مکمل بنزین
گوناگونخبر

نشان تجاری LQ توسط لکسوس به ثبت رسید؛ امکان رونمایی از یک کراس‌اوور قدرتمند!

اگر با محصولات لکسوس آشنایی داشته باشید از این موضوع اطلاع دارید که این کمپانی ژاپنی نام محصولات خود را با ترکیب حروف انگلیسی انتخاب می‌کند. لکسوس محصولات پرچمدار خود را توسط حرف L از دیگر خودروها متمایز می‌کند. خودروهای LC ،LX و LS محصولات پرچمدار این شرکت را تشکیل می‌دهند. در همین راستا این شرکت نشان تجاری LQ را در کشور آمریکا به ثبت رسانده است.

براساس اعلام AutoGuide این امکان وجود دارد که همانند دیگر خودروهای پرچمدار این برند در آینده شاهد رونمایی از یک کراس‌اوور پرچمدار باشیم. در اوایل سال جاری میلادی شرکت لکسوس در نمایشگاه خودرو دیترویت از کراس‌اوور مفهومی LF-1 Limitless رونمایی کرد.

در کنفرانس خبری که این شرکت در نمایشگاه خودرو دیترویت برگزار کرد به این نکته اشاره نمود که این خودرو می‌تواند ظاهر کراس‌اوور پرچمدار آینده این کمپانی را نشان دهد. با توجه به این موضوع می‌توان انتظار داشت که از LQ به عنوان کراس‌اوور این کمپانی رونمایی شود.

خودرو مفهومی LF-1 Limitless در همکاری با استودیو طراحی CALTY در کالیفرنیا طراحی شده است. این خودرو در مقایسه با LX طول بیشتری دارد ولی از ارتفاع کمتری بهره می‌برد. در حالی‌که فاصله دو محور چرخ‌های این خودرو (2975 میلی‌متر) تفاوت چندانی با خودرو LX ندارد، ابعاد کلی این دستگاه باعث می‌شود که از آن به عنوان یک کراس‌اوور یاد کرد.

این خودرو از طراحی زیبایی بهره می‌برد و می‌توان در آن به خوبی زبان طراحی محصولات لکسوس را مشاهده کرد. اگرچه این نسخه مفهومی فاقد آینه‌های جانبی است با این حال نمونه‌ای که تولید انبوه می‌شود به این ویژگی مجهز خواهد شد.

خودرو مفهومی LF-1 Limitless دارای گنجایش 4 سرنشین است با این وجود انتظار می‌رود که نسخه تجاری آن قادر به حمل 5 سرنشین باشد. در این خودرو از کیلومتر شمار دیجیتال و دکمه‌های لمسی استفاده شده است. در رابطه با موتور مورد استفاده در این خودرو نمی‌توان اظهارنظر دقیقی کرد. لکسوس می‌تواند این خودرو را به موتور بنزینی مجهز کند و یا آن را در نسخه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و یا کاملا برقی روانه بازار کند.

با توجه به ثبت نشان تجاری LQ احتمال معرفی نسخه تجاری کراس‌اوور پرچمدار لکسوس در آینده نه چندان دور وجود دارد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا