مکمل بنزین
گوناگونخبر

با این خودروهای چینی شوکه خواهید شد

کمپانی‌های چین با تلاش‌هایی که انجام دادند خود را در حد و اندازه برندهای معتبر جهان می‌بینند اما گذشته این خودروسازها از کپی گرفته شده و هنوز برخی از کارگاه‌های تولید خودروی کوچک هستند که تولیدات عجیب‌و غریب و در عین حال مسخره دارند. شاید لامبورگینی و بوگاتی خودروهای گرانی هستند که شما همیشه حسرت سواری با یکی از آنها را داشته‌اید اما یک شرکت چینی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا شما به آرزوی خود برسید.

البته محصولات تولیدی بیشتر شبیه به ماکت این خودروها هستند و بسیار خنده‌دار ساخته شده‌اند اما  همین که برای به‌واقعیت تبدیل شدن آرزوی خیلی‌ها طراحی شده‌اند، بسیار ارزشمند هستند. شاندونگ فنگ در زمینه تولید خودروهای LSEVs فعالیت می‌کند. این خودروها با پیشرانه ضعیف و در عین حال الکتریکی عرضه می‌شوند که سواری با آنها نیاز به گواهینامه در کشور چین ندارد. این محصولات را می‌توان اسباب‌بازی‌های الکتریکی کودکان در سایز بزرگتر دانست.

P8 یکی از این خودروها است که بسیار خنده‌دار طراحی شده و اصلا نمی‌توان نام خودرو را برای آن برگزید. پیشرانه الکتریکی 4 هزار واتی تنها 5.3 اسب بخار قدرت برای این اسباب‌بازی تولید می‌کند و با یک‌بار شارژ مسافت حدود 150 کیلومتری را طی می‌کند. قیمت این خودرو ۶ هزار دلار تعیین شده. مدل‌های لامبورگینی و آئودی نیز با قیمت کمتر عرضه شده‌اند و پیشرانه آنها نیز کاملا مشابه بوگاتی است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا