مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروسازان چقدر مجاز به افزایش قیمت در سال 97 هستند؟

خودروسازان ایرانی طبق شنیده‌ها و خبرهایی که از این شرکت‌ها می‌رسد، در حال برنامه ریزی برای یک افزایش قیمت زیادی هستند که با توجه به سابقه‌ای که از آنها سراغ داریم، این افزایش قیمت قطعا عددی بسیار فراتر از آن چیزی خواهد بود که بازار انتظار داشته و یک شگفتانه واقعا جانانه برای اهالی بازار خواهند داشت اما واقعا خودروسازان چقدر مجاز به افزایش قیمت در سال 97 هستند؟

به گزارش چرخان، محمد شریعتمداری؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای پیرامون خودروسازان ایرانی گفت: ابتدا از مردم می‌خواهم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی خودروسازان آن را به وزارت‌خانه گزارش کنند و از همین‌جا به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور می‌دهم که به صورت جدی به گزارش‌ها و شکایات رسیده رسیدگی نمایند.

ایران‌خودرو

وزیر صنعت که قبل از این در یک مصاحبه دیگر موضوع افزایش قیمت خودروها را به دلیل افزایش دستمزد کارگران و هزینه‌های این چنینی خودروسازان اجتناب ناپذیر دانسته بود و به نوعی چراغ سبز را به آنها داده بود در ادامه گفت: موضوع افزایش قیمت‌ها یک موضوع بسیار مهمی است که بر بخش‌های مختلف اقتصاد و صنعت کشور تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل باید سعی کنیم با افزایش بهره‌وری، از افزایش بی رویه‌ای که معمولا در صنعت خودرو وجود دارد جلوگیری کنیم.

محمد شریعتمداری؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به موضوع حساس خودروهای زیر 45 میلیون تومان که بخش بزرگی از تعداد معاملات بازار را تشکیل می‌دهند، گفت: ما در این قسمت از بازار که خودروهای زیر 45 میلیون تومان هستند قوانینی داریم که خودروسازان می‌بایست از فرمول قیمت گذاری شورای رقابت پیروی کنند و این باید در تمامی خودروسازان اجرایی شود.

خرید خودرو برای نوروز 97 خودروسازی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: البته این موضوع نباید دستاویزی برای گرانی خودروهای بالای 45 میلیون تومان شود و قیمت گذاری این رده قیمتی نیز با نظارت سازمان حمایت و نظارت های وزارت صنعت انجام می‌شود تا نرخ اعلامی متناسب و قانونی باشد.

محمد شریعتمداری در پایان گفت: از همینجا اعلام می‌کنم که خودروسازان در سال 97 صرفا مجاز به افزایش قیمت تا 9.6 درصد هستند و افزایش قیمت بیش از این عدد غیرقانونی خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا