این شرکت تا سال 2020 با نام دی اس 8 عرضه می‌شود و هدف رقابت با خودروهایی همچون ب ام و سری 5، آئودی A6 و مرسدس بنز E کلاس برای آن در نظر گرفته شده است. علاقه فراوان فرانسوی‌ها به خودروهای لیفت‌بک و فست‌بک باعث شده تا خودروی جدید DS دارای پلتفرمی مشابه با کانسپت سیتروئن Numero 9 باشد و بصورت فست‌بک نیز عرضه شود. اطلاعات زیادی از پروژه جدید دی‌اس در دست نیست اما مقامات این شرکت به‌تازگی مهر تایید خود را پای مشخصات محصول آینده این شرکت کوبیده‌اند تا مسئولان اجرایی به سراغ تولید دی‌اس ۸ بروند. مدیرعامل شرکت دی‌اس در آخرین مصاحبه خود با مجله اتواکسپرس گفت، محصول آینده با طراحی متفاوت، بسیار شگفت انگیز خواهد بود که همه را متحیر خواهد کرد.

در بخش عقب شاهد طراحی بسیار متفاوت خواهیم بود که تاکنون مشابه آن وجود نداشته و به لطف فرم بدنه جدید، توانستیم به یک طرح کاربردی دست یابیم. مدیر این شرکت لوکس به خبرنگاران اعلام کرد به منظور بقاء در بخش خودروهای لوکس همانند رقبا عمل نخواهیم کرد و سیاست متفاوتی را دنبال می‌کنیم. هنوز مشخصات فنی دی‌اس ۸ مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌شود که در بخش پیشرانه پلاگین هیبریدی بکار گرفته شود و اولین خودروی دی‌اس باشد که به بازار آمریکا راه یافته است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا