Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه سیتروئن C4 با هیوندای النترا مونتاژی؛ سدان‌های شهری!

همواره یک خودرو سدان شهری می‌تواند اکثر نیازهای یک مشتری را برای استفاده در مسیرهای شهری و برون شهری برآورده سازد و اگر این خودرو دارای کیفیت خوب، قدرت کافی و مصرف سوخت پایین باشد، گزینه‌ای بسیار خوب محسوب شده و ارزش خرید بالایی دارد.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو خودرو سدان شهری در بازار داخلی کشور به نام‌های سیتروئن c4 و هیوندای النترا مونتاژی بپردازیم و با نگاهی کلی به این دو مدل، برتری هر یک را نسبت به دیگری در هر بخش بیان خواهیم کرد.

 

1-معرفی کلی

در رباطه با معرفی کلی این دو خودرو باید بدین صورت گفت که سیتروئن c4 قرار بود به عنوان دومین محصول پسابرجامی سایپا و برند فرانسوی سیتروئن، وارد خط تولید شود و پس از مدل c3 به بازار داخلی کشور عرضه گردد، اما در حال حاضر احتمال آن می‌رود که این محصول هیچگاه وارد بازار نشود و مدل B3 که در سال آینده میلادی معرفی و تولید خواهد شد، جایگزین این سدان شهری برای بازار خودرویی ایران شود. (به طور کلی سیتروئن c4 یک سدان شهری نسبتا اقتصادی است)

اما در سوی دیگر این میدان، هیوندای النترا قرار دارد. این خودرو در حال حاضر توسط گروه صنعتی کرمان خودرو و با همکاری برند کره‌ای هیوندای، در داخل کشور (خط تولید کرمان خودرو) تولید شده و به عنوان یک سدان شهری نسبتا اقتصادی، از فروش بسیار خوبی نیز برخوردار است. (لازم به ذکر است که هیوندای النترا با جدیدترین نسخه خود تا پیش از خروج آمریکا از برجام در داخل کشور مونتاژ و عرضه می‌شد)

 

 

2-طراحی ظاهری

پس از معرفی کلی این دو خودرو، حال نوبت به بررسی نمای بیرونی این دو مدل می‌رسد و همان گونه که در مطالب قبلی گفته شد، طراحی ظاهری هر خودرو بسته به نظر مشتریان هم می‌تواند زشت باشد و هم زیبا و نمی‌توان به صورت دقیق گفت که کدام خودرو زیبا تر است و طبق این موضوع، در این بخش می‌بایست نظر نهایی را بر عهده خریداران گذاشت و هر دو خودرو را با یکدیگر برابر دانست.

3-طراحی داخلی

پس از نمای بیرونی، حال بهتر است نگاهی به طراحی داخلی و کابین این دو خوردو بی اندازیم. در این رابطه، باید گفت که هر دو مدل در زمینه نمای داخلی، زیبا و امروزی هستند و جنس متریال به کار رفته در ساخت اتاق، ادوات و ابزارک‌ها در هر دو خودرو، خوب و رضایت بخش (در رده سدان‌های شهری نسبتا اقتصادی) قلمداد می‌شود. اما به اعتقاد کارشناسان، طراحی داخلی هیوندای النترا در دیدگاه کلی کمی بهتر و جذاب تر از سیتروئن C4 بوده و در این قسمت باید النترا را پیروز بر شماریم.

4-پیشرانه و عملکرد

در رابطه با پیشرانه و عملکرد این دو اتومبیل باید گفت که سیتروئن c4 از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۶۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۴۳ نیوتن متر است که این نیرو تولید توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سیتروئن c4 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با ۸.۵ الی ۸.۸ ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن در حدود 215 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با ۶.۷ الی ۷.۰ لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو ۶ است (گنجایش باک بنزین این خودرو برابر با ۶۰ لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، هیوندای النترا مونتاژی از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 154 اسب بخار و گشتاوری برابر با 195 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

