مکمل بنزین
گوناگونخبر

آئودی RS Q3 دوباره ظاهر شد

نسل بعدی آئودی RS Q3 دوباره در پیست نورنبرگ با پوشش خاص ظاهر شد تا تقریبا قطعی شود که تا پایان امسال شاهد حضور این خودرو خواهیم بود. چندین تغییر جدی نسبت به نمونه اولیه حدس زده می‌‌شود و عکاسان جاسوسی از پیشرانه پنج سیلندر در این خودرو خبر داده‌اند که با این اوصاف نسل جدید RS Q3 با موتور 2.5 لیتری بنزینی توربو پنج سیلندر مشابه مدل‌های RS3 و TT RS عرضه خواهد شد.

این موتور  294 کیلووات قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند یعنی چیزی در حدود  24کیلووات قدرت و 15 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر نسبت به نسخه قبلی. RS-Q3 با سیستم دوکلاچ اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک آئودی عرضه می‌شود که این مشخصات باعث می‌شوند شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در حدود 4. 4 ثانیه باشد. دقیقا مشخص نیست RS-Q3 چه زمانی معرفی می‌شود اما نسل گذشته این خودرو دقیقا در اواخر سال قبل معرفی شد و اکنون بنظر می‌رسد نمونه جدید برای پایان سال جاری آماده شده و آخرین مراحل تست و بررسی خود را طی می‌کند تا با جمع‌بندی کلی آماده نمایش شود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا