مکمل بنزین
خبر

فاو هونگتا T340، یک پیکاپ چینی در لباس خودروهای آمریکایی

علاقه آمریکایی‌ها به خودروهای پیکاپ باعث شده تا غول‌های کمپانی‌های فورد و شرولت بسیار معروف شوند و اکنون بنظر می‌رسد فاو چین نیز دوست دارد در این بخش فعالیت کند و به‌تازگی پیکاپ بلند قد خود را در ۸ تیپ تجهیزاتی عرضه نموده است. قیمت این خودروها از 16760 دلار آغاز و به 21310 دلار ختم می‌شود. هونگتا T340 از موتور2.5 لیتری توربو دیزل 129 اسب بخاری با گشتاور 320 نیوتون متری بهره می‌برد. برای سیستم انتقال قدرت این پیکاپ بزرگ اما نه‌چندان قدرتمند از گیربکس 6 سرعته دستی بهره گرفته شده و سیستم چهارچرخ متحرک نیز در مدل فول آپشن در دسترس قرار دارد.

ارتفاع هونگتا T340 در حدود 210 میلی‌متر نسبت به سطح زمین است و نسخه‌های مختلف ابعاد متفاوتی دارند که مدل پایه با ابعاد طول/عرض/ارتفاع، 5330/1880/1825 میلی‌متری عرضه شده و گران‌ترین مدل نیز 5640 میلی‌متر طول دارد و فاصله بین محوری آن نیز 3405 میلی‌متر اعلام شده. این پیکاپ بعنوان یکی از اولین‌تجربه‌های شرکت‌های چینی می‌تواند قابل قبول باشد و بدون شک در آینده آنها به‌سراغ رقابت با  کمپانی‌های مطرح آمریکایی خواهند رفت. از جمله تجهیزات پیکاپ هونگتا T340 می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل، سنسور پارک عقب، فرمان  برقی چندکاره، کامپیوتر سفری، صفحه‌نمایش سرگرمی 6 اینچی، آینه‌های گرمکن‌دار و صندلی‌های برقی اشاره کرد. پیش بینی می‌شود این پیکاپ با ظاهر مناسب خود، فروش خوبی را در بازار محلی تجربه کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا