مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

کُندترین خودروهای داخلی بازار را بشناسید!

بی تردید، اگر بازار خودرویی ایران را به سه بخش مختلف اعم از مشتریان جوان میان سال و مسن طبقه بندی کنیم، متوجه خواهیم شد که خریداران میان سال و جوان به دنبال انتخاب یک خودرو کم استهلاک و با دوام در کنار ایمنی مناسب هستند و معیارهایی همچون حداکثر سرعت و شتاب اولیه برای آن‌ها کم اهمیت است.

در این مطلب قصد داریم به با توجه به بازه قیمتی 40 الی 100 میلیون تومان، خودروهایی که به عنوان اتومبیل‌های کم سرعت در بازار داخلی کشور به شمار می‌روند را معرفی نماییم تا بدین صورت بتوانیم کمک بیشتری را به این دسته از مشتریان کنیم. (لازم به یاداوریست که در این مطلب ترتیب بندی خودروها به صورت تصادفی است)

1-پژو پارس

یکی از خودروهایی که می‌توان از آن به عنوان خودرویی نسبتا کند و با راندمان پایین موتور یاد کرد، پژو پارس نام دارد. پژو پارس یکی از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بوده و در چند مدل مختلف تولید و عرضه می‌گردد. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 155 نیوتن متر است. شتاب اولیه این خودرو در بهترین حالت، برابر با 15 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 185 کیلومتر در ساعت است. ( این که برخی از دوستان با این خودرو بیش از 220 کیلومتر در ساعت رفته اند ملاک ما نیست!)

2-آریو

از دیگر خودروهایی که می‌توان از آن به عنوان یک خودرو آرام و کم سرعت در بازه قیمتی 40 الی 100 میلیون تومان یاد کرد، آریو نام دارد.  آریو یا همان زوتی z300 یکی از محصولات چینی گروه صنعتی سایپا بوده و به عنوان یک خودرو سدان اقتصادی مونتاژ و عرضه می‌شود. آریو از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 112 اسب بخار و گشتاوری برابر با 151 نیوتن متر است. شتاب اولیه آریو برابر با 14.8 الی 15.2 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن در حدود 185 کیلومتر در ساعت است.

برنامه‌ریزی سایپا برای افزایش فروش چری تیگو X3

3-ام وی ام X22

یکی دیگر از خودروهایی که نام آن به عنوان یک مدل کم سرعت و آرام در این لیست به چشم می‌خورد، ام وی ام X22 نام دارد.  X22 توسط شرکت مدیران خودرو به عنوان یک کراس اوور شهری کوچک مونتاژ و عرضه می‌شود. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 135 نیوتن متر است. شتاب اولیه X22 اتوماتیک برابر با 16.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 165 کیلومتر در ساعت است.

4-برلیانس H230

از دیگر خودروهای چینی این لیست که از آن به عنوان یک مدل کم سرعت و آرام یاد شده است، برلیانس H230 نام دارد. برلیانس H230 به عنوان یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت از سوی گروه صنعتی سایپا تولید و عرضه می‌شود. این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاوری برابر با 138 نیوتن متر است. برلیانس H230 در نمونه اتوماتیک خود برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 15.4 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 180 کیلومتر در ساعت است.

5- لیفان X50

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان از آن به عنوان یک مدل آرام و کند یاد کرد، لیفان X50 نام دارد. در این رابطه، باید گفت که لیفان X50 توسط گروه صنعتی کرمان خودرو به عنوان یک خودرو هاچبک شهری مونتاژ و عرضه می‌شود و از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 102 اسب بخار و گشتاوری برابر با 133 نیوتن متر است. شتاب اولیه لیفان X50 اتوماتیک برابر با 16.2 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 170 کیلومتر در ساعت است.

6-چانگان CS35

از دیگر خودروهایی که نام آن در این لیست به عنوان مدلی آرام و کند به چشم می‌خورد، چانگان CS35 است. در این رابطه، باید گفت که چانگان CS35 توسط گروه صنعتی سایپا به عنوان یک کراس اوور کوچک شهری مونتاژ و عرضه می‌شود و از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 123 اسب بخار و گشتاوری برابر با 160 نیوتن متر است. شتاب اولیه چانگان CS35 برابر با 16.2 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 175 کیلومتر در ساعت است.

7لندمارک V7

از دیگر خودروهای موجود در این لیست که به جرات می‌توان گفت کند ترین مدل موجود بین دیگر خودروهای نام برده شده است، لندمارک V7 نام دارد. V7 توسط گروه خودروسازی بهمن به منظور عبور و مرور از جاده‌های کوهستانی و ناهموار عرضه شد، اما هرگز نتوانست فروش خوبی را در بازار داخلی کشور به خود اختصاص دهد. لندمارک V7 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.4 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 128 اسب بخار و گشتاوری برابر با 200 نیوتن متر است. شتاب اولیه این خودرو برابر با 19.3 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 155 کیلومتر در ساعت است.