هیوندای النترا برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 10.6 الی 11 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 205 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، در زمینه مصرف سوخت نیز این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی مصرفی برابر با 7.3 الی 7.5 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 است. (گنجایش باک النترا برابر با 50 لیتر است)

با توجه به مواردی همچون شتاب اولیه، حداکثر سرعت، مصرف سوخت، گنجایش باک بنزین و …، در این قسمت سیتروئن C4 طبق مشخصات اعلام شده، خودرویی بهتر و مقرون به صرفه تر از هیوندای النترا است. (لازم به ذکر است که پیروز اعلام کردن سیتروئن C4 بدون در نظر گرفتن استهلاک بیشتر موتور توربو نسبت به موتور تنفس طبیعی بوده است)

5-امکانات رفاهی و ایمنی

هر دو خودرو از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی بهره می‌برند و اگر بخواهیم به بخشی از این موارد اشاره کنیم، در رابطه با سیتروئن C4 می‌توانیم مواردی همچون رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، آینه‌های تاشو برقی، سانروف برقی، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری، چراغ‌های LED در روز،، سیستم صوتی قدرتمند قادر به پشتیبانی از USB، بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و قابلیت یونیزه کردن هوای کابین، ۶ کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS, EBD, ESP, EBA، سنسور پارک عقب، تنظیم برقی صندلی‌های جلو،‌ روکش چرمی و … را نام ببریم.

اما در آن سوی میدان، برای هیوندای النترا مونتاژی می‌توانیم مواردی همچون 7 کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز و پایداری (ABS، EBD، ESC)، سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر 5 اینچی، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، 6 بلندگو، ساب ووفر، فرمان برقی، رینگ 17 اینچی آلومینیومی، گرمکن صندلی جلو و عقب، سیستم تشخیص نقطه کور، سیستم کنترل فشار باد لاستیک TPMS، کروز کنترل، سیستم کمکی پارک جلو و عقب، دوربین عقب، سیستم ورود بدون کلید، سانروف، قابلیت نوع انتخاب رانندگی DMS، آینه وسط الکتروکرومیک، روکش چرمی صندلی‌ها، حافظه صندلی راننده، سردکن صندلی جلو، تهویه مطبوع دوگانه، سنسور نور، چراغ مخصوص روز، سنسور باران و … را نام ببریم.

6-قیمت در بازار

در رابطه با قیمت این دو خودرو در بازار داخلی کشور باید بدین صورت بگوییم که همچنان گروه صنعتی سایپا زمان ورود دقیق و یا تولید سیتروئن C4 را اعلام نکرده و شاید هیچگاه این خودرو به بازار عرضه نشود، اما به طور تقریبی می‌توان گفت که در صورت تولید و حضور C4 در بازار ایران، قیمت این محصول در حدود 165 الی 180 میلیون تومان، با توجه به نوسانات و آشفتگی بازار خواهد بود.

اما در سوی دیگر این میدان، هیوندای النترا مونتاژی با مدل ساختاری 1397، در حال حاضر ارزش قیمتی برابر با 176 الی 180 میلیون تومان را در بازار داخلی کشور دارا است. (قیمت درج شده مربوط به پیش از شروع نوسانات بازار ارز است)

7-خدمات پس از فروش

در صورت تولید و عرضه نهایی سیتروئن C4 در کشور، گروه صنعتی سایپا-سیتروئن وظیفه خدمات رسانی به این خودرو را دارا است و با توجه به گسترده بودن تعداد نمایندگی‌های شرکت سایپا در سرتاسر کشور، خریداران می‌توانند با خیال آسوده نسبت به خرید این خودرو اقدام نمایند.

اما در سوی دیگر این میدان، گروه صنعتی کرمان خودرو با توجه به مونتاژ هیوندای النترا در داخل کشور، وظیفه خدمات رسانی به این مدل را عهده دار بوده و با توجه به محبوبیت بالای این برند کره‌ای در سرتاسر کشور و وجود قطعات یدکی فراوان، علاقمندان به این خودرو نیز می‌توانند با خیال آسوده اقدام به خرید این اتومبیل نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.