8- هایما S7

از دیگر محصولات گروه صنعتی ایران خودرو که نام آن به عنوان مدلی آرام در این لیست به چشم می‌خورد. هایما S7 نام دارد. در این رابطه، باید گفت که هایما S7 یک کراس اوور شهری متوسط بوده و توسط گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری برند چینی هایما مونتاژ و عرضه می‌شود. هایما S7 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 148 اسب بخار و گشتاوری برابر با 180 نیوتن متر است. شتاب اولیه این مدل برابر با 16.7 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 170 کیلومتر در ساعت است.

9- گونو G5

سرانجام، آخرین خودرویی که نام آن به عنوان مدلی کند و آرام در این لیست به چشم می‌خورد، گونو G5 است. در این رابطه، باید گفت که گونو G5 به عنوان یک کراس اوور شهری بزرگ، توسط شرکت مرتب خودرو به بازار خودرویی کشور عرضه شد، اما هرگز نتوانست میزان فروش خوبی را به خود اختصاص دهد. گونو G5 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.4 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 136 اسب بخار و گشتاوری برابر با 196 نیوتن متر است. شتاب اولیه این مدل برابر با 17.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 165 کیلومتر در ساعت است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. ضمن سلام و عرض ادب،
    خدمت همه دوستانی که شک دارند این ماشین رو بخرند و یا علاقه دارند در مورد این ماشین بدونن، باید عرض کنم، من حدود ۲ سال هست که این ماشین رو دارم،
    اول از هر چیز باید بگم، اینکه شما قبل از این ماشین، چی سوار میشدید خیلی مهمه. برای مثال شما بعد از LX 570 سوار لندمارک بشید که آخه … پس این آیتم خیلی مهه،
    دوم اینکه باید دیددر ازای چقدر پول په انتظاری دارید. همه میدونیم که بازار ماشین تو ایران چه شرایطی رو داره، پس همگی باید نسبت به شرایط فعلی نظر بدیم، وگرنه همه میدونیم که سیلورادو ماشین خیلی خوبیه.
    در شرایط فعلی ، به نسبت پولی که میدید، شما سوار یک ماشین SUV با امکانات مناسب هستید.(ABSوEBD سنسور عقب، مانیتور فابریک، کار کیت، سانروف، تنظیم نور چراغ های جلوو …)
    من تجربه حدود ۴۰ هزار کیلیومتر رانندگی رو عرض میکنم،
    سواری نرم(شاسی بلند سوارها حتما میدونن که منتظر نرمی سدان نباید باشن)
    شتاب معمولی
    صدای موتور زیاد
    قدرت واقعاً عالی (فراموش نکنید قدرت ۱۲۸ اسب بخار در دور موتور ۲۵۰۰)
    راجع به قدرت بگم، تو نیم متر برف، رود خانه، تپه های گلی شیب دار، همه رو رفتم، عاااالی بود. واقعا بیشتر از انتطار بود.
    سرعت راحت تا ۱۶۰ ولی خطرناک، شما کاین هم بخرید تو جاده های کشور و با استاندارد ما، خطرناک
    سیستم صوتی خوب
    بسیار جادار و مناسب برای مسافرت.
    قبل از این ویتارا تیپ ۵ داشتم، غیر از صدای موتور که تو ویتارا کمتر بود، در باقی موارد، لندمارک یا مشابه آن بود و یا بهتر.
    هرکدوم از دوستان هم هر سوالی داشتن، ریپلی کنن، من در خدمتم.
    به نظر تو رنج ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومن بهترین گزینه هست( با توجه به گزینه ۴WD بودن)

  2. گند ترین وکم شتاب ترین mvm 110 سه سیلندر که آدم رو روانی میکنه

  3. به نظر من شناب پژو پارس 15 ثانه نیس 11 ثانیه هس در ضمن من 190 رفنم

    1. اون ۱۹۰ که شما رفتین دقیقش رو حساب کنیم میشه حدوده ۱۷۰ الی ۱۷۵

  4. همچین میگن 200تا که انگار خیلی سرعت زیادیه. پژو 405 مدل 81 اولین سری انژکتور پژو در ایران. هنوز هم تخت ۲۰۰ تا تو جاده مثل اب خوردن راه میره.

  5. من خودم پژو پارس مدل ۹۵ دارم ماشین شتاب عالی است ۱۱ ثانیه و تا ۲۰۰ تا هم با حاش رفتم

  6. پژوپارس بهترین ماشین ایرانی لطفا نظرمنو به مدیر ایران خودرو برسنونید لطفا از خط خارج نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا